Cartell en .pdf

Manifest en .pdf

Mobilitza’t!

Aquest inici de curs ha mostrat un cop més la manca de planificació i improvisació del Departament, a la vegada del menyspreu reiterat que “patim” el personal laboral, com a personal de segona dins del Departament d’Educació.

Aquest no és el primer comunicat de denuncia que el Comitè Intercentres fa des que s’ha iniciat aquest curs 22-23.

A finals d’agost ens vam trobar amb uns actes públics molt mal gestionats per part del  Departament d’Educació. Aquesta gran convocatòria va deixar palesa la manca de previsió i organització, evidenciant:

  • La publicació de les convocatòries de manera improvisada i canviant.
  • Col·lapse a l’hora de l’entrada.
  • Espais sense ventilació i amb altes temperatures.
  • Gran densitat de persones per l’espai escollit.
  • Problemes tècnics d’àudio.
  • Mares amb criatures i dones embarassades que van haver de romandre més de 8h dins les aules, sense espai habilitat per l’alletament.
  • Jornada sense descans o pausa tant per les persones assistents com pels tècnics que gestionaven l’acta.
  • El sistema informàtic obsolet.

Tot plegat un seguit de desproposits, angoixa i menyspreu per poder optar a un lloc de treball. Més enllà de ser resolts, a posteriori han continuat i s’estan agreujant en les adjudicacions de setembre.

Per la manca de previsió del Departament, la borsa no està actualitzada. I a més a més, es gestiona des d’un aplicatiu obsolet que no pot fer front al volum d’adjudicacions amb la celeritat necessària, fet que afecta tant als centres educatius com a les persones candidates a la borsa.

Tot això comporta, en altres, situacions com:

  • Errors en la disponibilitat real de les persones candidates.
  • Rebutjos que no consten a la borsa de candidates i se’ls adjudica una plaça.
  • Preadjudicacions de places ocupades per un altre treballador/a.
  • Preadjudicacions a persones que ja estan treballant.

Aquests fets evidencien que s’han de millorar molts aspectes organitzatius, informàtics i fa necessària una revisió urgent de la normativa i gestió de borsa en la mesa tècnica corresponent.Aquest inici de curs s’ha iniciat amb llocs de treball per a cobrir. No tot el personal laboral que ha pogut iniciar el curs a primers de setembre ho ha pogut fer respectant les seves funcions i horaris, que s’ha vist agreujat degut al canvi precipitat del nou calendari imposat, ha provocant un seguit de disfuncions en alguns centres:

El Departament no ha donat instruccions clares als diferents SSTT i a les inspeccions respecte de l’horari i les funcions del personal PAE

  • Horari compactat si el centre fa jornada continuada.
  • No ha de fer monitoratge ni suport al lleure.
  • Ha de poder assistir a les diferents reunions i coordinacions.
  • Cal respectar la normativa d’organització del primer cicle d’educació infantil a l’escola rural. L’alumnat d’1 i 2 anys tenen dret a l’adaptació.

EXIGIM AL DEPARTAMENT!!!

  • Un pressupost calendaritzat per la millora del sistema informàtic BORPAS.
  • Una mesa tècnica per actualitzar la normativa de la borsa.
  • Que les TEEI d’escola rurals esdevinguin Educadores de Llars d’Infants.
  • La cobertura de ⅓ per ½ jornada.
  • Revisar i posar en valor les funcions educatives del PAE.

Defensem la plena inclusió del personal PAE dins l’equip educatiu del centre.

Per tot això, el Comitè Intercentres convoca:

CONCENTRACIONS

  • 26 de setembre 17:30h ST de Girona (Pl. Pompeu Fabra, 1)
  • 27 de setembre 17:30h ST de Lleida (C/ Pica d’estats, 2)
  • 28 de setembre 17:30h ST de Consorci BCN (Plaça Urquinaona)
  • 29 de setembre 17:30h ST de Tarragona (C/Sant Francesc, 7)

Dissabte 8 d’octubre 12:00h totes i tots a Pl. Sant Jaume de BCN

Juntes contra aquest caos!

Fem-nos sentir!

Comitè Intercentres del personal PAE

image_print
Comparteix.

Comentaris tancats.