• Termini per presentar  els  documents:   del 29 de juliol al 17 d’agost

  

En el termini de vint dies naturals a comptar de l’endemà de la publicació al DOGC de la llista d’aspirants seleccionats a què fa referència la base 7.4.6 d’aquesta convocatòria, aquests hauran de presentar als serveis territorials o al Consorci d’Educació de Barcelona, o a l’Oficina d’Atenció Ciutadana a Girona adreçat a la Direcció General de Professorat i Personal de Centres Públics (Via Augusta, 202-226, 08021 Barcelona); per qualsevol dels mitjans que assenyala l’article 25 de la Llei 26/2010, de 3 d’agost, de règim jurídic i de procediment de les administracions públiques de Catalunya, els documents següents:

a) Fotocòpia compulsada del títol exigit per a l’ingrés al cos o certificació acadèmica original o, en tot cas, fotocòpia compulsada acreditativa d’haver realitzat tots els estudis necessaris per a la seva expedició, amb indicació de la convocatòria en què es van acabar.

En el cas de presentar la certificació acadèmica dels estudis realitzats, s’haurà d’adjuntar també la fotocòpia compulsada del rebut acreditatiu del pagament dels drets d’expedició del títol.

Si la titulació s’ha obtingut a l’estranger, caldrà adjuntar la corresponent homologació o bé la credencial de reconeixement de qualificació professional que autoritza l’exercici d’una professió concreta a l’Estat espanyol.

b) Exclusivament per als seleccionats del cos de professors d’ensenyament secundari i del cos de professors d’escoles oficials d’idiomes pel procediment d’ingrés lliure i de reserva per a aspirants amb discapacitat, fotocòpia compulsada que acrediti que estan en possessió del títol oficial de màster universitari que habilita per a l’exercici de les professions regulades de professor d’educació secundària obligatòria i batxillerat, formació professional i escoles oficials d’idiomes. A falta d’aquest títol oficial de màster, els aspirants hauran d’acreditar documentalment que estan en possessió d’alguns dels requisits que s’esmenten a la base 2.2.1.b).     (**):   ( veure aquests requisits al final)

c) Una fotocopia compulsada del document nacional d’identitat (DNI). En el cas de ser nacional d’un estat membre de la Unió Europea, caldrà presentar una fotocopia compulsada del document acreditatiu de la seva nacionalitat o, si hi manca, una fotocopia compulsada del passaport. En qualsevol dels casos, el document acreditatiu haurà de ser vigent.

d) Certificat mèdic ordinari acreditatiu de no patir cap malaltia ni estar afectat per limitació física o psíquica que sigui incompatible amb l’exercici de les funcions corresponents al cos i a l’especialitat a què opta, expedit per qualsevol metge de família dels centres d’atenció primària.

e) Declaració jurada o promesa de no haver estat separat, mitjançant expedient disciplinari, del servei de cap Administració pública, ni d’estar inhabilitat per a l’exercici de les funcions públiques, segons el model que figura com annex 7 a aquesta convocatòria. .

Així mateix, els aspirants que no posseeixin la nacionalitat espanyola hauran de presentar declaració jurada o promesa de no estar sotmesos a sanció disciplinària o condemna penal que impossibiliti l’accés a la funció pública en el seu estat d’origen, segons el model que figura com a annex 7 a aquesta convocatòria.

f) Els aspirants que hagin manifestat la seva condició de persones amb discapacitat que no hagin participat per la reserva per a aspirants amb discapacitat i que hagin demanat alguna adaptació del lloc de treball hauran de presentar el dictamen que s’esmenta a la base 2.3 d’aquesta convocatòria.

Els aspirants que hagin participat per la reserva per a aspirants amb discapacitat no hauran de presentar aquest dictamen ja que el van presentar amb anterioritat a l’inici del procés selectiu.

g) Sol·licitud de transferència bancària per abonar la nòmina pública, només per als aspirants 
que no constin ni hagin constat en la nòmina de personal docent del Departament d’Ensenyament. S’haurà de presentar al servei territorial o Consorci d’Educació de Barcelona o a l’Oficina d’Atenció Ciutadana a Girona on l’aspirant estigui destinat durant el curs 2011-2012.

model sol.licitud pels SSTT
model pel Consorci de Barcelona 

(***)

2.2.1 Per a l’ingrés al cos de professors d’ensenyament secundari.

2.2.1 b) Estar en possessió de la formació pedagògica i didàctica a la qual es refereix l’article 100.2 de la Llei orgànica 2/2006.
Amb caràcter general acreditaran aquest requisit els aspirants que estiguin en possessió del títol oficial de màster universitari que habilita per l’exercici de les professions regulades de professor d’educació secundària obligatòria i batxillerat, formació professional i escoles oficials d’idiomes. No obstant això, estaran dispensats de la possessió de l’esmentat títol aquells que acreditin algun dels requisits següents:
Estar en possessió del títol professional d’especialització didàctica, el certificat de qualificació pedagògica o el certificat d’aptitud pedagògica, abans de l’1 d’octubre de 2009.
Estar en possessió d’un títol universitari oficial, abans de l’1 d’octubre de 2009, que habiliti per a l’exercici de la professió de mestre o d’un títol de llicenciat en pedagogia o psicopedagogia, així com qualsevol títol de llicenciat o altra titulació declarada equivalent a aquest que inclogui formació pedagògica i didàctica. Pel que fa a aquests altres títols de llicenciat que inclouen aquesta formació pedagògica i didàctica hi ha els següents:
Llicenciatura de ciències de l’activitat física i de l’esport (especialitat itinerari d’educació).
Títol superior de música (especialitat pedagogia de l’instrument i especialitat de pedagogia de la formació musical bàsica i general).
Títol superior de dansa (especialitat de pedagogia de la dansa).
Llicenciat en filosofia i ciències de l’educació (secció pedagogia i secció ciències de l’educació, en totes les seves especialitats).
Llicenciat en filosofia i lletres (divisió filosofia i ciències de l’educació i secció ciències de l’educació).
Llicenciat en psicologia amb l’itinerari, la menció o l’especialitat de:
Psicologia de l’educació.
Psicologia de la intervenció social, organitzacional i educativa.
Psicologia evolutiva i de l’educació.
Haver acreditat la superació de 180 crèdits de pedagogia o psicopedagogia abans de l’1 d’octubre de 2009, en el cas dels llicenciats en pedagogia o psicopedagogia amb titulació posterior a l’1 d’octubre de 2009.
Estar en possessió, abans de l’1 d’octubre de 2009, d’una llicenciatura o titulació equivalent que inclogui formació pedagògica i didàctica, tal com estableix la disposició transitòria vuitena de la Llei orgànica 2/2006, de 3 de maig. Aquesta formació es podrà acreditar mitjançant una certificació emesa per la universitat en la que consti la superació d’un mínim de 80 crèdits de formació pedagògica i didàctica entre les matèries troncals i optatives.
Haver impartit docència, abans de l’1 d’octubre de 2009, durant un mínim de dotze mesos en centres públics o privats d’ensenyaments reglats degudament autoritzats, en els ensenyaments d’educació secundària obligatòria o de batxillerat, formació professional o d’escoles oficials d’idiomes, d’acord amb el previst al Reial decret 1834/2008, de 8 de novembre.

La documentació pot ser lliurada per qualsevol persona: no cal que ho faci la persona directament interessada. I es pot fer en qualsevol SSTT, en el Consorci o per qualsevol procediment dels següents: 

“Les sol·licituds, els escrits i les comunicacions que els ciutadans dirigeixin als òrgans de les administracions públiques es poden presentar:
a) Als registres dels òrgans administratius als quals es dirigeixin.
b) Als registres de qualsevol òrgan administratiu, que pertanyi a l’Administració General de l’Estat, a la de qualsevol Administració de les comunitats autònomes, o a la d’alguna de les entitats que integren l’Administració local si, en aquest últim cas, s’ha subscrit el conveni oportú.
c) A les oficines de correus, en la forma que s’estableixi per reglament.
d) A les representacions diplomàtiques o les oficines consulars d’Espanya a l’estranger.
e) A qualsevol altre lloc que estableixin les disposicions vigents.”

Respecte al certificat mèdic: cal aportar un certificat mèdic original (no cal el document tipus dels estanc) i el pot fer el metge del CAP: que indiqui que la persona no pateix cap malaltia ni està afectada per cap limitació física o psíquica incompatible amb l’exercici del tipus de lloc de treball que hagi d’ocupar.

A partir de que surti al DOGC; i durant 20 dies!! . Fins l’endemà de que surti al DOGC no es pot presentar la documentació.

Exclusió dels aspirants que no presentin la documentació.

Els qui, dins el termini fixat, i llevat dels casos de força major, no presentin la documentació requerida, o bé aquells respecte dels quals s’observi, a partir de la revisió de la seva documentació, que els manca algun dels requisits assenyalats a la base 2 d’aquesta convocatòria, no podran ser nomenats funcionaris de carrera, sens perjudici de la responsabilitat en què hagin pogut incórrer per falsedat en la sol·licitud inicial de participació.

Documents dels que ja són funcionaris de carrera.

Els que tinguin la condició de funcionari públic de carrera en situació de servei actiu i estiguin subjectes al règim funcionarial de l’Administració de la Generalitat de Catalunya, dins l’àmbit d’aplicació del Decret legislatiu 1/1997, de 31 d’octubre, estaran exempts de presentar documentació, sempre que aquesta informació ja consti al registre informàtic de personal docent del Departament d’Educació. En qualsevol cas sempre hauran de presentar dues fotocòpies del document nacional d’identitat (DNI), vigent en el moment de la presentació.

Els altres funcionaris hauran de justificar documentalment les condicions i els requisits ja demostrats per obtenir el seu nomenament anterior i hauran de presentar:

a) Una certificació o full de serveis del departament o organisme del qual depenguin, on es consignaran expressament les dades següents:

Indicació del cos al qual pertany, especialitat, número del registre personal assignat i si està en servei actiu.

Nombre d’anys com a funcionari de carrera.

Lloc i data de naixement.

Títol acadèmic i data d’expedició.

b) Dues fotocòpies del document nacional d’identitat (DNI), vigent en el moment de la presentació.

Quan a les certificacions no es pugui fer constar alguna de les dades assenyalades a l’anterior apartat a) perquè no figuren als expedients personals dels interessats, aquests hauran de trametre separadament el document que l’acrediti, tal com assenyala la base anterior.

Opció retributiva.

Aquesta opció només afecta als nomenats funcionaris en pràctiques que ja es trobin prestant serveis remunerats a l’Administració com a funcionaris de carrera, interins o personal laboral, percebent unes retribucions superiors, en còmput anual, a les que corresponen al lloc de pràctiques.

Aquesta opció retributiva podrà efectuar-se entre:

a) Percebre les retribucions corresponents al cos en què ha estat seleccionat, més els triennis i estadis que es tinguin reconeguts.

b) Percebre una retribució equivalent a la que es tenia com a funcionari de carrera, interí o personal laboral més els triennis i estadis que es tinguin reconeguts.

Aquesta opció retributiva per als funcionaris en pràctiques està regulada en el Reial decret 456/1986, de 10 de febrer (BOE núm. 56, de 6.3.1986), modificat pel Reial decret 213/2003, de 21 de febrer (BOE núm. 52, d’1.3.2003), pel qual es fixen les retribucions dels funcionaris en pràctiques.

Exclusió dels aspirants que no presentin la documentació.

Els qui dins el termini fixat, i llevat dels casos de força major, no presentin la documentació requerida, o bé aquells respecte dels quals s’observi, a partir de la revisió de la seva documentació, que els manca algun dels requisits assenyalats a la base 2 d’aquesta convocatòria, no podran ser nomenats funcionaris de carrera, sens perjudici de la responsabilitat en què hagin pogut incórrer per falsedat en la sol·licitud inicial de participació.

Opció retributiva.

Aquesta opció només afecta als funcionaris en pràctiques que ja estiguin prestant serveis remunerats a l’Administració com a funcionaris de carrera, interins o personal laboral.

L’opció retributiva es concreta en:

a) Percebre les retribucions pròpies del cos en què ha estat seleccionat, a més dels triennis reconeguts.

b) Percebre unes retribucions equivalents al total íntegre anual del lloc d’origen, sempre que fossin superiors a les retribucions anuals íntegres del lloc on ha estat destinat com a funcionari en pràctiques.

En el còmput de les retribucions anuals del lloc d’origen, no es tindran en consideració els complements de càrrec, els complements de lloc, els complements de productivitat, complement de perillositat i puntualitat.

En el supòsit que no s’exerceixi cap opció retributiva s’aplicaran les retribucions de l’apartat a).

Aquesta opció es fa de conformitat amb el que preveu el Reial decret 456/1986, de 10 de febrer (BOE núm. 56, de 6.3.1986), modificat pel Reial decret 213/2003, de 21 de febrer (BOE núm. 52, d’1.3.2003), pel qual es fixen les retribucions dels funcionaris en pràctiques.

Els aspirants que hagin superat el procediment selectiu i estiguin prestant serveis a l’Administració com a funcionaris de carrera, interins o personal laboral, sens perjudici de la situació administrativa o laboral que d’acord amb la normativa vigent els correspongui, hauran de formular per escrit mitjançant sol·licitud adreçada a la Direcció General de Recursos del Sistema Educatiu, si així ho consideren, l’opció relativa a les seves retribucions, de conformitat amb el que preveu el Reial decret 456/1986, de 10 de febrer (BOE núm. 56, de 6.3.1986), modificat pel Reial decret 213/2003, de 21 de febrer (BOE núm. 52, d’1.3.2003), pel qual es fixen les retribucions dels funcionaris en pràctiques.

Tot allò que vulguis conèixer de l’any de pràctiques:


Vols saber més sobre l’any de pràctiques?

 
image_print
Comparteix.

Comentaris tancats.