Hi ha convocatòries de vaga a Grècia, Portugal, Itàlia i l’estat espanyol, junt a Malta i Xipre. Mobilitzacions de suport i solidaritat arreu d’Europa
Google map showing national actions taking place on the European Day of Action and Solidarity, 14 November.This map is not definitive. it will be updated on a regular basis:
_________________________________________________________
El proper 14N tindrà lloc una jornada de vaga i lluita europea. A Grècia, Portugal, Itàlia i l’estat espanyol, junt a Malta i Xipre està convocada vaga. A més, a altres països n’hi hauran vagues parcials o mobilitzacions generals. També a França, Bèlgica, Holanda, Alemanya, Regne Unit… es faran accions de lluita i solidaritat envers les polítiques dels governs estatals i de la Unió Europea.
Aquest dia d’acció i solidaritat és el primer on, en un bon nombre de països, es fa, simultàniament, una jornada de vaga. Concretament en aquells on les polítiques d’auteritat estan afectament més durament a la població: empobrint-la i desposseint-la de drets i prestacions.
Els efectes de les polítiques d’austeritat no només afecten les treballadores d’un país
Aquesta política està portant a tota Europa a una recessió de dimensions molt importants. Una recessió que està destruint ocupació, fixa i temporal; expulsant del mercat de treball a dones, joves i migrants; reduint les pensions; deixant sense expectativa de futur a les noves generacions i acabant amb els drets laborals i les prestacions socials que tant ens havien costat d’aconseguir. Estem davant d’una agressió sense precendents al conjunt de la classe treballadora europea. Per això, el conjunt del moviment sindical europeu i de cada estat s’ha posat d’acord per donar una resposta conjunta i coordinada que obligue a la troica comunitària i als governs europeus a canviar de polítiques.El moviment sindical ha donat una mostra de responsabilitat i de fermesa amb aquesta convocatòria. Els efectes de les polítiques d’austeritat no només afecten les treballadores d’un país sinó als de tots els països.
A la convocatòria s’ha afegit l’Assemblea Nacional Catalana:


