BAIXES MÈDIQUES 

PER COVID





Totes les baixes mèdiques pel covid seran assimilables a accident laboral.


– Que vol dir això?  

En el conveni de lleure educatiu i sociocultural estipula que en tots els accidents laborals cobrarem el 100% del nostre salari.  

En el Reial Decret Llei del 6/2020 del 10 de març marca que les baixes mèdiques són assimilables a accident laboral, per tant en el nostre cas cobrarem el 100% del salari.


– Qui podrà emetre aquests parts de baixa?

Exclusivament els metges de la Seguretat Social. Mai pels metges de la mutua.


– Quina informació constarà en la baixa?

Malaltia comuna.  No constarà la paraula covid. 


La llei tambè estipula, de manera excepcional, que els partes de baixa i els de confirmació podran ser fets de caràcter retroactiu i no fa falta la presencialitat en el Cap. És a dir, jo falto a la feina dilluns però no hem fan el parte de baixa fins dimecres, aquest ha de constar la data de dilluns. 

A més a més, les baixes aquestes no només seran per tenir la malaltia sino tambè en els casos d’aïllament, és a dir estar en contacte directa amb una persona contagiada i mentre estem a l’espera de la proba i dels resultats.


Per tant, si heu estat, esteu o estareu en aquesta situació tingueu en compte que l’empresa us ha de pagar el 100% del salari.  En el cas que hagueu estat de baixa per covid i l’empresa no us ha pagat el 100% poseu-vos en contacte amb nosaltres que farem els tràmits oportuns.


 

asistentesescolares@ccoo.cat









image_print
Comparteix.

Comentaris tancats.