RESUM MESA SECTORIAL DEPARTAMENT 22/09/2021. Demanem en mesa sectorial l’exempció de la fase de pràctiques pel personal interí que aprovi les oposicions_

RESUM MESA SECTORIAL DEPARTAMENT 22/09/2021

Demanem en mesa sectorial l’exempció de la fase de pràctiques pel personal interí que aprovi les oposicions

Reversió de les retallades,  l’educació és una urgència! 

Ahir a la Mesa Sectorial es va tractar la normativa sobre la regulació de la fase de pràctiques. CCOO vam proposar l’exempció de les pràctiques del personal funcionari en pràctiques que tingui un any o més d’experiència docent. Considerem que no és necessari que persones que ja han passat diferents processos d’avaluació i selecció i que tenen una experiència provada en els centres educatius hagin de superar una altra fase de selecció. Destaquem que és una mesura contemplada a la normativa bàsica estatal actual. El Departament ha dit que ho estudiarà i ens donarà resposta.

En el marc de la mateixa mesa, el Departament ha posat de manifest la seva disposició a negociar i alhora ha apuntat algunes preferències en la calendarització de la negociació d’algunes millores que tenen a veure amb ràtios a les aules, reduccions de jornada, 0-3, estabilització del personal interí i d’altres. Tant el conseller Josep G. Cambray, com la Patrícia Gomà, Secretària General d’Educació, ja havien manifestat en diferents ocasions la voluntat de negociar amb la part social en aquesta mateixa línia. 

En aquest sentit, els sindicats presents hem defensat de manera unitària la necessitat de millorar la situació de l’alumnat a les aules i, per tant, també de recuperar els drets arrabassats  quan es van iniciar les retallades el 2008.

CCOO ens n’alegrem que el Departament per fi hagi obert el marc per a la negociació després de les nostres reiterades peticions i mobilitzacions per aconseguir-ho. Per això, en els pròxims dies elaborarem una proposta que possibiliti donar recorregut al diàleg i arribar a bon port en aquest marc. L’educació porta molts anys amb retallades i mancances estructurals que ja no poden esperar més a ser revertides. L’educació és una urgència que cal atendre.