El 100% dels Centres d’Educació Especial demanen que es retiri el protocol de les quarantenes supervisades.

La Federació d’Educació de CCOO hem realitzat una enquesta als centres d’educació especial de titularitat pública i de titularitat privada en relació amb la situació i protocols existents amb motiu de la pandèmia.

Dels 112 centres que hi ha a Catalunya ens han contestat 59 i han respost des de tots els Serveis Territorials.

El 54% dels centres participants han contestat que no disposen de prou mascaretes FFP2 i el 75% han expressat que sí que tenen prou gel hidroalcohòlic i que la ràtio d’alumnes els permet mantenir les distàncies de seguretat.

Un 29% considera que no pot mantenir les distàncies de seguretat al menjador (el temps del migdia)  i un 43% diu que no ha tingut el suport suficient per part del Departament per elaborar el pla d’organització de centre.

Els participants a l’enquesta mostren molta preocupació per la manca de distància de seguretat al transport escolar. En el 76% dels casos indiquen que no es mantenen les distàncies.

El fet més destacable és la demanda majoritària per part dels  centres de la retirada del protocol específic que el Departament d’Educació ha publicat pels centres d’educació especial on es preveu que es puguin establir quarantenes supervisades, de tal manera que les quarantena dels membres del grup estable no positius es puguin realitzar al mateix centre.

Des de la federació d’educació CCOO donem suport a les demandes dels professionals que han participat, que es retiri aquest protocol i es garanteix el dret a la salut de l’alumnat, de les seves famílies i de totes les professionals de l’educació.

Tanmateix  exigim que es revisi el protocol del transport escolar per tal d’assegurar que es millori la situació detectada i denunciada de manca de les distàncies de seguretat al transport.

Els i les professionals dels centres d’educació especial realitzen una gran tasca de valor educatiu i social i és per això que des de la federació d’educació de CCOO volem agrair la feina diària d’acompanyament als infants i adolescents i, també, a les seves famílies.