Valoracions i propostes de CCOOEducació respecte el decret de plantilles(+)

El
passat 11 de juny es va realitzar una nova reunió de la Mesa sectorial
per a negociar el projecte de l’anomenat  “decret de plantilles i de
provisió”. Tot i que l’Administració volia donar per acabada les
sessions de negociació, s’ha aconseguit una nova sessió.

El treball
dels sindicats ha anat dirigit a fer propostes que puguin contribuir a
treure i rebaixar la “toxicitat” del projecte. 

Ara com ara, i a falta de la darrera sessió de negociació, no es preveu cap acord. Com  sabeu, des del primer moment, CCOO l’ha condicionat al compliment d’acords que CCOO havia signat, i que ara l’Administració incompleix o ha retallat:

  • La cobertura de les substitucions al 100% de salari i jornada i des del primer dia.
  • La creació de les places docents necessàries per poder atendre l’increment de matrícula.
  • La cobertura
    de les places ordinàries pel requisit d’especialitat i en el cas
    d’interins i substituts, mitjançant l’ordre de prelació de les
    respectives borses.

 Altres materials per a la reflexió i el debat:

 Propostes de CCOO al Departament
 
Sobre el
context.
Proposta
Justificació
Desenvolupar el concurs específic.
 
Ens manifestem en contra de
desenvolupar en aquest moment el concurs especial.
 
El concurs específic pot atendre
també als requeriments necessaris per formar part de l’equip directiu.
La LEC dóna potestat al govern per
desplegar o no el concurs especial.
Art
99.2. El govern pot establir un sistema de provisió de llocs de
treball i de direcció de caràcter extraordinari, tal com determina l’article
124.
 
No reduir la plantilla dels centres
aquest curs.
Ja portem massa reduccions, i els
centres no tenen els mitjans per atendre correctament la diversitat, les
optatives, etc.
El Departament retalla de manera
simultània (un altre 25% la dotació per a despesa comuna?).
No té sentit fer un decret de
PROVISIÓ, si no hi ha places proveir.
Cobertura de substitucions al 100%
La reducció de les substitucions
causa el major problema de gestió als centres en aquest moment.
ZER manteniment amb la màxima dotació
possible 
Cal mantenir les ZER el millor
dotades possible són la base del manteniment de la població a les zones
rurals, i el més reeixit   model
d’escola pública.
 
 
 
 
Sobre el
text
Proposta
Justificació
 
El Decret s’ha d’anomenar de PROVISIÓ
 
No determina criteris per a la
composició de les plantilles i el seu nombre. No modifica acords vigents de
CCOO: Acord de 1995, de 2005, rurals, FP, adults…
 
 
Les places ordinàries han de ser
cobertes amb requisits d’especialitat, no poden tenir requisits específics
 
 
Simplificar la gestió
 
Les places amb requeriments
específics no poden suposar en aquest moment més d’un 20-25% de la plantilla
i han de ser cobertes en condicions de mèrit, capacitat, publicitat i
transparència.
 
 
Garantir la pluralitat
La falta de formació
Les característiques constitucionals
del treball en la funció pública
 
El nomenament del professorat interí
i substitut ha de ser ordinari per a places ordinàries i específic per a
places específiques
 
Manteniment del funcionament de la
borsa per a la provisió ordinaria.
 
Per a les places específiques,
seleccionar de la borsa la primera persona que compleixi les condicions
 
La definició de les places
específiques ha de respondre al projecte educatiu del centre i ser aprovada
pel consell escolar.
 
La LEC ho permet.
Art.
91.4. El projecte educatiu ha de contenir, com a mínim, els elements
següents:
a)    
L’aplicació dels criteris
d’organització pedagògica, les prioritats i els plantejaments educatius , els
procediments d’inclusió i altres actuacions que caracteritzen el centre.
d)   Els criteris que defineixen l’estructura
organitzativa pròpia.
 
