El Ministeri treu a audiència pública el Reial Decret que estableix el nombre d’estudiants per aula
CCOO demana reduccions de les ràtios màximes i una disminució major associada a les necessitats específiques de l’alumnat
El sindicat anima al professorat i a la comunitat educativa a realitzar aportacions a l’esborrany de modificació del Reial decret 132/2010 de requisits mínims dels centres d’Infantil, Primària, Secundària i Batxillerat, on es detallen les ràtios per unitat.
CCOO exigeix una ràtio màxima de 20 nens i nenes per al segon cicle d’Infantil, Primària i Secundària i de 25 en Batxillerat.
- Ràtio màxima de 20 per a segon cicle d’Infantil, Primària i Secundària.
- Ràtio màxima de 25 en Batxillerat.
- Que la ràtio segons necessitats impliqui que tot l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu contemplat en la Llei compti doble a l’efecte de ràtio (necessitats educatives especials, retard maduratiu, trastorns del desenvolupament del llenguatge, trastorns d’atenció, dificultats específiques d’aprenentatge, desconeixement greu de la llengua, situació de vulnerabilitat socioeducativa, altes capacitats intel·lectuals, incorporació tardana al sistema educatiu i altres condicions personals o d’història escolar o amb necessitats de compensació educativa).
D’altra banda, CCOO demanda que, entre els requisits d’instal·lacions comunes a tots els centres, es contemplin els relatius a l’adequada climatització de tots els espais per a assegurar temperatures apropiades.
El sindicat anima a tot el professorat i a tota la comunitat educativa al fet que faci aquestes mateixes aportacions al document en el correu que habilita el Ministeri per a això ([email protected]).
CCOO realitzarà també les esmenes oportunes en els contextos institucionals en els quals participa, com en el Consell Escolar de l’Estat. No obstant això, demana que sigui portat, a més a més, a la Taula Sectorial Docent, perquè és una qüestió que afecta clarament les condicions laborals del professorat i, per tant, és matèria de negociació col·lectiva.