INSCRIPCIÓ TANCADA
PROFESSOR:
Ramon Barlam Aspachs, professor de l’INS Cal Gravat de Manresa.
Ramon Barlam Aspachs, professor de l’INS Cal Gravat de Manresa.
DESTINATARIS:
Ensenyants (infantil, primària i secundària) i altres professionals vinculats
al món de l’ensenyament (tècnics d’educació de les administracions públiques,
animadors socioculturals, etc.).
Ensenyants (infantil, primària i secundària) i altres professionals vinculats
al món de l’ensenyament (tècnics d’educació de les administracions públiques,
animadors socioculturals, etc.).
NOMBRE D’ALUMNES:
20
20
DURADA:
30hs (2h 30m per sessió)
30hs (2h 30m per sessió)
CALENDARI:
- Dijous
3/10 - Dijous
10/10 - Dijous
17/10 - Dijous
24/10 - Dijous
7/11 - Dijous
14/11 - Dijous
21/11 - Dijous
28/11 - Dimarts
10/12 - Dijous
12/12 - Dimarts
17/12 - Dijous
19/12
(En
negreta, els dies 10 i 17 de desembre són dos dimarts que s’han hagut de
completar perquè no hi havia prou dijous abans d’acabar l’any).
negreta, els dies 10 i 17 de desembre són dos dimarts que s’han hagut de
completar perquè no hi havia prou dijous abans d’acabar l’any).
HORARI:
de 18.00h. a 20.30h.
de 18.00h. a 20.30h.
LLOC:
Seu de CCOO a Manresa. Passeig Pere III, 60-62. Manresa.
Seu de CCOO a Manresa. Passeig Pere III, 60-62. Manresa.
DATA
LÍMIT D’INSCRIPCIÓ: Dilluns, 30 de setembre.
LÍMIT D’INSCRIPCIÓ: Dilluns, 30 de setembre.
OBJECTIUS:
Conèixer els fonaments pedagògics
bàsics que justifiquen la introducció als centres educatius del mobile learnig,
amb tauletes tàctils I smartphones. Analitzar les experiències actualment en
marxa. aprendre tant les metodologies adients per a una introducció efectiva
com les eines indispensables per a les diferents etapes educatives. Reflexionar
sobre la millor manera d’introducció progressiva tenint en compte la realitat
de cada centre.
bàsics que justifiquen la introducció als centres educatius del mobile learnig,
amb tauletes tàctils I smartphones. Analitzar les experiències actualment en
marxa. aprendre tant les metodologies adients per a una introducció efectiva
com les eines indispensables per a les diferents etapes educatives. Reflexionar
sobre la millor manera d’introducció progressiva tenint en compte la realitat
de cada centre.
CONTINGUTS:
- Per què introduir apps a les aules?
Justificació pedagògica, tècnica i econòmica. - Integració de les tauletes tàctils al Pla TAC
I projecte educatiu de centre. - Espais web de referència (Eduapps, etc.)
- Experiències en marxa
- El concepte BYOD
- Formació i autoformació sobre aquest tema
- iOS o Android?
- Apps de gestió de l’aula (professors i
alumnes): Remember the Milk, Evernote … - Apps d’escriptura telecol·laborativa: Google
Drive (presentacions, full de càlcul, etc.). - Apps de gestió de la informació (Springpad, Flipboard).
- Apps d’enregistrament d’àudio: AudioBoo,
Sound Cloud - Apps de mapes conceptuals: Mindmeister i iMind
Map - Apps de tractament bàsica de la imatge: Photogrid,
Pic Collage, Skitch, Image Search - Apps de xarxes socials: Twitter, Pinterest, Instagram
- Apps de geolocalització: Cozi 360, Woices,
etc.
METODOLOGIA:
El curs es desenvoluparà en sessions
de 2 h i mitja i serà molt pràctic, amb una clara orientació d’aplicació a les
aules de la major part de continguts que es detallen al programa. Algunes de
les aplicacions es desenvoluparan a l’aire lliure. Per al bon seguiment del
curs es recomana que cadascú porti la seva tauleta tàctil (Android o iOS/iPad).
El curs constarà de tres parts, una breu introducció teòrica, una aproximació a
les apps més destacades i , finalment, una
preparació d’aplicació pràctica a l’aula.
de 2 h i mitja i serà molt pràctic, amb una clara orientació d’aplicació a les
aules de la major part de continguts que es detallen al programa. Algunes de
les aplicacions es desenvoluparan a l’aire lliure. Per al bon seguiment del
curs es recomana que cadascú porti la seva tauleta tàctil (Android o iOS/iPad).
El curs constarà de tres parts, una breu introducció teòrica, una aproximació a
les apps més destacades i , finalment, una
preparació d’aplicació pràctica a l’aula.