Comunicat de la Junta de personal docent del Baix Llobregat. Sant Feliu de Llobregat, a 13 de maig de 2014

Aquí tens el text del comunicat en pdf

Comunicat al personal docent
La LEC ha canviat la gestió laboral del professorat
 
La
normativa, amb la LEC desplegada, encomana a les direccions dels centres una
sèrie de decisions de gestió de personal que fins ara estaven en mans dels
Serveis Territorials, de la Direcció General corresponent del Departament
d’Ensenyament, o bé eren responsabilitat col·lectiva del Claustre o del Consell
Escolar dels centres.
Podeu
veure quines són les decisions de la direcció del centre que afecten al treball
del personal docent després de la publicació dels decrets d’autonomia, de
direcció i de plantilles en el document
annex
.
 
 
El personal docent  té una gran indefensió davant les decisions de
directors i directores
 
El
personal docent està representat davant el Departament d’Ensenyament mitjançant
la Mesa Sectorial d’Ensenyament. Totes les normatives que emet el Departament
han de ser presentades i discutides en la Mesa, on els delegats i delegades podem,
o no, arribar a acords per canviar-les o millorar-les.
 
La
Junta de Personal, formada pels delegats i delegades triats en les eleccions
sindicals, té la funció de representar i defensar els interessos del personal
docent davant qualsevol decisió dels Serveis Territorials que ens afecti com a
treballadors i treballadores, en l’aplicació concreta de la normativa del
Departament.  Per això, els responsables
dels Serveis Territorials estan obligats a reunir-se amb la Junta quan li ho
demanem, a facilitar-nos les informacions relacionades amb la gestió de
personal, a informar-nos dels expedients disciplinaris i contradictoris… La
Junta té capacitat per a fer propostes i negociar-les en l’àmbit de les
decisions dels Serveis Territorials.
 
En
canvi, davant les direccions dels centres educatius, el professorat es troba
sense control ni defensa, mentre que les decisions que prenen són determinants
per a les nostres condicions de treball i fins i tot per a la possibilitat
mateixa de tenir un lloc de treball.
Els
directors i les directores no estan obligats ni tan sols a reunir-se amb els
delegats i delegades de la Junta de Personal. Davant qualsevol decisió que ens
afecti, només tenim, ara, defensa individual, no col·lectiva.
Això
constitueix una anomalia i la pèrdua del dret fonamental a la negociació
col·lectiva i a la llibertat sindical.
No
estableix un procediment de control, rendiment de comptes i impugnació de les
decisions preses per les direccions pel que fa a l’assignació d’un lloc de
treball i per tant planteja un mètode de provisió de plantilles opac,
discrecional i en certa manera irreversible.
Alhora,
és un absurd legal, ja que els delegats i les delegades de la Junta també
representem legalment els directors i les directores.
La
negociació col·lectiva REAL en la mesa sectorial és la que garanteix que tots
els centres educatius de Catalunya tinguin unes condicions laborals i
d’igualtat d’oportunitats (tenint en compte les especificitats de generals dels
centres)
 
La Junta de Personal es compromet a seguir representant
i defensant el professorat
 
En
la darrera reunió de la Junta de Personal vam analitzar la situació, que transforma
radicalment la nostra activitat sindical, i vam establir un compromís: La Junta
seguirà defensant els drets i les condicions de treball del personal docent
encara que no tingui els elements normatius adequats. Vam acordar una
estratègia de cooperació i d’acció sindical i legal entre tots els delegats i
les delegades, per seguir complint la nostra funció, malgrat tot. Estem, com
sempre, a disposició de cada persona i cada col·lectiu que necessiti defensa.
 
 
La Junta de Personal, contra el Decret “de
plantilles”
 
La Junta de Personal  demana al
Departament d’Ensenyament la retirada del Decret de Plantilles i la negociació
d’un procediment de gestió dels centres i del personal educatiu participatiu i
democràtic. La Junta de Personal defensa que l’educació pública ha de garantir
un projecte comú basat en la igualtat d’oportunitats i sustentat en una
organització i gestió transparent i democràtica dels centres.
 
La publicació d’aquest decret és especialment greu perquè:
  • coincideix amb l’aprovació de la LOMCE, que
    despulla els òrgans col·lectius dels centres de capacitats de decisió, i
    aposta per una organització jeràrquica i submisa,
  • introdueix diferents concursos d’adjudicació
    de places definitives fora del concurs ordinari, on la direcció intervé
    d’una forma determinant, que creen grans diferències en el professorat
    dels claustres,
  • la forma de provisió provisional d’aquestes
    places abona l’arbitrarietat i discrecionalitat en l’adjudicació, sense
    control de les decisions preses per les direccions, creant submissió de
    tot el personal sense plaça definitiva per mantenir el lloc de treball,
  • als propietaris de places definitives crea un
    sistema de remoció obviant que ja existeixen instruments en l’actualitat
    més transparents, controlats i que garanteixen els drets dels i les
    treballadors/es,
  • canvia el funcionament en els nomenaments de
    substitucions on l’experiència professional passa ésser un criteri més, on
    es possibiliten entrevistes personals i on es posen en greu perill la
    transparència i la igualtat d’oportunitats de substituts i substitutes amb
    situacions molt diferents.
  • se suma a quatre anys consecutius de
    retallades en els pressupostos educatius i en les condicions laborals, especialment
    del professorat interí i substitut,
  • introdueix el conflicte laboral en el sí dels
    equips pedagògics,
  • posa en qüestió els principis del treball en
    la funció pública: igualtat, mèrit i capacitat, escapant al control públic
    i al control sindical,
  • convida els centres públics a la
    competitivitat i no a la cooperació i l’equitat,
  • introdueix mecanismes d’avaluació que
    classifiquen els centres i qualifiquen el professorat que no són útils per
    a la millora, sinó per a la segregació,
  • estableix la polivalència i flexibilitat del
    professorat per a impartir docència de diverses especialitats sense
    assegurar mecanismes de formació, obrint la porta a la pèrdua de qualitat
    i d’equitat,
  • provoca la indefensió del professorat, en
    atorgar al director o directora presumpció de veracitat en informe i
    obliga al professorat a aportar “prova en contrari”, cosa inèdita en la
    legislació laboral,
  • posa en perill la protecció de les dades del
    personal interí i substitut, en donar a totes les direccions accés a les
    dades de la borsa, mentre que nega l’accés al programa a la representació
    legal dels treballadors que podria verificar-ne el correcte funcionament.
 
NO AL DECRET DE
PLANTILLES I PROVISIÓ DE LLOCS DE TREBALL!!!
SÍ A LA GESTIÓ
DEMOCRÀTICA DELS CENTRES!!!
RIGAU DIMISSIÓ!!!
 
  
 
CCOO – USTEC-stes – CGT – ASPEC
image_print
Comparteix.

Comentaris tancats.