OPOSICIONS DOCENTS: CONVOCATRIA 2019-2020
Clica damunt la informació que t'interessi:
Accés a la borsa de les persones seleccionades i no seleccionades en el procés selectiu d'oposicions
Accés a la borsa de treball de personal interí docent de les persones aprovades, no seleccionades, en el procediment selectiu d'accés als cossos docents
Termini de presentació de la documentació: del 21 d'abril al 3 de maig de 2021
Assignació de número d'ordre
Les persones que han superat la fase d'oposició en el procediment selectiu d'accés als cossos docents, que no han estat seleccionades, que no formen part de la borsa de treball de personal interí docent, s'hi incorporen automàticament.
En el cas que aquestes persones no tinguin serveis prestats, el número de barem que se'ls assigna a la borsa és el comprès entre el 55.160 i el 60.000.
Els serveis territorials corresponents es posaran en contacte amb les persones interessades per tal que manifestin les seves preferències a la borsa.
Així mateix, les persones aprovades no seleccionades que ja formen part de la borsa de treball de personal interí docent, si tenen un número de barem inferior a 55.160, mantenen el número que tinguin assignat, i si és superior a 60.000 es col·loquen en la franja del 55.160 i el 60.000.
Consulta del número d'ordre i dades de la borsa
La consulta està disponible a partir del 20 d'abril de 2021
Informació relacionada
Termini i documents que han de presentar les persones aprovades que no han estat seleccionades
Les persones que no han estat seleccionades en el procediment d'accés al cos docent corresponent, que no formen part de la borsa de treball de personal interí docent, si en volen formar part han de presentar, del 21 d'abril al 3 de maig de 2021, ambdós inclosos, els documents següents:
- Fotocòpia del títol exigit per a l'ingrés al cos o certificat acadèmic original o fotocòpia acreditativa d'haver fet tots els estudis necessaris per a la seva expedició, amb indicació de la convocatòria en què es van acabar.
- Si es presenta el certificat acadèmic dels estudis finalitzats, cal adjuntar també la fotocòpia del rebut que acrediti el pagament dels drets d'expedició del títol.
- Si la titulació s'ha obtingut a l'estranger, cal adjuntar la corresponent homologació o bé la credencial de reconeixement de qualificació professional que autoritza l'exercici d'una professió concreta a l'Estat espanyol.
- Si la titulació s'ha obtingut en un país de la Unió Europea també es pot presentar la credencial de reconeixement de la titulació per a l'exercici de la professió de mestre o de professor d'educació secundària d'acord amb el Reial decret 1837/2008, de 8 de novembre. A la credencial expedida pel Ministeri d'Educació hi ha de constar expressament l'especialitat que pot impartir.
- Fotocòpia que acrediti tenir el títol oficial de màster universitari que habilita per exercir les professions regulades de professor o professora d'educació secundària obligatòria i batxillerat, de formació professional i d'escoles oficials d'idiomes.Si no es té aquest títol oficial de màster, els aspirants han d'acreditar documentalment que tenen alguns dels requisits següents:
- Haver obtingut el títol professional d'especialització didàctica, el certificat de qualificació pedagògica o el certificat d'aptitud pedagògica, abans de l'1 d'octubre de 2009.
- Haver impartit docència a l'ESO, el batxillerat, la formació professional durant dos cursos acadèmics complets o durant dotze mesos en períodes continus o discontinus, abans de l'1 d'octubre de 2009.
- Haver obtingut el títol de Màster de psicopedagogia (PSI) o bé el Màster interuniversitari en psicologia de l'educació (orientació psicoeducativa en educació secundària), sempre que es disposi de la titulació (llicenciatura o grau) que els permeti optar a impartir l'especialitat d'orientació educativa
- Haver obtingut un dels títols següents, abans de l'1 d'octubre de 2009:
- mestre o mestra
- diplomatura en professorat d'educació general bàsica
- mestre o mestra d'ensenyament primari
- llicenciatura de pedagogia o equivalent:
- llicenciatura en filosofia i ciències de l'educació: secció pedagogia, totes les especialitats de la secció ciències de l'educació
- llicenciatura en filosofia i lletres: divisió filosofia i ciències de l'educació i secció ciències de l'educació
- llicenciatura de psicopedagogia
- llicenciatura de ciències de l'activitat física i de l'esport (itinerari educació)
- títol superior de música (especialitat de pedagogia de la formació musical bàsica i general)
- títol superior de música (especialitat de pedagogia de qualsevol instrument)
- títol superior de música (especialitat de pedagogia del cant)
- títol superior de música (especialitat de pedagogia del llenguatge i l'educació musical)
- títol superior de dansa (especialitat de pedagogia de la dansa)
- llicenciatura o titulació equivalent que inclogui formació pedagògica i didàctica. Aquesta formació es pot acreditar mitjançant una certificació emesa per la universitat en què consti la superació d'un mínim de 80 crèdits de formació pedagògica i didàctica entre les matèries troncals i optatives
- llicenciatura en psicologia de l'educació
- llicenciatura en psicologia de la intervenció social, organitzacional i educativa
- llicenciatura en psicologia evolutiva i de l'educació
- 180 crèdits de pedagogia i psicopedagogia (certificació emesa per la Universitat)Les persones que tinguin una titulació equivalent a efecte de docència han d'acreditar la formació pedagògica i didàctica, d'acord amb el que estableix l'article 2 de l'Ordre EDU/2645/2011, de 23 de setembre, per la qual s'estableix la formació equivalent a la formació pedagògica i didàctica exigida per les persones que tenen una titulació declarada equivalent a efectes de docència i no poden realitzar els estudis de màster.Estan exemptes d'aquest requisit les persones que abans de l'1 de setembre del 2014 han impartir docència a l'ESO, el batxillerat, o ensenyaments de formació professional durant dos cursos acadèmics complets o durant dotze mesos en períodes continus o discontinu.
- En el cas de no tenir nacionalitat espanyola, fotocòpia del document acreditatiu de la nacionalitat o del passaport. En qualsevol dels casos, el document acreditatiu ha de ser vigent.
- Certificat mèdic ordinari i actualitzat que acrediti que no es pateix cap malaltia ni s'està afectat per alguna limitació física o psíquica incompatible amb l'exercici de les funcions corresponents a la funció docent.
Amb motiu de la covid-19, aquest requisit també es pot acreditar amb un informe de salut, que conté el resum de la història clínica del Centre d'Assistència Primària (CAP), del Servei Català de Salut. - Declaració jurada o promesa de no haver estat separat mitjançant expedient disciplinari del servei de cap administració pública, ni de trobar-se inhabilitat per a l'exercici de les funcions públiques.
- Declaració responsable de no haver estat condemnat per sentència ferma per delictes contra la llibertat i la indemnitat sexual ni per delictes de tràfic de persones. La declaració conté una autorització expressa perquè es pugui comprovar la veracitat de la declaració.Les persones que no presentin aquest document han de presentar un certificat negatiu del Registre central de delinqüents sexuals.Les persones que no tinguin la nacionalitat espanyola han de presentar el certificat negatiu de condemnes penals que expedeixen les autoritats del seu país d'origen o d'on siguin nacionals respecte dels delictes contra la llibertat i la indemnitat sexual de tràfic d'essers humans.Amb motiu de la covid-19, la documentació acreditativa dels requisits es pot presentar mitjançant fotocòpia, sense necessitat que sigui compulsada. En aquest cas, haureu de signar la Declaració responsable sobre l'autenticitat de la còpia de la documentació presentada.
- Si és el cas, Declaració responsable sobre l'autenticitat de la còpia de la documentació presentada telemàticament per adjuntar al vostre expedient personal.
La sol·licitud, la declaració responsable i la resta de documentació, s'ha d'escanejar i enviar per via telemàtica als serveis territorials preferents o al CEB a través del registre electrònic (petició genèrica). Les sol·licituds s'han d'entrar indicant el Servei Territorial en el que vau realitzar les oposicions. Atès que la petició genèrica té un límit de 5 Mb per petició, és possible que hagueu d'adjuntar els fitxers comprimits o bé presentar més d'una petició.
Per presentar la documentació per registre presencial, heu de sol·licitar cita prèvia (seleccioneu "Educació" i després "Registre Administratiu").
Unes oposicions sense fase de concurs?
Unes oposicions enmig d’una pandèmia, que no aconsegueixen disminuir significament les taxes de temporalitat, ni garantir suficientment l’estabilització del personal interí, i que podrien deixar sense efecte de facto la fase de concurs.
Gràcies a l’acord signat el 2017 per CCOO per a la reducció de la temporalitat, s’estan duent a terme processos d’oposicions a cossos docents amb milers de places convocades, que haurien de servir per a l’estabilització del personal interí i per reduir uns percentatges de temporalitat propers al 40%, fins al 8%. Felicitem a totes les persones opositores que superin el procés i els desitgem molta sort en aquesta nova etapa. Ens continuareu tenint al vostre costat durant la fase de pràctiques i després com a funcionariat de carrera.
Desgraciadament, encara no s’ha convocat un nombre de places suficient per arribar a les taxes de temporalitat exigides per la Unió Europea, ni aquest últim procés de selecció s’ha produït en unes condicions adients per afavorir significativament l’estabilització del personal interí.
És molt important que aquests processos d’oposicions de places PESCO (per a l’Estabilització i la Consolidació) compleixin realment amb la seva finalitat, ja que gran part del personal docent interí viu en una greu precarietat laboral des de l’aprovació dels Decrets de direccions i de plantilles (2010-2014), que permeten a les direccions no donar continuïtats sense justificació, impedeixen un funcionament transparent i democràtic dels centres i deixen pràcticament sense efecte l’ordre de la borsa docent. El personal interí amb una certa antiguitat encadena indefinidament contractes temporals sense tenir cap garantia de continuïtat. Es cronifica i agreuja la precarietat d’aquest col·lectiu.
Les persones que s’han presentat a l’última convocatòria d’oposicions ho han fet enmig de dificilíssimes circumstàncies socials i sanitàries, amb situacions personals i laborals molt dures. Les persones opositores s’han hagut d’enfrontar a un llarguíssim procés d’oposició amb incomptables ajornaments degut a la pandèmia. Des de CCOO vam insistir en nombroses ocasions al Departament en què no era el millor moment per dur a terme aquest procés i que calia aplaçar-lo fins el juny de 2021.
La resolució d’aquesta convocatòria d’oposicions de places PESCO determina clarament que la fase d’oposició puntua un 60% i la de concurs un 40%, però amb els resultats fets públics de moment observem una tendència molt preocupant, sembla que el nombre de persones que han superat la fase d’oposicions s’ajusta molt al nombre de places convocades, fet que evidenciaria que la fase de mèrits no influiria en la superació del concurs-oposició i distorsionaria la finalitat d’estabilització del personal interí de la convocatòria.
Segons les informacions que estem recopilant dels diferents tribunals, en algunes especialitats només ha aprovat un nombre de persones opositores gairebé exacte al nombre de places convocades (96 aprovades per 97 places a Música, 104 aprovades per 100 places a Filosofia…) i, a més a més, han quedat desertes força places de les especialitats instrumentals que ja solen tenir manca de persones a la borsa (matemàtiques, 183 places; castellà, 131 places). Si les dades oficials ho confirmen, a la pràctica s’hauria invalidat la fase de mèrits i caldria estudiar-ne les raons…
Ens arriben informacions en el sentit de que s’han pogut donar instruccions als tribunals en relació al nombre màxim de persones que havien de superar la fase d’oposició, per tal d’ajustar el nombre de persones aprovades de la fase d’oposició a les places ofertades, fet que impediria que la fase de concurs sigui determinant per decidir la selecció de les persones aspirants.
Si fos així i no s’esmenés, els mèrits no serien determinants per a l’obtenció de plaça en aquestes oposicions i això desvirtuaria el procés de concurs-oposició.
CCOO sempre hem demanat que els processos d’oposicions serveixin realment per estabilitzar a les persones interines i, per això, sempre hem exigit la major puntuació possible de la fase de concurs, especialment de l’experiència docent prèvia, que les proves no siguin eliminatòries i que s’estableixen els mecanismes necessaris per evitar que quedin places desertes.
CCOO defensem la convocatòria de properes oposicions amb l’oferta necessària de places i ens reafirmem en la necessitat de què les proves deixin de ser eliminatòries i que els anys d’experiència i antiguitat es valorin convenientment. A més a més, continuarem exigint un pacte d’estabilitat que permeti que les persones interines amb més edat i més antiguitat puguin obtenir sempre una vacant encara que no aprovin les oposicions. No abandonarem a les persones interines en situació de precarietat i incertesa laboral.
Des de CCOO veiem amb gran preocupació que els processos d’estabilització no aconsegueixen el seu propòsit. Cal més que mai que el Departament d’Educació doni resposta a la situació que s’ha creat en aquest procés i alhora resolgui de manera adient els recursos d’alçada d’acord amb els criteris de correcció publicats a la resolució.
CCOO Educació estarem al costat de les persones opositores i les acompanyarem en les seves reclamacions per tal que es garanteixin els seus drets.
El Departament d'Educació ha publicat la RESOLUCIÓ EDU/1994/2021, de 25 de juny, per la qual s'aprova la llista definitiva de les persones seleccionades, un cop superada la fase de pràctiques, del concurs oposició per a l'accés al cos d'inspectors d'educació convocat per la Resolució EDU/2655/2019, de 15 d'octubre.
Informació del Departament d'Educació al Tauler de l'aspirant:
Presentació de documentació de les persones aspirants seleccionades en el concurs oposició convocat per la Resolució EDU/17/2020, de 13 de gener, de convocatòria de concurs oposició per a l'ingrés i accés a la funció pública docent i per a l'adquisició de noves especialitats
Avís
Les persones seleccionades en els diferents procediments del concurs oposició convocat per la Resolució EDU/17/2020, de 13 de gener, hauran de presentar la documentació en el termini de vint dies naturals a comptar des de l'endemà de la publicació al DOGC de la llista de persones seleccionades.
Aquesta publicació al DOGC està prevista a finals del mes d'abril. En breu s'actualitzarà aquesta pàgina web amb el termini per fer-ho.
Termini per presentar la documentació: del 28 d'abril al 17 de maig de 2021 (20 dies naturals des de l'endemà de la publicació de la llista de persones seleccionades al DOGC).
