FPPública

Oposicions:

Avui s’ha dut a terme la segona part de la mesa per tractar de la resolució de la propera convocatòria d’oposicions per al cos de mestres, de professorat tècnic i de secundària d’FP. CCOO Educació hem insistit en la necessitat d’harmonització de criteris dels tribunals, que les proves no siguin eliminatòries i la fase de pràctiques es produeixi durant el curs immediatament següent (i no dos cursos més tard com en convocatòries anteriors). Així mateix cal que els criteris d’avaluació i els exemples de les proves pràctiques es publiquin amb tota l’antelació que sigui possible.

Sobre el cos de professorat tècnic d’FP, CCOO hem reiterat que cal convocar les màximes places possibles de totes les especialitats, tenint en compte la propera extinció d’aquest cos. Hem denunciat la desigualtat que es produeix amb la diferent aplicació del requisit previ, de posseir el certificat B1 de llengua estrangera per poder accedir a la formació pedagògica per al professorat d’FP, que fan diferents universitats o l’IOC (des de poder fer una prova de llengua “online” prèviament, fins a haver de tenir el B1 per poder inscriure’s a la formació). Amb relació a les oposicions dels cossos d’FP, hem fet queixa sobre l’excessiu cost del material obligatori que han de portar les persones aspirants de determinades especialitats, com la d’Estètica, per poder fer la prova pràctica i hem fet proposta, que ha estat acceptada, que a l’Annex 7, sobre la prova pràctica hi consti que la durada serà de 3 hores o superior segons la naturalesa de la prova.

Des de CCOO, hem tornat a demanar un correu de contacte al qual les persones aspirants amb situacions sobrevingudes puguin dirigir-se al tribunal o al Departament i rebre una resposta de manera àgil. Finalment s’ha acceptat la nostra proposta. El Departament ha acceptat també algunes de les aportacions que havíem fet en meses anteriors, com, per exemple, que es valoressin els cursos de més de 10 hores setmanals no presencials.

També hem demanat informació sobre la situació de les persones que no van poder arribar a fer a la segona prova, sigui per qüestions meteorològiques, per situació de part o altres qüestions sobrevingudes greus i que han demanat participar en la convocatòria extraordinària. Segons el Departament, han tingut en compte tots els casos justificats i avui s’ha publicat la llista de persones citades a la prova extraordinària del 23 de gener.

D’altra banda, CCOO hem fet una queixa en relació amb la sobrecàrrega de treball dels tribunals que estan fent jornades maratonianes bona part dels dies de la setmana perquè el procés d’enguany pugui acabar al març. Considerem que el Departament en la propera convocatòria i en previsió, hauria d’augmentar el nombre de tribunals i disminuir les ràtios tribunal/nombre de persones aspirants.

Les principals novetats d’aquesta convocatòria que es preveu que surti publicada a començament de febrer són les següents:

  • La programació didàctica es presentarà en format paper i juntament, també es podrà  aportar un llapis de memòria amb el mateix contingut. 
  • Es modifiquen algunes característiques de la presentació de la programació didàctica (núm. de fulls, tipus de lletra, annexos…)
  • L’exposició i defensa de la programació didàctica i de la unitat didàctica, amb preguntes del tribunal, segueix el model de la convocatòria 19-20 d’oposicions, en temps i forma.
  • En la baremació dels mèrits se suprimeix la limitació d’hores de formació no presencial i es valoren els cursos a partir de 10 h de formació.
  • Sobre el cos de professorat tècnic d’FP, comissions hem tornat a insistir perquè es convoquin les màximes places possibles de totes les especialitats, tenint en compte la propera extinció d’aquest cos. A més a més, hem fet queixa sobre l’excessiu cost del material obligatori que han de portar les persones aspirants de determinades especialitats d’FP, com la d’Estètica, per poder fer la prova pràctica. És l’última convocatòria del cos de professorat tècnic d’FP (per extinció del cos, tal com marca la LOMLOE). 
  • Calendari previst: proves al juliol, mèrits durant el primer trimestre del curs 21-22 i fase de pràctiques el curs 22-23. 

Altres temes que s’han tractat a la Mesa:

  • Pacte d’estabilitat: CCOO Educació hem exigit de nou la convocatòria urgent d’una mesa per tractar d’un pacte d’estabilitat per a les persones interines de més edat i/o amb més temps de serveis prestats. El Departament ha informat que la convocarà aviat.
  • Tutories reforç Covid: Hem demanat que es recordi als centres que les persones que estan com a reforç Covid poden ser nomenades tutores i també hem preguntat quan cobrarien el complement corresponent. L’administració ha dit que el pagament es faria en la nòmina de febrer o març.
    • Jornada de portes obertes: Hem transmès la dificultat que comporta per a molts centres aplicar les instruccions que s’han fet arribar des del Departament i la sobrecàrrega de feina notable que implica per les persones del centre.
    • Concurs de trasllats: En principi la llista provisional de persones admeses i excloses hauria de sortir la primera setmana de febrer, segons el Departament.
    • Concurs de direccions: Ens informen que el calendari va endarrerit i que no saben exactament quan començarà.
  • Ventilació i temperatures: Hem denunciat la situació de fred que s’està produint en molts centres i la manca d’accions per part del Departament per posar recursos i solucions per fer compatibles una ventilació i temperatura adequades. Segons l’administració, en la majoria de casos s’ha resolt tot engegant la calefacció una estona abans o reajustant la ventilació i que la resta ho estan estudiant. CCOO considerem que el Departament no està garantint la temperatura mínima (17 graus) a força centres educatius i està actuant tard i lentament. Mentrestant està deixant  l’alumnat i  el personal dels centres abandonats passant fred. També hem demanat informació sobre els aparells purificadors anunciats pel Departament als mitjans, dels quals no en teníem notícia fins al moment.
  • Ordinadors per a personal docent i alumnat: CCOO hem demanat explicacions sobre la configuració dels ordinadors que han arribat als centres per al personal docent i hem traslladat la queixa de la manca de capacitat que tenen per suportar algun programari necessari per impartir determinades especialitats.
  • Cribratges als centres: Hem insistit que es faci la PCR a tot el personal del centre que ho desitgi i que no s’exclogui ningú per cap motiu. El Departament ha explicat que ja havia solucionat les dificultats administratives per fer la prova al personal que no disposava de targeta sanitària. També hem tornat a demanar que, si es feien cribratges a l’alumnat en els centres, la supervisió fos realitzada per personal especialitzat, en cap cas pel personal educatiu. 
image_print
Comparteix.

Comentaris tancats.

Ús de galetes

Aquest lloc web empra galetes per a una millor experiència d'usuari. Accedeix a l'enllaç de política de cookies per a més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies