Política educativa

Aquesta imatge té l'atribut alt buit; el seu nom és Copia-de-Yellow-with-Greyscale-Collage-Summer-Promotional-Poster-1-1-300x300.png

Des de la federació d'educació de CCOO hem organitzat un Cicle de Debats per reflexionar sobre l'educació en temps de pandèmia.

Volem debatre sobre diferents aspectes que ens preocupen com: la coeducació a les aules, la bretxa digital, l'esbiaix de gènere a l'FP, el valor educatiu del 0-3, el lleure educatiu com un dret confinat i l'abandonament escolar prematur.

Durant el que resta d'aquest curs tots els tercers dimecres de cada mes de 18 h a 19:30 h escoltarem i conversarem amb diferents persones de la Comunitat Educativa per treure conclusions i aportar solucions a les conseqüències que aquesta crisi sanitària ha portat al món educatiu.

Formulari d’inscripció

  • Coeducació, ara i sempre. Amparo Tomé i Marian Moreno. Dimecres, 20 de gener 18h.
  • Alumnat vulnerable i bretxa digital. Xavier Bonal, Montse Tolosana, Gabriel Espinosa i Marta Lozano. Dimecres, 17 de febrer 18h.
  • Biaix de gènere en l’FP i la inserció laboral. Andreu Termes. Dimecres, 17 de març 18h.
  • El valor del 0-3 en el context de la pandèmia: oportunitats i reptes. Eva Sargatal, Natàlia Grifé, Ana Ribas i Noemí Fuete. Dimecres, 21 d’abril 18h.
  • El lleure educatiu, un dret confinat. Miquel Àngel Essomba, una representant de l’Escola del Mar i Daniel Osiàs. Dimecres, 19 de maig 18h.
  • L’Abandonament escolar prematur. Factors de risc i mesures d’intervenció. Sílvia Carrasco. Dimecres, 2 de juny 18h.

Instruccions per connectar-se

La retransmissió es realitzarà via google meet en aquest enllaç: meet.google.com/vkn-edir-nfp
Les persones inscrites rebran un recordatori amb l’enllaç per connectar-se.

Coeducació, ara i sempre.

Amparo Tomé i Marian Moreno. Dimecres, 20 de gener 18h.

Enllaç al vídeo d'aquest 1r debat: Coeducació, ara i sempre

Marian Moreno Llaneza

Professora de Llengua castellana i Literatura des de 1990. Especialista Universitària en Cultura i Violència de Gènere, per la UNED. Va ser assessora del Centre de Professorat i Recursos d’Avilés durant sis anys i un any assessora en el Servei d’Avaluació, Qualitat i Ordenació Acadèmica de la Conselleria d’Educació a Astúries.

És ponent en Cursos de Coeducació des del 2002 a l’actualitat en tots els Centres de Formació del Professorat d’Astúries, a Galícia, Cantàbria, Euskadi, Navarra, Andalusia, Extremadura, Múrcia, Canàries, València, Aragó, Córdoba (Argentina) i Oaxaca (Mèxic), així com en diversos congressos i jornades. Docent en la formació del professorat en la implantació del Pla d’Igualtat en Educació en la Comunitat Foral de Navarra, Euskadi i Andalusia. Tutora, coordinadora i dissenyadora de cursos a distància per a la formació del professorat en Coeducació. Té nombroses publicacions sobre educació per a la igualtat.

Actualment Tècnica de Coeducació en l’Institut Asturià de la Dona, redactant el Pla de Coeducació per a Astúries: Coeducastur.

Amparo Tomé

Nascuda a Salamanca, Espanya, 25/01/46 Llicenciatura en Filologia Anglesa, Setembre 1970. Universitat de Salamanca, Espanya. Postgrau en Sociologia i Psicologia de la Educació en el Institute of Education in London University, England, Setembre 1976. Masters Degree en Sociologia de l’Educació en el Institute of Education in London Uni- versity, England, Setembre 1978.  Professora d’Universitat de Sociologia de l’Educació, Universitat Autònoma de Barcelona, 1994-2006. Co-Directora del grup de Recerca en Gènere i Educació en el Departament de Educació (I.C.E.) de la Universitat Autònoma de Barcelona (1993-2000).

És autora dels llibres:

  • Tome, A. Enseñar a amar en la escuela. Catarata (Sep 2012)
  • Tome, A y Subirats, M, Balones Fuera. Reconstruir los Espacios desde la Coeducación. Octaedro, Barcelona, 2007.
  • Tome, A. Teachers, Gender and the Dis- courses of Citizenship. Routledge (2006)

Menjadors escolars

Cal rectificar el projecte de Decret Full en Pdf. Una de les polítiques perjudicades durant…

No hem trobat cap contingut coincident... Ho sentim!