A l’atenció dels educadors i educadores d’educació especial
Companyes companys,
Us informem que en la reunió de la Mesa Técnica d’Educació Especial entre el Comitè Intercentres i el Departament del passat dimecres 11 de gener hem tractat els següents temes:
La regulació de la titulació de la categoria d’educador/educadora d’educació especial per el personal no fix.
En aquest moment la proposta d’acord que s’està negociant, preveu que la titulació de tècnic superior en Integració social o equivalent serà requisit per a nou accés.
El treballadors que estiguin prestant serveis dins d’aquesta categoria professional mantindrà la seva vinculació vigent i disposarà d’un termini de quatre anys per obtenir l’habilitació i/o titulació mitjançant els procediments que s’estan negociant i perfilant.
Des del Comitè Intercentres treballem per que tot el personal temporal tingui l’oportunitat d’adquirir la titulació exigida o les eines per poder-se habilitar. Valorem positivament que el Departament reconegui que per dur a terme les tasques professionals pròpies del col·lectiu calgui una titulació adient la qual cosa revaloritza aquest espai educatiu.
Franja horària d’atenció directe a l’alumnat
La proposta del Comitè en relació aquest tema és el retorn a l’horari anterior, donada la greu repercussió que ha tingut la modificació horària que va aplicar el Departament de manera unilateral i que s’ha vist reflectida negativament en l’àmbit de la salut i condicions laborals de les treballadors/es.
Pel que fa al nombre d’hores d’atenció directe a l’alumnat la nostra proposta, és la reducció horària i modificació de l’actual redactat que apareix a les instruccions d’inici de curs suprimint on diu: “en la franja horària d’ acollida als alumnes a l’inici i la finalització de la jornada escolar i en el temps del migdia”
L’evolució de les negociacions fa pensar que el Departament té interès en arribar a un acord que tingui efectes a 1 de setembre de 2017.
US MANTINDREM INFORMADES
CCOO UGT USTEC-STEs AMRC JUNTS