Lloc on presentar la documentació: serveis territorials o, si escau, al Consorci d'Educació de Barcelona, a l'Oficina d'Atenció Ciutadana a Girona o al Serveis Centrals del Departament d'Educació. És necessari confirmar prèviament si al lloc on es presenta la documentació s'ha de demanar cita prèvia. Si es disposa de signatura electrònica i les titulacions amb un CSV (codi segur de verificació), es pot presentar la documentació al registre electrònic.
Adreçar la documentació a: Direcció General de Professorat i Personal de Centres Públics (Via Augusta, 202-226, 08021 Barcelona).
Destinació provisional per al curs 2021-2022: s'haurà de presentar la sol·licitud de destinació provisional com a persona funcionària en pràctiques d'acord amb els criteris que estableixi la corresponent resolució de la Direcció General de Professorat i Personal de Centres Públics que reguli el procediment d'adjudicacions provisionals per al curs 2021-2022. Es podrà consultar tota la informació en aquest web.
IMPORTANT
La documentació requerida ha de ser original, perquè es pugui digitalitzar, generar-ne còpia autèntica i poder gravar-la al registre informàtic de personal docent del Departament d'Educació de la Generalitat de Catalunya. En cap supòsit aquesta documentació es quedarà al Departament d'Educació; per tant, no s'han de lliurar originals ni fotocòpies.Informació de la documentació a presentar
Full de documentació adjunta
- Aquestes permetran als aspirants a les proves dur-les a terme amb les condicions de seguretat necessàries per la pandèmia i afavoriran la màxima participació
- S’han explicat avui als representants sindicals presents a la mesa paritària de salut laboral
El Departament d’Educació ha adoptat un seguit de mesures per tal de garantir la seguretat i la flexibilitat en la realització de les oposicions docents. Unes mesures que s’han comunicat avui als representants sindicals presents a la mesa paritària de salut laboral.
D’aquesta manera, s’estableixen les eines que han de permetre dur a terme el procediment selectiu amb les condicions de seguretat necessàries. Al mateix temps, es flexibilitza el procés per tal d’afavorir la màxima participació dels aspirants, també d’aquells que puguin tenir dificultats per fer-les per estar en confinament a causa del covid-19 o per altres circumstàncies de salut.
L'inici del procediment serà el proper 4 de setembre només per la prova d'acreditació del coneixement de la llengua castellana pels aspirants que no posseeixin la nacionalitat espanyola i la prova de coneixement de la llengua catalana. Dissabte 5, tots els aspirants hauran de lliurar la programació didàctica. Per aquest efecte, s’estableix un sistema de cites prèvies on es comunicarà a cada aspirant la franja horària en què lliurarà la programació.
Se suprimeix així el sistema habitual on tots els aspirants es concentraven en el mateix tribunal i se’ls explicava el procediment de lliurament. A causa de la pandèmia, i per garantir la seguretat de tots els opositors, no hi haurà més de 10 persones en tot el centre educatiu, evitant tota concentració. Els participants hauran d’anar amb mascareta, se’ls facilitarà gel hidroalcohòlic a l’entrada i la sortida, i lliuraran la programació de forma individual.
Flexibilitat per als aspirants confinats
El Departament d’Educació també ha resolt flexibilitzar el procés d’oposicions per tal de donar solució als aspirants que es trobin en confinament en algun o altre moment a causa de la pandèmia. És per això que excepcionalment, si els opositors estan confinats en el moment del lliurament de la programació el 5 de setembre, es podrà delegar en una altra persona la presentació de la documentació necessària.
D’altra banda, el dia en què els aspirants han de defensar i presentar la programació didàctica i la unitat didàctica, en cas que alguna persona no pugui per covid-19, un cop acreditat degudament, se li facilitarà una nova cita. És a dir, no quedarà exclòs del procés sinó que ho podrà fer quan acabin les presentacions de la resta d’aspirants. D’aquesta manera, Educació vol afavorir al màxim la participació dels aspirants a la convocatòria d’oposicions d’enguany.
2 de setembre de 2020
Informació del Departament d'Educació:
- Cos de professors d'ensenyament secundari
- Cos de professors d'escoles oficials d'idiomes
- Cos de professors d'arts plàstiques i disseny
- Cos de mestres de taller d'arts plàstiques i disseny
El Departament d'Educació ha publicat dues resolucions en referència al proper concurs d'oposició. CCOO Educació va reiterar en la reunió de la mesa de negociació del 10 de juliol, en la necessitat d’ajornar aquest procés d'oposicions davant la incertesa de la seva realització amb garanties. Tot i això, el Departament manifesta la seva voluntat de mantenir el calendari d’oposicions segons el previst.
