-
CCOO lamentem que la novetat sigui que el Govern compleix amb la llei
- CCOO considera que el Govern de la Generalitat s’ha vist obligat a rectificar per l’allau de reclamacions de les persones afectades (+)
- Què passa amb la paga extra dels empleats públics? (+)
- Pressupostos 2012: Les mesures que el projecte de llei incorpora: nou increment d’horari lectiu, més retallades salarials (+)
- Recull de premsa: l’endarreriment de la paga extra (+)
- CCOO denuncia que els pressupostos de la Generalitat amaguen noves retallades que nohan estat anunciades ni negociades
- Quins són els diferents recursos que s’hauran de presentar?
- Una vegada finalitzi aquesta “minicrisi” de la paga de Nadal caldrà seguir pressionant i mobilitzant-nos contra les noves retallades que s’incorporen als pressupostos per l’any 2012, i que han quedat amagades per aquest conflicte
- CCOO fem una crida a la massiva participació en la manifestació unitària convocada per al proper 18 de gener per defensar els interessos dels treballadors i les treballadores, i per permetre uns serveis públics de qualitat a la ciutadania
Des del mateix 21D, CCOO hem distribuït el model de recurs a totes les empleades i empleats públics. Les delegades i delegats de CCOO ens vam desplaçar a tots els SSTT el matí del 22D (i en alguns també el 23D) per assessorar a tothom que volia presentar el recurs individual. I continuarem lluitant contra aquesta il·egalitat amb totes les nostres forces.
Aquí us deixem un breu recull de premsa així com els diferents recursos que els nostres serveis jurídics estudien en contra de les mesures (apropiació indeguda, vulneració de la legalitat, endarreriment del pagament de la nòmina…)
La Administració de la Generalitat no pot retenir l’IRPF, ni de les quantitats pendents d’abonar el dia 28, ni de les que preveu pagar a partir de gener de 2012, en base al contingut de la normativa reguladora de l’Impost de la Renta de les persones Físiques.
Recursos
1. Contra la retenció que l’Administració aplica per rendiments del treball (IRPF), sobre unes retribucions que encara no ha fet efectives, ja que es vulnera la legalitat a què l’Administració també està subjecta (Real Decret 439/2007, de 30 de març)
- Aquest recurs s’ha de fer en el moment que s’han practicat unes retencions indegudes de quantitats que no hem rebut. Per tant, ARA, i us proposem aquest model (+)
- I pel personal laboral del Departament, aquest és el model de recurs (+)
2. Contra l’impagament de la paga extraordinària relativa a desembre de 2011, si no s’ha abonat la totalitat de l’import corresponent, en la nòmina de desembre de 2011 (abans de finals de mes).
- Aquest recurs s’ha de presentar quan es materialitza l’ incompliment del pagament de la totalitat de les pagues de desembre.
- CCOO, UGT i IAC estudien presentar unitàriament un recurs contenciós contra el decret que dicta l’endarreriment parcial de la paga extra.
3. Contra les persones responsables de les dues mesures anteriors, ja que són mesures contràries a la legislació vigent, de la qual són coneixedores.
- Els serveis jurídics de CCOO estan estudiant el tipus de recurs a presentar contra els responsables de la mesura, ja que han actuat infringint la llei.
4. Pels danys i perjudicis que es puguin ocasionar a les persones que han patit la retenció indeguda i/o l’impagament de la totalitat de les retribucions corresponents al mes de desembre (paga de nadal i mensualitat).
5. Reclamació d’interessos de les quantitats retingudes indegudament i/o no liquidades en el mes de desembre.
La batalla jurídica: els diferents recursos contra les mesures
Sincerament, no entenem el sentit dels “aclariments” que altres sindicats han fet sobre el robatori que el Govern ha fet al nostre salari ni tampoc que convidin a esperar-nos per presentar una reclamació contra una vulneració de la legalitat que ja s’ha produït i que inclús el propi Govern ha reconegut com “error” (reconeixement que no ha anat acompanyat de la perceptiva “reparació del dany”…)
En canvi, CCOO continua animant-vos a presentar el recurs de reposició contra una retenció produïda el 21-D que vulnera la legalitat. És ARA quan s’ha produït aquesta apropiació indeguda, incomplint l’Administració la normativa d’IRPF. És ARA quan s’ha de presentar individualment el primer recurs contra aquesta vulneració de la llei. La pressió ha de continuar al carrer, als jutjats i al Parlament… perquè han de rectificar: el Govern no pot gestionar les nostres nòmines sense respectar els drets i la dignitat dels treballadors/es ni la legalitat vigent.
Tampoc no podem acceptar ni les excuses del Conseller Mas Colell ni les disculpes del President Mas: Volem el 100% del nostre salari.
La retenció que l’Administració ha aplicat per rendiments del treball, sobre unes retribucions que encara no ha fet efectives, vulnera la legalitat a la que l’Administració també està subjecte. Si ja hem cobrat ara una part, però s’han aplicat el 100% de les retencions, es vulnera la llei i cal actuar. Aquest és el sentit del recurs de reposició que els serveis jurídics de CCOO han elaborat per totes les empleades i empleats publics.
A més, els serveis jurídics de CCOO estan estudiant el tipus de recurs a presentar contra els responsables polítics de la mesura, ja que han actuat infringint la llei, concretament el Real Decret 439/2007.
Tampoc descartem altres denúncies pels danys i perjudicis que la mesura hagi pogut causar als centenars de milers de persones afectades.
Amb aquests recursos no finalitzen les reclamacions jurídiques de CCOO ja que a finals de mes, un cop es constati que no s’ha abonat la totalitat de la nòmina, procedirem en conseqüència.
Queda clar el compromís de CCOO en la defensa dels drets laborals i salarials de les treballadores i treballadors públics i la seva dignitat per tots els mitjans disponibles, també els jurídics.
Però que aquesta apropiació dels nostres diners no amagui altres mesures que el Govern ha incorporat al projecte de pressupostos: nou increment de la jornada lectiva, polivalència de professorat, estadis als 7(?) anys… i noves retallades salarials i de drets…:
On i com es pot presentar el recurs? Quin és el procediment de registre d’entrada dels recursos?
a) Als registres dels òrgans administratius als quals es dirigeixin (en el nostre cas, Departament d’Ensenyament…)b) Als registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanyi a l‘Administració General de l’Estat, a la de qualsevol Administració de les Comunitats Autònomes, o a la d’alguna de les Entitats que integren l’Administració local si, en aquest últim cas, s’hagués subscrit el Conveni oportú.
c) A les oficines de Correus, en la forma que reglamentàriament s’estableixi.
d) A les representacions diplomàtiques o oficines consolars d’Espanya a l’estranger.
e) A qualsevol altre lloc que estableixin les disposicions vigents.
MODELS DE RECURS A PRESENTAR:
Personal laboral del Departament:
GENERALITAT DE CATALUNYA
Personal laboral del Departament: