Resum reunió del comitè intercentres amb el Departament d’Educació (3/12/2021)
Resum de la reunió del comitè intercentres amb el Departament d'Educació, realitzada el 3 de desembre de 2021 (clica damunt la informació que t'interessi)
Acord de les funcions i horaris del personal fisioterapeuta en l’àmbit educatiu
<p dir="ltr">Tal com sabeu, el Comitè Intercentres ha mantingut una serie de reunions amb el Departament concretant-se en un acord que actualitza el redactat de les funcions i les ajusta a les que s’estan duent a terme en el dia a dia, d’acord amb el Decret 150/2017, de 17 d’octubre, de l’atenció educativa a l’alumnat en el marc del sistema inclusiu.</p>
<p dir="ltr">Des de CCOO volem destacar de l’acord:</p>
<p dir="ltr">Es concreta el marc d’intervenció i el perfil professional del personal fisioterapeuta en l’àmbit educatiu amb les següents actuacions:</p>
<p dir="ltr"><strong>En relació als processos d’escolarització de l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu:</strong></p>
<p dir="ltr">a) Fer la valoració motriu de l’alumnat per establir-ne el grau d’afectació, de funcionament i de participació en l’entorn educatiu, familiar i social per ajustar el tipus i intensitat dels suports (materials o tecnològics) i, si escau, fer-ne la sol·licitud i seguiment.</p>
<p dir="ltr">b) Donar suport i elaborar els programes d’actuació a l’alumnat amb afectació motriu, segons es determini a la CAD i els criteris d’intervenció, en els diferents espais (aula, pati) del centre escolar, tot afavorint la seva participació i el seu</p>
<p dir="ltr">procés d’autonomia.</p>
<p dir="ltr">c) Participar en els processos d'escolarització i transició entre etapes educatives, tot fent el seguiment i revisant les mesures, equipament, suports i programes d’intervenció per tal de garantir la continuïtat formativa a tot l’alumnat amb diferents graus d’afectació motriu.</p>
<p dir="ltr"><strong>En relació a la coordinació amb l’EAP, equips directius, educatius i serveis externs:</strong></p>
<p dir="ltr">d) Assessorar els docents i el personal d’atenció educativa, en coordinació amb la resta de professionals de l’EAP en la millora i foment de pràctiques inclusives que facilitin la participació i l’accessibilitat als aprenentatges de l’alumnat amb afectació motriu i participar en les CAD i comissions socials, si s’escau.</p>
<p dir="ltr">e) Col·laborar i orientar l’equip directiu, docents i membres de la comunitat educativa, en coordinació amb la resta de professionals l’EAP, en la millora per l’accessibilitat al centre educatiu i propostes de millora en l’atenció i inclusió de</p>
<p dir="ltr">l’alumnat amb afectació motriu.</p>
<p dir="ltr">f) Coordinar-se amb altres professionals dels serveis educatius específics i serveis externs de la zona per donar una resposta coherent i adequada a les necessitats educatives de l’alumnat.</p>
<p dir="ltr"><strong>En relació amb la intervenció amb les famílies:</strong></p>
<p dir="ltr">g) Informar i assessorar les famílies per avançar cap a una atenció integral i multidisciplinària que afavoreixi el desenvolupament de l'alumnat, col·laborant i coordinant-se amb altres professionals i serveis externs que atenen l’alumnat.</p>
<p dir="ltr"><strong>En relació amb l’avaluació dels processos:</strong></p>
<p dir="ltr">h) Col·laborar amb l’equip docent i en coordinació amb l’EAP en el seguiment i l’avaluació de l’alumnat per determinar l’assoliment del grau dels objectius proposats.</p>
<p dir="ltr">Pel que fa a l’horari destacar</p>
<ul>
<li dir="ltr">30 hores que es programen de manera presencial i en horari fix, distribuïdes de manera flexible per a l’atenció de l’alumnat, els centres i les famílies, tot possibilitant les activitats ordinàries del lloc. <strong>Es computaran dins d’aquestes hores els desplaçaments que superin els 30 minuts quan l’inici i el final de la jornada laboral sigui en un centre educatiu, així com els desplaçaments entre centres de treball.</strong></li>
</ul>
<p><strong>Aquest redactat possibilita que tots els desplaçaments superiors a 30 minuts siguin computats com a temps de treball efectiu.</strong></p>
<ul>
<li dir="ltr" role="presentation">5 hores per a la coordinació amb la resta de professionals de l’EAP del SEZ i altres professionals.</li>
<li dir="ltr" role="presentation">2 hores i 30 minuts de preparació, formació i reciclatge que no han de fer-se necessàriament a la seu de l’EAP.</li>
</ul>
<p>Aquest acord tindrà efectes a partir de l’1 de gener de 2022</p>
<p>Pel que fa a les activitats formatives del personal es realitzaran permanentment al llarg del curs i amb caràcter intensiu al juliol i les primeres setmanes de setembre.</p>
<p>Així mateix es constituirà una <strong>comissió de seguiment</strong> d’aquest Acord per a la valoració de la seva aplicació, que es <strong>reunirà trimestralment</strong>. És important que ens feu saber si hi ha algún incompliment de l’acord per tal de poder aclarir la situació a la comissió de seguiment.</p>
<p>El Departament pren el compromís de donar difusió a les direccions dels centres i a les persones afectades mitjançant l’actualització del<strong> documents d’organització i gestió dels centres</strong>.</p>
Informació el procés selectiu de TEEI
<p>El Departament manifesta que estan treballant en el procés de correcció del segon exercici. Calculen que a primers de Febrer podran publicar els resultats.</p>
<p>El Departament recorda que les bases de la convocatòria estableixen que un cop coneguts els resultats de la primera prova, es faran les proves de català i castellà.</p>
<p>Des de CCOO demanem més celeritat en el procés.</p>
<p><strong>Informació sobre l’oferta d’ocupació pública ordinària 2021.</strong></p>
<p>El Departament informa que l’oferta total prevista per Funció Pública serà de 644 places i que d’aquestes, 308 seràn d’EEE.</p>
Mesa tècnica d'escola inclusiva
<p>En aquesta mesa volem seguir treballant la proposta del pas de les auxiliars d’educació especial (Aux. EE) a Educadores d’Educació Especial (EEE) basant-nos en l’evidència que ambdós perfils professionals realitzen la mateixa feina i les condicions laborals són substancialment diferents, i això s’ha de modificar!</p>
<p>També ens preocupa la ubicació i la gestió de les AIS que al nostre parer no s’adiuen amb el concepte d’escola inclusiva que recull el Decret. La seva ubicació acompanyada d’una situació de solitud davant de qualsevol incident ha fet que des de CCOO demanem a la Comissió Paritària de salut una valoració dels llocs de treball i dels riscos psicosocials que se'n deriven.</p>
<p>Restem a l’espera de la data de la convocatòria de la mesa.</p>
Integradores i integradors socials (TIS)
<p>El Comitè Intercentres i el Departament acordem una sessió monogràfica amb la Direcció General de Serveis a les Família, per posar sobre la taula els conflictes existents en el desenvolupament de les funcions de les TIS i les Educadores socials i la necessitat de definir els àmbits de treball d’aquestes dues figures professionals.</p>
<p>CCOO volem incidir en la manca de visualització d’alguns TIS en els centres, la desinformació per part de les direccions de quines són les funcions que han de desenvolupar tot i estant acordades pel Comitè Intercentres i el Departament i constar en els <strong>documents d’organització i gestió dels centres</strong>.</p>
<p>CCOO denunciarem, un cop més, el fet que les TIS continuin compartint centres i més quan són de màxima complexitat o molt grans.</p>
Llars d'infants
<p dir="ltr">El Departament informa que durant la <strong>segona quinzena de gener</strong> convocarà al Comitè Intercentres per abordar questions relatives a les llars d’infants.</p>
<p dir="ltr">Des del Comitè varem recordar que vam presentar una proposta sobre les funcions que hauria d’assumir el personal administratiu de suport a la direcció, deixant clar que és necessària la coordinació i presencialitat a les llars per fer possible l’objectiu principal de descarregar de tasques administratives a la direcció.</p>
<p dir="ltr">El Departament va manifestar la voluntat de fer viable la implementació d’aquests professional que rebran formació específica sobre la gestió administrativa de les llars. Aquest tema queda pendent per a la mesa tècnica.</p>
<p dir="ltr">CCOO vam traslladar la preocupació pel fet d’exigir una doble signatura per questions bancàries.</p>
<p dir="ltr">El Departament va manifestar que havien modificat la instrucció de la signatura mancomunada i per resoldre aquesta problemàtica, han arribat a un acord amb l’entitat bancària per operar amb una sola signatura i el vist-i-plau del ST.</p>
<p dir="ltr">Des de CCOO recordem al Department que les ràtios que tenim acordades no són un privilegi sino una necessitat donada la gran diversitat de les nostres escoles i la manca de recursos per poder atendre les necessitats d’una escola i una societat cada cop més inclusiva, per aquest motiu demanem la incorporació d’EEE i la reducció de ràtios.</p>
<p dir="ltr">Restem a l’espera de la convocatòria de la mesa tècnica durant la segona quinzena de gener.</p>