Clica damunt per accedir a l'informació:
Recorda que pots consultar el llistat en l'adreça web: http://tauler.gencat.cat
Nou calendari
- Prova de llengües oficials: primera setmana de setembre de 2020
- Presentació de la programació didàctica: primera setmana de setembre de 2020
- Primera prova (defensa i presentació de la programació didàctica i de la unitat didàctica): setembre/primera quinzena d'octubre de 2020
- Segona prova (Part A - Supòsit pràctic i lectura; Part B -
- Desenvolupament del tema): octubre/novembre de 2020
- Valoració dels mèrits: desembre de 2020
- Resolució de declaració d'aspirants seleccionats: gener de 2021
Malgrat que des de CCOO Educació hem intentat reiterades vegades renegociar les dates i condicions d'aquest procés d'oposicions per adaptar-se a la nova situació arran de la Covid-19, el Departament d’Educació ha decidit unilateralment portar endavant el procés d’oposicions al setembre.
Si vols rebre informació actualitzada del procés d’oposicions, pots apuntar-te al butlletí d’oposicions que trobaràs en el següent enllaç: educaccio.cat/infoeduccoo
Així us informem que:
S’ha publicat la Resolució EDU/1233/2020, de 5 de juny de modificació de la Resolució EDU/17/2020, de 13 de gener, de convocatòria de concurs oposició per a l'ingrés i accés a la funció pública docent i per a l'adquisició de noves especialitats.
La Resolució estableix el NOU calendari de l’inici del procés selectiu i altres novetats:
- Llista definitiva de persones admeses i excloses: amb set dies naturals d'antelació com a mínim, a l’acte de presentació (Tauler d'anuncis de la Seu electrònica de la Generalitat de Catalunya e-Tauler (http://tauler.gencat.cat) i a la pàgina web del Departament d'Educació). Constarà el llistat de les persones aspirants distribuïdes per tribunals, així com la data, l'hora i el lloc on es realitzen les proves de llengües i l’acte de presentació.
- Inici del procediment selectiu: 4 de setembre, a les 16h (proves de català i castellà) Els aspirants que no han de presentar-se a aquestes proves en aquesta data encara no comencen el procediment selectiu.
- Acte de presentació: 5 setembre, a les 10h (lliurament de la programació didàctica)
Tribunals dels procediments d'accés a un cos de grup superior i d'adquisició de noves especialitat: poden iniciar la fase d'oposició a continuació de l’acte de presentació.
Tribunals dels procediments d'ingrés lliure i reserva per a aspirants amb discapacitat: inicien la fase d'oposició en data posterior a la de l'acte de presentació, amb l'inici de la primera prova.
NOVETAT: Per la situació sanitària actual i per afavorir l'acompliment de les mesures de seguretat i d'higiene establertes per les autoritats sanitàries per fer front a la COVID-19, en cas necessari, els tribunals poden convocar els aspirants per a l'acte de presentació distribuïts en diferents franges horàries a partir del dia i l'hora d'inici establerta en aquesta resolució.
La convocatòria amb la distribució dels aspirants es publicarà a la pàgina web del Departament d'Educació, educacio.gencat.cat, seguint la ruta: Professorat/Oposicions/ingrés i accés a cossos docents/convocatòria curs 2019-2020/Tauler de l'aspirant. (En aquest cas, es publicarà la convocatòria, com a mínim, amb dos dies d'antelació al dia de l'acte de presentació).
- Finalització del procediment selectiu: abans del 31 de gener de 2021.
Estris per a la realització de la prova pràctica (part A de la segona prova): amb una antelació mínima de dos dies hàbils a l'inici de les proves de la fase d'oposició (Tauler d'anuncis).
ELS TRIBUNALS es poden constituir, convocar, celebrar les seves sessions, adoptar acords i remetre actes tant de manera presencial com a distància.
En les sessions que celebrin els tribunals o comissions de selecció a distància, els seus membres poden trobar-se en llocs diferents sempre que s'asseguri, per mitjans electrònics, considerats també els telefònics i els audiovisuals, la identitat dels membres, el contingut de les seves manifestacions, el moment en què aquestes es produeixen, així com la interactivitat i intercomunicació entre elles en temps real i la disponibilitat dels mitjans durant la sessió. Entre d'altres, es consideren inclosos entre els mitjans electrònics vàlids el correu electrònic, les audioconferències i les videoconferències.”
Informació del Departament d'Educació Data d'actualització: 13.05.2020
Programació per competències
El document "Programar per competències a l'educació secundària obligatòria" és una eina per a la reflexió pedagògica i la presa de decisions dels equips docents. Ha estat elaborat pel Servei de Currículum d'Educació Secundària i Batxillerat (segona edició, febrer de 2020) i en ell s'ofereixen orientacions per abordar les programacions com a oportunitat de reflexió pedagògica entre tots els membres dels òrgans de coordinació didàctica i dels equips docents, dins l'autonomia de centre.
