Tal com sabeu, el Comitè Intercentres ha mantingut una serie de reunions amb el Departament concretant-se en un acord que actualitza el redactat de les funcions i les ajusta a les que s’estan duent a terme en el dia a dia, d’acord amb el Decret 150/2017, de 17 d’octubre, de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc del sistema inclusiu.

Des de CCOO volem destacar de l’acord:

Es concreta el marc d’intervenció i el perfil professional del personal fisioterapeuta en l’àmbit educatiu amb les següents actuacions:

En relació als processos d’escolarització de l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu:

a) Fer la valoració motriu de l’alumnat per establir-ne el grau d’afectació, de funcionament i de participació en l’entorn educatiu, familiar i social per ajustar el tipus i intensitat dels suports (materials o tecnològics) i, si escau, fer-ne la sol·licitud i seguiment.

b) Donar suport i elaborar els programes d’actuació a l’alumnat amb afectació motriu, segons es determini a la CAD i els criteris d’intervenció, en els diferents espais (aula, pati) del centre escolar, tot afavorint la seva participació i el seu

procés d’autonomia.

c) Participar en els processos d'escolarització i transició entre etapes educatives, tot fent el seguiment i revisant les mesures, equipament, suports i programes d’intervenció per tal de garantir la continuïtat formativa a tot l’alumnat amb diferents graus d’afectació motriu.

En relació a la coordinació amb l’EAP, equips directius, educatius i serveis externs:

d) Assessorar els docents i el personal d’atenció educativa, en coordinació amb la resta de professionals de l’EAP en la millora i foment de pràctiques inclusives que facilitin la participació i l’accessibilitat als aprenentatges de l’alumnat amb afectació motriu i participar en les CAD i comissions socials, si s’escau.

e) Col·laborar i orientar l’equip directiu, docents i membres de la comunitat educativa, en coordinació amb la resta de professionals l’EAP, en la millora per l’accessibilitat al centre educatiu i propostes de millora en l’atenció i inclusió de

l’alumnat amb afectació motriu.

f) Coordinar-se amb altres professionals dels serveis educatius específics i serveis externs de la zona per donar una resposta coherent i adequada a les necessitats educatives de l’alumnat.

En relació amb la intervenció amb les famílies:

g) Informar i assessorar les famílies per avançar cap a una atenció integral i multidisciplinària que afavoreixi el desenvolupament de l'alumnat, col·laborant i coordinant-se amb altres professionals i serveis externs que atenen l’alumnat.

En relació amb l’avaluació dels processos:

h) Col·laborar amb l’equip docent i en coordinació amb l’EAP en el seguiment i l’avaluació de l’alumnat per determinar l’assoliment del grau dels objectius proposats.

Pel que fa a l’horari destacar:

  • 30 hores que es programen de manera presencial i en horari fix, distribuïdes de manera flexible per a l’atenció de l’alumnat, els centres i les famílies, tot possibilitant les activitats ordinàries del lloc. Es computaran dins d’aquestes hores els desplaçaments que superin els 30 minuts quan l’inici i el final de la jornada laboral sigui en un centre educatiu, així com els desplaçaments entre centres de treball.

Aquest redactat possibilita que tots els desplaçaments superiors a 30 minuts siguin computats com a temps de treball efectiu.

  • 5 hores per a la coordinació amb la resta de professionals de l’EAP del SEZ i altres professionals.
  • 2 hores i 30 minuts de preparació, formació i reciclatge que no han de fer-se necessàriament a la seu de l’EAP.

Aquest acord tindrà efectes  a partir de l’1 de gener de 2022

Pel que fa a les activitats formatives del personal es realitzaran permanentment al llarg del curs i amb caràcter intensiu al juliol i les primeres setmanes de setembre.

Així mateix es constituirà una comissió de seguiment d’aquest Acord per a la valoració de la seva aplicació, que es reunirà trimestralment. És important que ens feu saber si hi ha algún incompliment de l’acord per tal de poder aclarir la situació a la comissió de seguiment.

El Departament pren el compromís de donar difusió a les direccions dels centres i a les persones afectades mitjançant l’actualització del documents d’organització i gestió dels centres.

 

Podeu consultar el text íntegre de l'acord aquí

Comparteix.

Comentaris tancats.