A la Mesa sectorial el Departament ha presentat els centres educatius que s’integraran a la xarxa de titularitat de la Generalitat el proper curs escolar. Es tracta de l’Escola Intermunicipal de l’Alt Penedès i dels centres de la Companyia de les filles de la Caritat de Sant Vicenç de Paül (Centre Sagrat Cor, Centre Labouré, Centre Marillac i Centre Sagrada Família). El personal d’aquests centres tindrà un vincle laboral. El personal indefinit s’hi mantindrà, fins a la seva jubilació, sense possibilitat de canvi de centre. Per poder fer-ho, s’hauria de superar el procés selectiu que convoqui l’administració. CCOO hem denunciat la manca de negociació del Departament amb la representació sindical per tractar el traspàs del personal laboral d’aquests centres.

Per altra banda, davant de les preguntes de la part social, l’Administració ha comentat que les direccions podran entrar a l’aplicatiu, fins el 28 d’abril, el nomenament de tutoria de les persones reforç Covid que estan realitzant aquesta tasca. El pagament, amb efectes retroactius, no és segur que es pugui fer a la nòmina de maig i es pensa en la de juny. CCOO, que hem insistit durant el curs en aquesta reivindicació hem expressat la nostra indignació per aquesta demora tan injusta i hem exigit que s’esmercin tots els recursos necessaris per què es pugui cobrar al maig. És inadmissible que s’estigui fent una tasca des d’inci de curs i no es cobri fins a finals!

S’ha informat que s’ha avançat en la coordinació amb el SEPE per fer efectiu el cobrament del mes de juliol de 2016, però sense concretar quan serà efectiu.

La destinació definitiva del Concurs de trasllats es publicarà a mitjans de maig. L’adjudicació de places al País Valencià que va quedar pendent de resolució per errors de l’aplicatiu s’ha resolt amb un nombre important de destinacions que inicialment no es donaven. Per properes convocatòries es requerirà que s’informi a totes les CCAA quan es facin modificacions a l’aplicatiu informàtic. Des de CCOO ens alegrem de la resolució d’aquest problema que va generar tant de neguit i incertesa, que vam liderar des de l’acompanyament i suport a les persones afectades i demanem al Departament que doni dades clares de quantes persones afectades finalment obtenen adjudicació.

CCOO hem demanat que s’informi de la planificació de la vacunació, ja que genera molta inquietud a les persones pendents de rebre-la. Sabem que la seva gestió és competència de Salut, però el Departament ha de mantenir informat al personal dels centres educatius i axí ho hem expressat. La concreció depèn de la disponibilitat del tipus de vacuna i dels grups a qui s’administrarà. El grup de més de 60 anys està rebent la 1a dosi de la vacuna AstraZeneca, però no se sap quina vacuna rebrà en 2a dosi. Tampoc se sap quan es vacunarà el col·lectiu entre 55 i 59 anys. En aquests moments, si es rep un SMS és en funció del grup de la població al qual es pertany, i no pel fet de ser personal essencial.

Des de CCOO respecte al professorat PTFP i la nostra intervenció en una anterior mesa hem insistit en que cl una proposta de desenvolupament de la Disposició Addicional Onzena (11a) de la LOMLOE mitjançant diferents mecanismes normatius i a través de la Llei d’FP, que permeti abordar totes les situacions del col·lectiu PTFP i que faci possible que cap persona PT FP surti perjudicada i pugui gaudir de les mateixes condicions de treball que el professorat PS.

Seria inacceptable tensar la normativa atribuint la funció del PTFP a la figura de l’especialista (restringida per la mateixa normativa LOMLOE, art 95 que la regula “amb caràcter excepcional”) i en cap cas tampoc es pot plantejar un aprenentatge pràctic de la professió absolutament fora dels tallers dels centres educatius i amb un tècnic o tècnica que no sigui docent.
Lamentem que en el document “Recull d’informacions derivades de la reunió amb direccions de centres de Formació Professional per tractar el tema de la LOMLOE i el professorat del dia 11 de febrer de 2021” de la Sub-direcció general de la Funció Directiva i Lideratge Pedagògic, s’exposi la intenció del Departament d’Educació en relació a la figura del professorat especialista, fent proposta d’ampliar els mòduls dels diferents CF donant atribució als especialistes.

image_print
Comparteix.

Comentaris tancats.