Elaboració d'una unitat didàctica
Els formadors del programa "Currículum i avaluació competencial per àmbits", del Servei de Currículum d'Educació Secundària i Batxillerat, donen unes pautes per elaborar una programació didàctica, que constitueixen un exemple il·lustratiu de com fer una unitat didàctica.
Informació relacionada
- Programar per competències a l'educació secundària obligatòria
Publicació del Departament d'Educació
- Elaboració de la programació de les unitats didàctiques
Document amb explicacions pas a pas
- Seqüències didàctiques
Exemples de la formació Currículum i avaluació per competències
Elaboració d'una unitat didàctica
Els aspirants han de concretar, almenys, els objectius d'aprenentatge que es pretenen assolir, les competències o capacitats que es desenvolupen, els criteris d'avaluació que poden anar acompanyats d'indicadors d'avaluació, els continguts que es prioritzen en la unitat didàctica, la descripció de les activitats d'ensenyament i d'aprenentatge, els instruments d'avaluació, la selecció i l'ús dels recursos didàctics, la gestió de l'aula i altres aspectes organitzatius i metodològics, així com les mesures i suports universals, addicionals o intensius que es preveuen utilitzar per a l'atenció educativa a l'alumnat en el marc d'un sistema inclusiu.
Es prestarà especial atenció a la coherència de tots els elements de la unitat didàctica amb la programació didàctica. Per a l'exposició i defensa de la programació i de la unitat didàctica l'aspirant pot utilitzar el material auxiliar que consideri oportú i que haurà de presentar el dia que faci l'exposició de la unitat didàctica. Així mateix, pot fer servir un guió en forma d'esquema, que no pot excedir d'un full per les dues cares, o bé una presentació en format digital, que no excedeixi de dues pantalles, que li serveixin per ordenar la seva exposició i que s'han de portar en document imprès per lliurar-lo al tribunal.
El Departament d'Educació ha publicat una correcció d’errades sobre la Resolució EDU/17/2020 de convocatòria d’oposicions.
Els canvis més destacats són:
- Les especificacions sobre el format de la programació inclosos a l’annex 5 es mantenen, però es fan extensives a les especialitats de tots els cossos (en la convocatòria només estaven concretades per a les especialitats del cos de professorat de secundària i no per les d’escoles oficials d’idiomes, ni pel professorat o mestres de taller d’arts plàstiques i disseny). Per tant, aquestes especificacions es concreten ara a l'apartat 6.5.1.1 de l’annex 1.
- A l’annex 1, apartat 6.8.3, s’inclou la referència als temaris de grec i llatí.
- A l’apartat sobre l’exposició de la unitat didàctica de l’annex 5, hi ha un canvi significatiu en el redactat. Es diu que a la unitat didàctica s’han de concretar, almenys, els objectius d'aprenentatge que es pretenen assolir, les competències o capacitats que es desenvolupen, tots els continguts (no només els que es prioritzen en la unitat didàctica com deia la resolució), els criteris d’avaluació, les activitats d’ensenyament i aprenentatge (no la seva descripció) i els aspectes organitzatius i metodològics bàsics, la temporització i les connexions amb altres matèries, crèdits o mòduls professionals o assignatures relacionades, així com les estratègies d'atenció educativa a l'alumnat en el marc d'un sistema educatiu inclusiu.
- També, es corregeix la normativa d’ordenació curricular de l’annex 6.
Teniu la publicació de la correcció d'errades en aquest enllaç.
Per més informació referent a les oposicions docents podeu accedir en aquest altre enllaç.
A la web del Departament podeu trobar un seguit d’exemples de supòsits pràctics per les diferents especialitats del Cos de professors d’ensenyament secundari.
El Departament ha modificat avui la distribució de les places per cossos, especialitats i procediments de la convocatòria d'oposicions 2019.
Aquesta convocatòria inclou places de l'oferta d'ocupació pública per a l'estabilització i la consolidació de l'ocupació temporal del personal al servei de l'Administració de la Generalitat de Catalunya, aprovades per Acord GOV/156/2018, de 20 de desembre i per Acord GOV/177/2019, de 3 de desembre, i per això el Departament ens ha informat que cal modificar la distribució de les places entre els diferents procediments, en el sentit de donar més rellevància a l'ingrés a la funció pública docent per al torn lliure.
