Oferta formativa 2018-2019 del Departament d’Ensenyament
Calendari de publicació
Calendari d’inscripció
Inscripció
- Sol·licitud de plaça: del 12 al 26 de setembre
- Consulta d’adjudicacions: 9 d’octubre
- Inici de les activitats: a partir del 17 d’octubre
- Sol·licitud de plaça: del 9 al 18 de gener
- Consulta d’adjudicacions: 30 de gener
- Inici de les activitats: a partir del 6 de febrer
- Sol·licitud de plaça: del 15 al 31 de maig
- Consulta d’adjudicacions: 20 de juny
- Inici de les activitats: a partir del 2 de juliol
- En el primer i segon torn d’inscripció una persona pot realitzar fins a 5 sol·licituds i en el torn d’estiu fins a 3. En el cas de sol·licitud d’activitats telemàtiques tan sols es pot realitzar 2 sol·licituds per torn.
- A cadascun del torns d’inscripció, el màxim d’hores que poden sumar les activitats sol·licitades és de 100.
- En el total del curs escolar a una persona se li poden assignar fins a un màxim de 100 hores.
Adjudicacions
- En la formació individual cal tenir un índex d’assistència ponderada a les activitats formatives en els darrers tres anys superior al 50%
- Es prioritza el professorat en actiu en un centre docent.
En les activitats del PFZ es prioritza estar en actiu en un centre de la mateixa zona.
En la formació telemàtica es prioritza estar en actiu en un centre en zones geogràfiques amb poca oferta de formació presencial (centres de les comarques de l’Alta Ribagorça, l’Alt Urgell, el Berguedà, la Cerdanya, la Garrotxa, el Pallars Jussà, el Pallars Sobirà, el Priorat, el Ripollès, el Solsonès, la Terra Alta i la Vall d’Aran).
- En les activitats amb priorització de direcció es té en compte l’ordre indicat pel director/a.
Baixes i/o seguiment
Si per causes de força major no es pot iniciar l’activitat, s’ha de comunicar a les persones gestores de l’activitat abans que aquesta comenci, amb la finalitat de poder adjudicar la vacant a una altra persona. Per fer-ho s’ha d’entrar a la pàgina web les meves activitats i clicar damunt de la icona del correu de l’activitat corresponent.
Si l’activitat formativa ja s’ha iniciat i per causes imprevistes no es pot continuar el seu desenvolupament, també s’ha de comunicar la baixa a les persones gestores o a la persona formadora de l’activitat.
No presentat/da / Abandonament
La no presentació a les activitats o l’abandonament de la formació sense comunicar-ho pot comportar la no adjudicació a activitats formatives en sol·licituds posteriors.
Certificació
Informació general
El Departament d’Ensenyament disposa d’una base de dades on consta la informació dels certificats de participació en activitats de formació, tant les organitzades pel Departament d’Ensenyament com les que es fan amb el seu reconeixement. Aquesta base de dades permet que la certificació de la participació en les activitats de formació permanent del professorat es realitzi per via telemàtica i, per tant, no es lliuraran certificats en format paper.
Per obtenir el certificat d’una activitat formativa es requereix l’assistència mínima a un 80% de les hores presencials i l’avaluació positiva de totes les tasques encomanades en relació amb l’aprofitament. En el cas de les activitats telemàtiques s’han d’haver superat tots els mòduls i el projecte final.
Només les activitats de 5 o més hores són susceptibles de certificació.
Es pot accedir als certificats de formació mitjançant la pàgina els meus certificats.
Disponibilitat
Els certificats seran visibles en el lloc web com a molt tard a partir de les quatre setmanes d’haver finalitzat l’activitat.
Si quatre setmanes després d’haver finalitzat l’activitat hom no visualitza el certificat d’assistència, cal posar-se en contacte amb les persones responsables de l’activitat, indicant el codi de l’activitat, el nom i els cognoms, el DNI i el lloc de realització. Per fer-ho s’ha d’entrar a la pàgina web les meves activitats i clicar damunt de la icona del correu de l’activitat corresponent.
Com accedir-hi?
Per accedir a la consulta de certificats cal disposar d’usuari i contrasenya XTEC actualitzats. Per a més informació sobre l’usuari XTEC es pot visitar la pàgina d’atenció a l’usuari/ària.
Només en el cas que una persona no pugui disposar d’identificador XTEC perquè no compleix els requisits per tenir-lo, sol·licitarà el certificat per correu electrònic a la institució organitzadora de l’activitat.