Desenvolupament de les zones
educatives i de la figura de l’administrador en cada zona, que podria
coordinar, descentralitzar i realitzar la interlocució amb la RLT.
També en centres específics que ho
requereixin
LEC Art 140. Administració dels centres. 
El Departament ha
de determinar els centres i les agrupacions de centres que poden disposar
d’administradors, als quals correspon assistir la direcció en la gestió
administrativa i econòmica del centre i donar-li suport en l’exercici de les
funcions corresponents. Correspon al Departament la competència sobre la provisió
d’aquestes places.
 
La càrrega de gestió és excessiva per
a la direcció. Veure com els centres privats tenen dues figures (director
pedagògic i titular)
 
La descentralització és desitjable
també per a l’eficiència del propi Departament
Les decisions sobre personal del
director/a del centre han de ser comunicades i negociades amb els representants legals dels treballadors (RLT)
 
Legislació laboral, que a la LEC
sembla existir només per als centres privats.
 
No és suficient la garantia del
recurs (individual), sinó que s’ha de reconèixer el dret a defensa
col·lectiva
Cal preveure, de manera associada a
la provisió, una formació d’entrada (reconeguda i acreditable) al centre per
a tot el personal, que  permeti
incorporar-se al projecte del centre i a l’especificitat de la plaça assignada
JA està al Art 6.2 Decret Autonomia
 
Reconeixement per qui la imparteix i
per qui la rep.
 
Seria una justificació per a
confirmacions en el centre, per exemple.
Eliminar remoció del lloc de treball
per avaluació negativa.
 
No correspon a aquest decret la
“remoció del lloc de treball per avaluació negativa”, ja que no s’ha
desenvolupat cap normativa sobre avaluació del professorat.
 
Cal derivar a règim disciplinari, o a
protocols de salut laboral
No poden ser obligatòries les
activitats complementàries i extraescolars per a tot el professorat
No s’està parlant de sortides per
desenvolupar la matèria del currículum.
La jornada no és modificable, i les
funcions, tampoc. Són condicions fonamentals del treball.
 
Els llocs de direcció i gestió
tindran atribuïdes de manera ordinària funcions de docència directa
Està redactat “poden tenir”
 
L’administració pot autoritzar casos
en què no s’imparteixi docència, però la normalitat està en la seva atribució docent.
Cal negociar els procediments
d’amortització de llocs de treball i nova adjudicació
Són previsibles a causa dels canvis
demogràfics i dels canvis de currículum
Dret preferent per a víctimes de
violència de gènere o d’assetjament
Veure si podem millorar redactat EBEP
Llocs d’especial dificultat. Cal
especificar i negociar el catàleg.
 
 
Mèrits a tenir en compte: afegir
investigació, recerca, innovació
 
 
Eliminar de la redacció tots els
preceptes que depenen de decrets futurs
 
 
 
 
 
 
Propostes
negociació amb el Departament, a mig termini
 
a.     
Proposta
de modificació del decret d’autonomia de centres per reglamentar la
participació de la comunitat educativa la construcció del projecte educatiu de
centre, la gestió i l’avaluació que permeti la millora contínua i compartida
dels projectes.
b.     
Negociar
un pla de formació contínua, investigació i innovació, de manera prioritària.
El professorat, amb formació de grau, o de postgrau, ha d’accedir a formació
contínua acreditable en el sistema universitari, participar en la investigació
educativa, acostant també l’activitat de la universitat a l’aula. No podem
seguir amb pressupost zero per a la formació.
c.     
Proposem,
a mig termini, negociar una actualització dels acords de plantilles de 1995 i
de 2005 per adequar-los a la realitat del segle XXI. I les seves concrecions
per a l’escola rural, FP, persones adultes. Ha de contemplar la situació del
personal interí i substitut. Mentre, reclamem el seu compliment, suspès per
llei de mesures i acords de govern de manera temporal.
d.     
Cal
un acord que permeti la mobilitat entre etapes i especialitats, amb formació si
cal, que permeti l’adaptació de plantilles als canvis demogràfics.
e.     
Els
procediments de provisió no impediran els conflictes disciplinaris i de salut
mental. Estem disposats a explorar una adaptació dels procediments que permeti
una millor resolució dels casos.
image_print
Comparteix.

Comentaris tancats.