Per aquest motiu, prèvia informació als representants dels treballadors de la Mesa Sectorial de Negociació de Personal Docent, el Departament ha iniciat la tramitació de la corresponent resolució de modificació la Resolució esmentada, que s'ha publicarà al DOGC, amb la resolució RESOLUCIÓ EDU/52/2020
Places convocades
Codi | Especialitat | E | A | L | R | T |
---|---|---|---|---|---|---|
AL | Alemany | 1 | 1 | 17 | 1 | 20 |
AN | Anglès | 37 | 16 | 455 | 27 | 535 |
CN | Biologia i Geologia | 28 | 12 | 342 | 20 | 402 |
DI | Dibuix | 13 | 6 | 162 | 10 | 191 |
ECO | Economia | 6 | 3 | 78 | 5 | 92 |
EF | Educació Física | 20 | 8 | 238 | 14 | 280 |
FI | Filosofia | 7 | 3 | 85 | 5 | 100 |
FQ | Física i Química | 22 | 10 | 271 | 16 | 319 |
FR | Francès | 5 | 2 | 64 | 4 | 75 |
GE | Geografia i Història | 36 | 15 | 435 | 26 | 512 |
GR | Grec | 1 | 1 | 14 | 1 | 17 |
LA | Llatí | 3 | 1 | 36 | 2 | 42 |
LC | Llengua Catalana i Literatura | 31 | 13 | 379 | 22 | 445 |
LE | Llengua Castellana i Literatura | 32 | 14 | 387 | 23 | 456 |
MA | Matemàtiques | 42 | 18 | 507 | 30 | 597 |
MU | Música | 7 | 3 | 82 | 5 | 97 |
PSI | Orientació Educativa | 26 | 11 | 321 | 19 | 377 |
TEC | Tecnologia | 23 | 10 | 285 | 17 | 335 |
Total | 340 | 147 | 4.158 | 247 | 4.892 |
L=procediment d'ingrés lliure; R=reserva per a aspirants amb discapacitat; A=procediment d'accés a un cos del mateix grup i complement de destinació; E=procediment d'accés a un cos de grup superior; T=total.
Codi | Especialitat | E | A | L | R | T |
---|---|---|---|---|---|---|
133 | Alemany | 1 | 5 | 6 | ||
135 | Italià | 2 | 2 | |||
136 | Japonès | 1 | 1 | |||
137 | Portuguès | 2 | 2 | |||
138 | Rus | 1 | 1 | |||
139 | Xinès-mandarí | 1 | 1 | |||
190 | Espanyol | 1 | 6 | 7 | ||
191 | Grec modern | 1 | 1 | |||
192 | Francès | 1 | 8 | 1 | 10 | |
193 | Anglès | 1 | 3 | 23 | 1 | 28 |
198 | Èuscar | 1 | 1 | |||
Total | 1 | 6 | 51 | 2 | 60 |
L=procediment d'ingrés lliure; R=reserva per a aspirants amb discapacitat; A=procediment d'accés a un cos del mateix grup i complement de destinació; E=procediment d'accés a un cos de grup superior; T=total.
Codi | Especialitat | E | L | R | T |
---|---|---|---|---|---|
710 | Disseny de Moda | 1 | 1 | ||
711 | Disseny de Producte | 2 | 2 | ||
712 | Disseny Gràfic | 1 | 9 | 1 | 11 |
716 | Història de l'Art | 4 | 4 | ||
720 | Materials i Tecnologia: Disseny | 3 | 3 | ||
721 | Mitjans Audiovisuals | 1 | 9 | 1 | 11 |
722 | Mitjans Informàtics | 1 | 7 | 8 | |
Total | 3 | 35 | 2 | 40 |
L=procediment d'ingrés lliure; R=reserva per a aspirants amb discapacitat; A=procediment d'accés a un cos del mateix grup i complement de destinació; E=procediment d'accés a un cos de grup superior; T=total.
Codi | Especialitat | L | R | T |
---|---|---|---|---|
808 | Fotografia i Processos de Reproducció | 3 | 1 | 4 |
810 | Motlles i Reproduccions | 1 | 1 | |
813 | Tècniques Ceràmiques | 1 | 1 | |
817 | Tècniques de Patronatge i Confecció | 2 | 2 | |
Total | 7 | 1 | 8 |
L=procediment d'ingrés lliure; R=reserva per a aspirants amb discapacitat; A=procediment d'accés a un cos del mateix grup i complement de destinació; E=procediment d'accés a un cos de grup superior; T=total.
Mesa sectorial de 19 de desembre de 2019: Convocatòria d'oposicions
En començar la mesa, tots els sindicats presentem l'escrit que hem entrat per registre demanant una mesa sectorial amb un únic punt de l'ordre del dia: recuperació de les condicions laborals. Exigim el restabliment de l'horari lectiu anterior a les retallades, la reducció de les ràtios i el retorn a la resta de condicions retallades!
Gràcies a l'acord signat per CCOO i dintre del procés d'estabilització i consolidació de l'ocupació temporal, el Departament convoca 5.000 places mitjançant concurs oposició per a l'ingrés i accés a la funció pública docent que es reparteixen entre els cossos de professorat de secundària, d'escoles oficials d'idiomes, d'arts plàstiques i de mestres de taller d'arts plàstiques i disseny.
Tens la informació de les principals novetats de la convocatòria i places convocades per especialitats en aquest enllaç.
