Oposicions docents: Convocatòria 2018-19
Convocatòria d’oposicions docents
- RESOLUCIÓ EDU/1/2019, de 2 de gener, de convocatòria de concurs oposició per a l’ingrés i accés a la funció pública docent i per a l’adquisició de noves especialitats.
- RESOLUCIÓ EDU/159/2019, de 28 de gener, de modificació de la Resolució EDU/1/2019, de 2 de gener, de convocatòria de concurs oposició per a l’ingrés i accés a la funció pública docent i per a l’adquisició de noves especialitats.
- Normativa de la convocatòria 2018
- Procediments que es convoquen
- Full resum (PDF)
Procés d’oposició
- Desenvolupament de les proves
- Taules de l’aspirant
- Criteris de correcció
- Preguntes freqüents
- Públicades al DOGC les llistes d’aspirants seleccionats i seleccionades
Funcionariat en pràctiques
- Personal funcionari en pràctiques
- RESOLUCIÓ EDU/2667/2020, de 26 d’octubre, de regulació de la fase de pràctiques prevista a la Resolució EDU/1/2019, de 2 de gener, de convocatòria de concurs oposició per a l’ingrés i accés a la funció pública docent i per a l’adquisició de noves especialitats.
- Funcionariat en pràctiques: Nomenaments oposicions inspecció 2019 i aptes oposicions 2017
Calendari
- Termini de presentació de sol·licituds: del 16 de gener al 4 de febrer de 2019
- Llista provisional d’admesos i exclosos: 28 de febrer de 2019
- Termini per presentar reclamacions: de l’1 al 14 de març de 2019
- Llista definitiva d’admesos i exclosos: 23 de maig de 2019
- Proves de llengües: 14 de juny de 2019, a les 16 hores (només qui n’hagi de fer alguna)
- Acte de presentació: 15 de juny de 2019, a les 10 hores
- Finalització de la fase d’oposició: abans del 31 de juliol de 2019
- Finalització del procediment selectiu: abans del 31 d’octubre de 2019
Recursos
- Programació didàctica
- Unitat didàctica
- Supòsit pràctic
- Informació específica per al cos d’ensenyament secundari (especialitats d’FP) i del cos de professors tècnics d’FP
- Currículum i orientació
- Exemples de supòsits pràctics per a la convocatòria 2018:
- El currículum competencial a l’aula: Una eina per a la reflexió pedagògica i la programació a l’ESO
- Currículum i orientació: Amb informació i recursos per a tots els ensenyaments
- Marc per al plurilingüisme: Accions que desenvolupa el Departament d’Ensenyament amb relació al tractament i ús de les llengües.
- Comunitat: Plans i projectes adreçats a la comunitat educativa.
- Projectes: Web que mostra diferents projectes vinculats a tots els ensenyaments.
- Cesire: El CESIRE (Centre de Recursos Pedagògics Específics de Suport a la Innovació i la Recerca Educativa) és un centre específic de suport a la innovació i la recerca educativa. La seva organització en diferents àmbits difon activitats i recursos.
- ARC: L’ARC és un espai al servei dels mestres i professors per compartir propostes docents de qualitat associades a les competències bàsiques i al currículum.
- Documents d’organització i gestió del centre: Documents que fan referència al projecte educatiu del centre, currículum, i organització i gestió del centre.
Valoració de mèrits
Encara que teniu tota la informació a la convocatòria, de cara a resoldre alguns dubtes plantejats sobre la valoració dels mèrits pels tribunals d’oposicions, cal fer els següents aclariments:
- En la fase de concurs es poden obtenir 10 punts com a màxim.
Únicament es valoren els mèrits perfeccionats fins a la data de finalització del termini de presentació de sol·licituds de participació. - Un mateix mèrit no pot ser valorat per més d’un apartat o subapartat.
- Per fer l’al·legació dels mèrits segons els annexos 3 i 4 de la convocatòria, s’han de lliurar al tribunal els documents justificatius corresponents, juntament amb el full d’autobarem disponible.
- Les compulses a l’hora d’aportar documentació acreditativa la pot realitzar el mateix tribunal, però la persona opositora ha de portar l’original i la còpia del document.
Sol·licitud de valoració de documents.
Full d’autobarem de mèrits de procediment d’accés (No confondre amb el full d’autobarem de procediment d’ingrés)
Distribució de sol·licituds per cossos i especialitats en relació a les places convocades.
Full informatiu PDF Primària
Full informatiu PDF Places FP
596 |
Cos de mestres |
|||
ESP | ESPECIALITAT | PLACES | SOL·LICITUDS | RÀTIO |
ALL | Audició i Llengatge | 75 | 274 | 3,65 |
EES | Pedagogia Terapèutica | 283 | 1182 | 4,18 |
INF | Educació Infantil | 589 | 5748 | 9,76 |
PAN | Llengua estrangera: anglès | 331 | 1276 | 3,85 |
PEF | Educació Física | 211 | 1320 | 6,26 |
PFR | Llengua estrangera: francès | 8 | 25 | 3,13 |
PMU | Música | 175 | 603 | 3,45 |
PRI | Educació Primària | 1932 | 6490 | 3,36 |
590 |
Cos de professorat d’ensenyament secundari |
|||
ESP | ESPECIALITAT | PLACES | SOL·LICITUDS | RÀTIO |
501 | Administració d’empreses | 77 | 320 | 4,16 |
502 | Anàlisi i química industrial | 30 | 95 | 3,17 |
503 | Assessoria i processos d’imatge personal | 24 | 49 | 2,04 |
505 | Formació i orientació laboral | 91 | 598 | 6,57 |
506 | Hosteleria i turisme | 24 | 94 | 3,92 |
507 | Informàtica | 139 | 397 | 2,86 |
508 | Intervenció socio-comunitària | 87 | 460 | 5,29 |
510 | Organització i gestió comercial | 73 | 158 | 2,16 |
511 | Organització i processos de manteniment de vehicles | 24 | 68 | 2,83 |
512 | Organització i projectes de fabricació mecànica | 26 | 93 | 3,58 |
513 | Organització i projectes de sistemes energètics | 8 | 36 | 4,50 |
515 | Processos de producció agrària | 16 | 69 | 4,31 |
516 | Processos industria alimentària | 11 | 48 | 4,36 |
517 | Processos diagnòstics clínics i productes ortoprotètics | 30 | 76 | 2,53 |
518 | Processos sanitaris | 42 | 162 | 3,86 |
519 | Processos i mitjans de comunicació | 11 | 79 | 7,18 |
522 | Processos i productes d’arts gràfiques | 10 | 32 | 3,20 |
524 | Sistemes electrònics | 8 | 38 | 4,75 |
525 | Sistemes electrotècnics i automàtics | 28 | 162 | 5,78 |
591 |
Cos de professorat tècnic de Formació Professional |
|||
ESP | ESPECIALITAT | PLACES | SOL·LICITUDS | RÀTIO |
601 | Cuina i pastisseria | 31 | 98 | 3,16 |
603 | Estètica | 29 | 70 | 2,41 |
608 | Laboratori | 9 | 26 | 2,89 |
609 | Manteniment de vehicles | 49 | 131 | 2,67 |
610 | Maquines, serveis i producció | 3 | 6 | 2,00 |
611 | Mecanització i manteniment de màquines | 42 | 79 | 1,88 |
614 | Operacions i equips d’elaboració de productes alimentaris | 8 | 18 | 2,25 |
615 | Operacions de processos | 10 | 15 | 1,50 |
616 | Operacions i equips de producció agrària | 13 | 54 | 4,15 |
617 | Patronatge i confecció | 6 | 29 | 4,83 |
618 | Perruqueria | 16 | 68 | 4,25 |
619 | Procediments de diagnòstic clínic i ortoprotètics | 33 | 88 | 2,67 |
620 | Procediments sanitaris i assistencials | 97 | 255 | 2,63 |
621 | Processos comercials | 54 | 97 | 1,80 |
622 | Processos de gestió administrativa | 66 | 207 | 3,14 |
623 | Producció en arts gràfiques | 9 | 28 | 3,11 |
625 | Serveis a la comunitat | 69 | 291 | 4,22 |
626 | Serveis de restauració | 13 | 47 | 3,62 |
627 | Sistemes i aplicacions informàtiques | 80 | 195 | 2,44 |
629 | Tècniques i procediments d’imatge i so | 5 | 51 | 10,20 |
Tribunals
Criteris de correcció
Distribució dels tribunals:
Composició de les comissions de selecció
Tribunals que han de jutjar el concurs d’oposició
Vols formar part dels tribunals de les oposicions per a docents?
El Departament d’Ensenyament obre un enllaç per tal que el personal docent funcionari que vulgui formar part dels tribunals d’oposició puguin apuntar-s’hi.
Els tribunals estan constituïts per un president o presidenta, designat per la Direcció General de Professorat i Personal de Centres Públics, i per quatre vocals de l’especialitat i cos corresponent, en servei actiu i que ocupen un lloc de treball de la mateixa especialitat en centres o serveis educatius de la comarca o territori on ha d’actuar el tribunal.
Les persones que vulguin formar part d’un tribunal com a vocals (amb un màxim de dos vocals titulars i dos vocals suplents per tribunal) han de sol·licitar-ho mitjançant el formulari disponible al Portal de centres del Departament. Els requisits per participar-hi s’estableixen a la resolució de la convocatòria (5.3.5.Participació voluntària).
Reclamació oposicions docents
Volem recordar a totes les persones opositores tenen un termini de dos dies hàbils, a comptar des de l’endemà de la publicació de la llista provisional amb la puntuació obtinguda, per a la presentació de reclamacions, que han de ser per escrit, davant el president del tribunal. Els tribunals han de contestar per escrit dient si accepten o no la reclamació, justificant-ne els motius a partir dels criteris de correcció establerts. Contra aquesta valoració, les persones interessades poden interposar recurs d’alçada davant el director general de Professorat i Personal de Centres Públics, en el termini d’un mes. Podeu utilitzar el següent model de reclamació.
Des de les CCOO també denunciem l’alt percentatge de places que ja es pot preveure que quedaran desertes. Amb un nombre tan elevat de persones que s’han presentat al procés selectiu no sembla lògic que quedin places sense cobrir.
Oposicions aprovades: I ara què?
Si has aprovat les passades oposicions i has obtingut plaça, recorda que has de fer la sol·licitud de les adjudicacions d’estiu per obtenir plaça com funcionari en pràctiques pel curs 2018-19 i també que has de presentar tot un seguit de documentació al Departament d’Ensenyament, per començar a treballar com funcionari en pràctiques a 1 de setembre.
Tots els aspirants seleccionats (els que aquest curs són funcionaris, els professors interins i la resta de seleccionats) han de formalitzar la sol·licitud de destinació del curs 2018-2019 mitjançant l’aplicació d’aquesta pàgina, que estarà disponible quan la Comissió de Selecció faci pública la llista definitiva dels seleccionats.
Recorda que si has aprovat les oposicions, però no has obtingut plaça i no havies prestat serveis com a personal interí o substitut docent, ara tindràs un número d’ordre superior a 40.000 i inferior a 45.000 en la borsa docent. Si ja formes part de la borsa de treball de personal interí docent, amb la renumeració d’estiu, obtindràs un número d’ordre inferior a 40.000. La publicació de la llista definitiva es realitzarà durant la primera quinzena del mes de juliol.
Adjudicacions d’estiu
Presentació de documents dels aspirants seleccionats
Fase de pràctiques
Personal funcionari en pràctiques. Full informatiu en pdf
Nomenament de funcionaris de carrera.
Aclariments respecte la carta de pagament d’inscripció a les oposicions docents
Des de CCOO Educació hem estat en contacte des d’ahir i al llarg d’aquest matí amb el Departament arran dels problemes que s’han generat amb la carta de pagament d’algunes de les persones inscrites a les oposicions.
Després de diverses converses, el Departament ens ha dit que faran tot el possible perquè les persones que el 11 de gener van fer el pagament sortiran a la llista provisional que es publicarà no més tard del 20 de gener.
Els que facin el pagament en dies posteriors o inclús en els 10 dies que s’habilitaran per fer reclamacions (després de la publicació de les llistes provisionals), un cop publicada la llista provisional, quedaran exclosos però presentant la carta de pagament seran admesos immediatament i així sortiran a la llista definitiva.
Hem demanat que es notifiqui a les persones afectades les informacions oportunes referents a la situació sigui personalment, mitjançant la pàgina web del Departament d’Ensenyament i/o als diferents serveis territorials.
Informe oposicions 2019. Funció pública docent
OPOSICIONS 2018-19
CAL MILLORAR EL SISTEMA D’OPOSICIONS!HAN QUEDAT 508 PLACES DESERTES! UN 25% DE LES PLACES DE PROFESSORAT DE SECUNDÀRIA I VORA EL 50% DE PROFESSORAT TÈCNIC D’FP! QUE NO ES PERDIN!
Segons dades del mateix Departament d’Educació, han quedat desertes una quarta part de les places convocades pel cos de professorat de secundària i prop de la meitat pel professorat tècnic d’FP. En el cas de les places convocades pel cos de mestres ha quedat un 2% de places desertes.
És sorprenent i altament preocupant que hagin quedat desertes un nombre tan alt de places a l’FP. Cal que el Departament faci una anàlisi acurada de les causes, repensi alguns aspectes de la convocatòria i les instruccions, orientacions i formació que dóna a les comissions coordinadores dels tribunals, abans i durant el procés selectiu.
Desgraciadament, aquest fet afegeix més malestar i desil·lusió a les persones opositores d’FP que han viscut en el desconcert abans de l’inici del procés amb la publicació de diverses “notes aclaridores” del Departament en relació a la programació LOE, la darrera canviant el sentit de l’anterior, poc temps abans de l’inici del procés de selecció. Aspirants que han patit el desconcert de rebre orientacions contradictòries sobre la normativa de la convocatòria el dia mateix de la presentació als diferents tribunals i que han sofert irregularitats produïdes per la manca d’harmonització en els criteris d’actuació dels diferents tribunals en la fase d’oposició o inclús d’interpretacions de la normativa clarament errònies. Tot plegat ha incidit majoritàriament en la cronificació de la precarietat del professorat tècnic d’FP amb un alt nivell d’interinatge, d’un 40% d’interinitat de mitjana, i s’allunya i de molt d’arribar a l’objectiu marcat del 8%.
Cal dir també que en la fase de concurs s’han produït interpretacions restrictives de la normativa de mèrits, amb dificultats per aconseguir el reconeixement d’alguns mèrits, per exemple l’experiència docent en centres municipals o el reconeixement de tasques de professionals d’atenció educativa i, en d’altres, també s’han donat interpretacions diferents segons el tribunal.
Exigim que s’incorporin a les properes convocatòries totes les places que han quedat desertes en l’actual convocatòria.
Cal que el Departament d’Educació posi els mecanismes necessaris per evitar que quedi aquesta quantitat tan gran de places desertes i que es produeixin situacions irregulars durant el procés de selecció.