PROFESSOR: Ramon Barlam Aspachs, professor de l’INS Cal
Gravat de Manresa.
Gravat de Manresa.
DESTINATARIS: Ensenyamts (infantil, primària i secundària) i
altres professionals vinculats al món de l’ensenyament públic (tècnics d’educació de
les administracions públiques, animadors socioculturals, etc.).
altres professionals vinculats al món de l’ensenyament públic (tècnics d’educació de
les administracions públiques, animadors socioculturals, etc.).
NOMBRE D’ALUMNES: 20
DURADA: 30hs (2h30 per sessió)
CALENDARI:
- Setembre: 17, 24
- Octubre: 1, 8, 15, 22 i 29
- Novembre: 5, 12, 19 i 26
- Desembre: 3, 10, 17
El curs
contempla 1 sessió virtual de 2 h
contempla 1 sessió virtual de 2 h
HORARI: de 18.00hs. a 20.30h.
LLOC: Guillem de
Berguedà (Berga)
Berguedà (Berga)
OBJECTIUS:
Conèixer bones pràctiques en
l’aplicació educativa de les Tecnologies de l’Aprenentatge i del Coneixement,
especialment les portades a terme prop de la nostra realitat. Adquirir
destreses bàsiques i aprendre noves eines per tal de millorar la pràctica
docent a l’aula i aprofitar el potencial de les xarxes socials. Aprendre a
treballar en xarxa i ampliar els nostres recursos professionals. Reflexionar
sobre la pràctica docent en el marc de la societat del coneixement.
l’aplicació educativa de les Tecnologies de l’Aprenentatge i del Coneixement,
especialment les portades a terme prop de la nostra realitat. Adquirir
destreses bàsiques i aprendre noves eines per tal de millorar la pràctica
docent a l’aula i aprofitar el potencial de les xarxes socials. Aprendre a
treballar en xarxa i ampliar els nostres recursos professionals. Reflexionar
sobre la pràctica docent en el marc de la societat del coneixement.
CONTINGUTS:
- Ús educatiu de les
xarxes Facebook, Twitter, Pinterest, Vine i Linkedin. Exemples i pràctica. - Tractament de textos
telecooperatius en línia (Piratepad i Google Docs) - Altres aplicacions de
Google Drive d’interès educatiu: Formularis i presentacions multimèdia. - Projectes telemàtics
educatius. Les principals xarxes educatives: LaceNet, Espurn@, Novadors,
Espiral, etc. Aproximació als
projectes que ofereixen. Principis i bases dels bons projectes telemàtics. - Els Pecha
Kucha i el ‘Death by Power Point’. Bancs d’imatges
gratuïts a la xarxa. Consells elementals de com millorar els nostres Power
Point? - Eines de presentació i
publicació de treballs en línia: Presentacions amb Google Docs, Prezi,
Glogster i tires cronològiques interactives abmb Dipity, etc. - Geolocalització. Com
organitzar una ginkana amb eines de georeferenciació, codis QR i dispositius
mòbils. - Els blocs. Crear-ne un
de propi i aprendre a embedir-hi vídeos, àlbums de fotos, etc. - Evernote com a gestor
de la informació per al Docent i portfoli. - Caceres del tresor i
webquest. Exemples i pràctica. - Bancs de presentacions
i documents en línia (Slideshare i Scribd). Llibres electrònics i eines de
publicació a l axarxa. Les llicències de propietat intel·lectual Creative
Commons. - Els entorns virtuals en
3D: Espurnik. Pràctica. - Aproximació a Moodle.
Consells, exemples i pràctica. - Conceptes emergents
aplicats a l’aplicació i a les experiències TAC: PLE (personal learning environment), rúbriques
d’avaluació, Intel·ligències múltiples de Howard Gardner, Taxonomia de
Bloom, 21st Century Skills, Fliped Classrooms, BYOD, etc. - Tauletes tàctils a les
aules. Apps educatives d’interès. - Realitat Augmentada, aplicacions senzilles. Exercici pràctic.
METODOLOGIA:
El curs es desenvoluparà en sessions de 2 h i serà molt pràctic, amb
una clara orientació d’aplicació a les aules de la major part de continguts que
es detallen al programa. Tot i que el curs es portarà a terme en un lloc on hi
haurà ordinadors a disposició, es recomana que qui tingui portàtils o altres
dispositius els porti (tauletes tàctils i/o telefons intel·ligents).
una clara orientació d’aplicació a les aules de la major part de continguts que
es detallen al programa. Tot i que el curs es portarà a terme en un lloc on hi
haurà ordinadors a disposició, es recomana que qui tingui portàtils o altres
dispositius els porti (tauletes tàctils i/o telefons intel·ligents).