El Departament informa de la previsió de places per als propers anys. De les 15.658 places acordades, ja s'han convocat 5.005 al 2018, enguany es convoquen 5.000 i les 5.653 places restants seran convocades entre 2020 i 2021. A aquests dos últims anys caldrà afegir les places que hagin quedat desertes en les convocatòries anteriors, tal com vam demanar des de CCOO. Per l'any 2022, de moment, estan previstes 2.020 places que corresponen al procés de reposició (jubilacions, defuncions i altres vacants) de l'any 2018 i, tal com vam demanar, s'afegiran les places de reposició dels anys següents.
Des de CCOO, valorem molt positivament que es facin convocatòries àmplies per reduir la temporalitat dels treballadors i treballadores, però exigim també la convocatòria urgent d'una mesa tècnica per acordar un pacte d'estabilitat per al personal més gran o amb més antiguitat. Finalment, hem aconseguit que al Departament es comprometi a convocar-la al gener.
Una de les novetats de la convocatòria d'oposicions d'enguany és que el temps màxim per a la defensa de la programació, l'exposició de la unitat didàctica i posterior debat amb el tribunal es redueix a 35 minuts (amb un màxim de 10 minuts per la defensa de la programació, la resta fins a 25 min per la unitat didàctica i 10 min per les preguntes del tribunal). Des de CCOO estem totalment en desacord amb aquesta disminució del temps, tot i que, a proposta nostra, s'ha augmentat uns minuts i s'ha concretat el temps màxim a defensar la programació.
Una novetat rellevant és que la prova pràctica ha de ser llegida per la persona aspirant davant del tribunal que pot fer-li preguntes.
Una altra novetat important és que les aspirants embarassades podran sol·licitar l'ajornament d'una prova en cas que coincideixi amb els dies propers al part i les aspirants que tenen fills/es lactants poden demanar interrompre la prova durant el temps necessari per a l'alletament i recuperar aquest temps per continuar fent la prova.
A més a més, el Departament assegura que, tal com vam demanar des de CCOO, s'establirà una coordinació de les comissions de selecció i s'oferirà formació, informació i orientacions suficients als tribunals per tal d'evitar algunes situacions irregulars que CCOO vam denunciar reiteradament en el procés de concurs oposició anterior.
També a petició de CCOO, es publicaran els criteris de correcció de les proves amb més antelació.
La previsió de calendari seria el següent:
Publicació de la convocatòria: 14 o 15 de gener
Presentació de sol·licituds: 16 de gener a 4 de febrer
Acte de presentació: 13 de juny
Des de CCOO, també hem demanat que:
Es publiquin ràpidament exemples de supòsits pràctics de cadascuna de les especialitats. El Departament informa que els penjaran a finals de gener.
Els criteris d'avaluació de cadascuna de les proves estiguin molt ben explicitats i siguin homogenis en totes les especialitats. En concret que recullin la concreció de l'avaluació global de la 1a part de la prova.
Les proves no siguin eliminatòries.
Es respecti l'anonimat de les persones aspirants durant tot el procés.
Evidentment, hem exigit també que les persones que superin el concurs-oposició d'enguany puguin prendre possessió com a funcionariat en pràctiques a 1 de setembre de 2020 i no un any més tard com s'indica la convocatòria.
Pel que fa a les especialitats convocades del cos de professors d'arts plàstiques i disseny, hem sol·licitat al Departament explicació sobre la no convocatòria de places de l'especialitat 707 Dibuix artístic i color, atenent l'elevat percentatge d'interinatge i el que suposa per la preservació de l'oferta pública d'aquests ensenyaments.
Oposicions convocatòria 2018: Publicades al DOGC les llistes d’aspirants seleccionats i seleccionades
El departament d'Educació a publicat al DOGC del 17 de desembre la RESOLUCIÓ EDU/3473/2019, de 12 de desembre, per la qual es fan públiques les llistes d’aspirants que han estat seleccionats en el concurs oposició per a l’ingrés i accés a la funció pública docent i per a l’adquisició de noves especialitats, convocat per la Resolució EDU/1/2019, de 2 de gener.
- Ingrés lliure i de reserva per a aspirants amb discapacitat
Per als aspirants que no són funcionaris de carrera de cap cos docent o que encara que ho siguin no tenen els requisits per participar en el procediment d'accés. Es reserva un 5% del total de places per a persones que tenen reconeguda una discapacitat física igual o superior al 33%.
- Accés a un cos de grup superior
Per als aspirants funcionaris de carrera d'un cos docent del grup A2.
- Accés a un cos del mateix grup i nivell de complement de destinació
Per als aspirants funcionaris de carrera de cossos i escales del mateix grup i nivell de complement de destinació que el cos al qual aspiren. - Adquisició de noves especialitats
Per als aspirants funcionaris de carrera d'un cos docent que volen adquirir una nova especialitat del mateix cos.