Cal voluntat política, pressupost propi i consens social per garantir la Resolució parlamentària de l’FP

 

 

 

El Parlament de Catalunya en sessió de la Comissió d’Educació del passat 14 de novembre del 2019 va aprovar la Resolució 626/XII del Parlament de Catalunya, sobre el canvi curricular en la formació professional presentada pel Grup Parlamentari de Catalunya en Comú Podem i les esmenes presentades pel Grup Parlamentari de Junts per Catalunya i pel Grup Parlamentari Republicà.

Aquesta Resolució és el pas previ perquè Educació i Govern adoptin algunes de les demandes realitzades per CCOO durant anys en la mesa sectorial d’educació com:

  • el desplegament de la formació dual amb consens i diàleg social, 
  • la vinculació laboral en la modalitat dual com a relació entre l’aprenent i l’empresa, 
  • la planificació de les modificacions curriculars amb els agents socials i el professorat de cada família amb les particularitats de cada una, 
  • la formació i la millora de les condicions laborals de les tutories a l’FP
  • a regulació de les pràctiques no laborals obligatòries i la cotització en la Seguretat Social

Des de CCOO seguirem treballant per la millora de la qualitat i de les condicions laborals a l’FP i la reversió de les retallades amb:

  • l’actualització i la millora de l’únic acord per l’FP del 1999 de les condicions de treball del professorat
  • l’eliminació de les taxes del CFGS públics
  • la reducció de la interinitat al 8% en cada especialitat
  • la planificació territorial d’FP amb suficient oferta pública
  • l’impuls dels ensenyaments professionals a distància de l’IOC amb recursos i pressupost propi
  • l’impuls dels cicles i estudis superiors artístics públics amb recursos i regulació de l’ESDAP
  • la inclusió a l’FP garantint el suport educatiu i l’accés per a totes les persones
  • el trencament de la bretxa de gènere a l’FP

Descarrega’t el darrer full d’actualitat

Resolució

El Parlament de Catalunya insta el Govern a:

a) Promoure un model de formació professional dual públic basat en el consens, la concertació social i el vincle laboral que permeti lluitar contra l’abandonament escolar prematur i impulsi l’educació al llarg de la vida.

b) Planificar les modificacions del currículum de la formació professional d’acord amb les necessitat de les persones i no només de les empreses, comptant amb la participació d’agents socials i de grups de treball en què participi el professorat actiu de cada àmbit, i tenint en compte les particularitat de cada estudi i família professional.

c) Convocar la mesa sectorial dels ensenyaments de formació professional inicial i els ensenyament de règim especial amb l’objectiu de plantejar el canvi curricular de la formació professional.

d) Facilitar al professorat de formació professional la informació i la formació necessàries, i també noves condicions de treball, amb relació a la tutoria de formació en centres de treball, previstes en la resolució de plantilles corresponent.

e) Fer les gestions necessàries davant del Govern de l’Estat perquè reguli les pràctiques no laborals, inclosa l’obligatorietat de cotitzar a la seguretat social.

 

 

 

 

image_print
Comparteix.

Comentaris tancats.