Avui dimarts 18 de novembre és el 19è dia de la presència indefinida a les portes del Departament que vam acordar en assemblea els i les delegades de CCOO Educació el passat 23 d’octubre.
A les 11 del matí havíem convocat una nova assemblea per valorar la situació. A aquesta assemblea, els delegats i delegades de la Federació d’Educació de CCOO hem decidit continuar de forma indefinida a les portes del Departament d’Ensenyament per exigir negociació.
- Podeu seguir el dia a dia de la plantada a les portes del Departament al tuiter, amb l’etiqueta #CCOOexigeix
- Rigau no es pot refugiar permanentment en el No-No
Enllaç a les diferents octavetes repartides diàriament 
|  | 
| Imatge de Gorka Leiza | 
Quina ha estat l’evolució de la inversió educativa del
Govern de CiU?
|  | 
2010 | 
2014 | 
Variació absoluta | 
Variació percentual | 
| 
Pressupost Generalitat | 
39.699.266.100 | 
36.132.731.700 | 
-3.566.534.400 | 
-8,98 | 
| 
Pressupost Departament d’Ensenyament | 
5.317.611.671 | 
4.147.400.000 | 
-1.170.211.671 | 
-22,01 | 
| 
Despesa per alumne en € | 
4.495 | 
3.202 | 
-1.293 | 
-28,77 | 
| 
Font: Elaboració pròpia a partir de les microdades de l’EPA (INE) | ||||
Una de les primeres conclusions a partir d’aquestes dades és que  l’educació NO és una prioritat de l’acció de Govern:
- CiU ha retallat els pressupostos d’ensenyament un 22% mentre que els pressupostos de la Generalitat els ha retallat un 9%!
En què s’ha traduït aquesta greu retallada?:
Aquestes retallades que CCOO hem denunciant i combatut fins a la sacietat al llarg dels últims anys estan significant: 

• La consolidació de les brutals retallades i falta de finançament que pateix l’educació pública.
• La destrucció d’ocupació en el sector amb les seves conseqüències sobre la qualitat i l’equitat, el menyspreu cap al professorat i cap al conjunt de treballadors/es de l’educació.
• Les contínues retallades salarials des de l’any 2010.
• L’empitjorament de les nostres condicions laborals.
• La posada en marxa de contrareformes dictades més des de l’agenda ideològica que des del compromís per resoldre els problemes.
• L’augment de l’alumnat i de ràtios.
• La disminució d’equitat i erosió del dret a l’educació.
CCOO reclamem que els pressupostos de 2015 incloguin mesures fiscals i recaptatòries progressistes, que prioritzin la inversió i la depesa en serveis públics i socials, la recuperació de l’ocupació pública i la millora de les condicions socio-laborals i econòmiques dels treballadors i treballadores públics.
CCOO proposem continuar lluitant per posar fi a les mesures que el Govern de CiU havia anunciat com a excepcionals i de vigència limitada (decret de Govern 60/2012  del 26 de juny del  2012),  i que any rere any li estan donant vigència i continuïtat indefinida.
Exigim un canvi radical en les Meses de negociació. Els responsables de l’Administració i els del Departament d’Ensenyament han de convocar-les amb el número, voluntat, representats i el pressupost suficient que permetin una negociació real de cara als pressupostos del 2015. 
Aquesta negociació s’ha de fer abans de desembre de 2014, i en qualsevol cas abans d’una hipotètica dissolució de l’actual Parlament. No acceptem cap pròrroga dels actuals pressupostos que condemnarien a patir una any més les brutals agressions als empleats i empleades públics de Catalunya. 
Per aquests motius, els delegats i delegades de CCOO Educació hem decidit en assemblea mantenir de manera indefinida la presència  a les portes del Departament d’Ensenyament. Avui ja és el 19è dia. Convidem a la Consellera d’Ensenyament a obrir negociacions serioses amb els representants dels treballadors i treballadores per buscar solució el més aviat possible a una situació insostenible. 
• Practiquem que és possible canviar el rumb i les prioritats pressupostàries.
• És a les nostres mans poder incidir per aturar les retallades i obrir negociacions per la recuperació dels drets laborals i salaris assolats durant els últims anys.
Practiquem la possibilitat de guanyar!
 
					 
						
		 
										
												
										
					












 
	
											 
	
											