RECURSOS, METODOLOGIES, EXPERIÈNCIES I EINES TAC PER A UNA EDUCACIÓ 2.0 

INSCRIPCIÓ TANCADA



PROFESSOR: Ramon Barlam Aspachs, professor de l’INS Cal
Gravat de Manresa.

DESTINATARIS: Ensenyamts (infantil, primària i secundària) i
altres professionals vinculats al món de l’ensenyament públic (tècnics d’educació de
les administracions públiques, animadors socioculturals, etc.).

NOMBRE D’ALUMNES: 20
DURADA: 30hs (2h30 per sessió)

CALENDARI:
  • Setembre: 17, 24
  • Octubre: 1, 8, 15, 22 i 29
  • Novembre: 5, 12, 19 i 26
  • Desembre: 3, 10, 17     
                                     El curs
contempla 1 sessió virtual de 2 h


HORARI: de 18.00hs. a 20.30h. 
LLOC: Guillem de
Berguedà (Berga)
OBJECTIUS:

Conèixer bones pràctiques en
l’aplicació educativa de les Tecnologies de l’Aprenentatge i del Coneixement,
especialment les portades a terme prop de la nostra realitat. Adquirir
destreses bàsiques i aprendre noves eines per tal de millorar la pràctica
docent a l’aula i aprofitar el potencial de les xarxes socials. Aprendre a
treballar en xarxa i ampliar els nostres recursos professionals. Reflexionar
sobre la pràctica docent en el marc de la societat del coneixement.


CONTINGUTS:

  • Ús educatiu de les
    xarxes Facebook, Twitter, Pinterest, Vine i Linkedin. Exemples i pràctica.
  • Tractament de textos
    telecooperatius en línia (Piratepad i Google Docs)
  • Altres aplicacions de
    Google Drive d’interès educatiu: Formularis i presentacions multimèdia.
  • Projectes telemàtics
    educatius. Les principals xarxes educatives: LaceNet, Espurn@, Novadors,
    Espiral, etc.  Aproximació als
    projectes que ofereixen. Principis i bases dels bons projectes telemàtics.
  • Els  Pecha
    Kucha i el ‘Death by Power Point’. Bancs d’imatges
    gratuïts a la xarxa. Consells elementals de com millorar els nostres Power
    Point?
  • Eines de presentació i
    publicació de treballs en línia: Presentacions amb Google Docs, Prezi,
    Glogster i tires cronològiques interactives abmb Dipity, etc.
  • Geolocalització. Com
    organitzar una ginkana amb eines de georeferenciació, codis QR i dispositius
    mòbils.
  • Els blocs. Crear-ne un
    de propi i aprendre a embedir-hi vídeos, àlbums de fotos, etc.
  • Evernote com a gestor
    de la informació per al Docent i portfoli.
  • Caceres del tresor i
    webquest. Exemples i pràctica.
  • Bancs de presentacions
    i documents en línia (Slideshare i Scribd). Llibres electrònics i eines de
    publicació a l axarxa. Les llicències de propietat intel·lectual Creative
    Commons.
  • Els entorns virtuals en
    3D: Espurnik. Pràctica.
  • Aproximació a Moodle.
    Consells, exemples i pràctica.
  • Conceptes emergents
    aplicats a l’aplicació i a les experiències TAC:  PLE (personal learning environment), rúbriques
    d’avaluació, Intel·ligències múltiples de Howard Gardner, Taxonomia de
    Bloom, 21st Century Skills, Fliped Classrooms, BYOD, etc.
  • Tauletes tàctils a les
    aules. Apps educatives d’interès.
  • Realitat Augmentada, aplicacions senzilles. Exercici pràctic.
METODOLOGIA:

El curs es desenvoluparà en sessions de 2 h i serà molt pràctic, amb
una clara orientació d’aplicació a les aules de la major part de continguts que
es detallen al programa. Tot i que el curs es portarà a terme en un lloc on hi
haurà ordinadors a disposició, es recomana que qui tingui portàtils o altres
dispositius els porti (tauletes tàctils i/o telefons intel·ligents).

image_print
Comparteix.

Comentaris tancats.