Des de la federació d’educació de CCOO hem organitzat un Cicle de Debats per reflexionar sobre l’educació en temps de pandèmia.

Volem debatre sobre diferents aspectes que ens preocupen com: la coeducació a les aules, la bretxa digital, l’esbiaix de gènere a l’FP, el valor educatiu del 0-3, el lleure educatiu com un dret confinat i l’abandonament escolar prematur.

Durant el que resta d’aquest curs tots els tercers dimecres de cada mes de 18 h a 19:30 h escoltarem i conversarem amb diferents persones de la Comunitat Educativa per treure conclusions i aportar solucions a les conseqüències que aquesta crisi sanitària ha portat al món educatiu.

Formulari d’inscripció

Pròxim debat telemàtic, dimecres 21 d’abril, a les 18 hores:

El valor del 0-3 en el context de la pandèmia: oportunitats i reptes.

Amb Eva Sargatal, Natàlia Grifé, Ana Ribas i Noemí Fuete.

Instruccions per connectar-se:

Sense possibilitat d’interacció: en el nostre canal de YouTube.

Amb interacció i possibilitat de realitzar preguntes, mitjançant aquest enllaç a l’apliació ZOOM 

ATENCIÓ NOU ACCÉS AMB L’APLICACIÓ ZOOM

(Enviarem enllaç a les persones inscrites i en breu el publicarem)

Si no teniu l’aplicació ZOOM instal·lada, també es pot veure des del navegador. Aquí teniu un tutorial de com fer-ho.

Pròximes xerrades:

  • El lleure educatiu, un dret confinat. Miquel Àngel Essomba, una representant de l’Escola del Mar i Daniel Osiàs. Dimecres, 19 de maig 18h.
  • L’Abandonament escolar prematur. Factors de risc i mesures d’intervenció. Sílvia Carrasco. Dimecres, 2 de juny 18h.

Informació i vídeos dels debats ja realitzats. Clica damunt del que t’interessi:

Amparo Tomé i Marian Moreno. Realitzada el dimecres, 20 de gener 18h.

Vídeo del debat

Marian Moreno Llaneza

Professora de Llengua castellana i Literatura des de 1990. Especialista Universitària en Cultura i Violència de Gènere, per la UNED. Va ser assessora del Centre de Professorat i Recursos d’Avilés durant sis anys i un any assessora en el Servei d’Avaluació, Qualitat i Ordenació Acadèmica de la Conselleria d’Educació a Astúries.

És ponent en Cursos de Coeducació des del 2002 a l’actualitat en tots els Centres de Formació del Professorat d’Astúries, a Galícia, Cantàbria, Euskadi, Navarra, Andalusia, Extremadura, Múrcia, Canàries, València, Aragó, Córdoba (Argentina) i Oaxaca (Mèxic), així com en diversos congressos i jornades. Docent en la formació del professorat en la implantació del Pla d’Igualtat en Educació en la Comunitat Foral de Navarra, Euskadi i Andalusia. Tutora, coordinadora i dissenyadora de cursos a distància per a la formació del professorat en Coeducació. Té nombroses publicacions sobre educació per a la igualtat.

Actualment Tècnica de Coeducació en l’Institut Asturià de la Dona, redactant el Pla de Coeducació per a Astúries: Coeducastur.

Amparo Tomé

Nascuda a Salamanca, Espanya, 25/01/46 Llicenciatura en Filologia Anglesa, Setembre 1970. Universitat de Salamanca, Espanya. Postgrau en Sociologia i Psicologia de la Educació en el Institute of Education in London University, England, Setembre 1976. Masters Degree en Sociologia de l’Educació en el Institute of Education in London Uni- versity, England, Setembre 1978. Professora d’Universitat de Sociologia de l’Educació, Universitat Autònoma de Barcelona, 1994-2006. Co-Directora del grup de Recerca en Gènere i Educació en el Departament de Educació (I.C.E.) de la Universitat Autònoma de Barcelona (1993-2000).

És autora dels llibres:

  • Tome, A. Enseñar a amar en la escuela. Catarata (Sep 2012)
  • Tome, A y Subirats, M, Balones Fuera. Reconstruir los Espacios desde la Coeducación. Octaedro, Barcelona, 2007.
  • Tome, A. Teachers, Gender and the Dis- courses of Citizenship. Routledge (2006)

Vídeo 2n debat: Alumnat vulnerable i bretxa digital

Xavier Bonal. Especialista en sociologia de l’educació i política educativa.Catedràtic de Sociologia al Departament de Sociologia de la UAB i Special Professor of Education and International Development a la Universitat d’Amsterdam. És director del Grup de recerca Globalització, Educació i Polítiques Socials (GEPS) de la UAB, co-coordinador del Grup Interdisciplinar de Polítiques Educatives (GIPE) i director del Màster Europeu Erasmus+ GLOBED: Education Policies for Global Development.

Montse Tolosana. Vocal d’una AFA d’una escola de Ciutat Vella i membre de la plataforma “Escoles contra la segregació escolar”.

Gabriel Espinosa. Mestre a l’escola Joan Miró de Canovelles. Regidor a l’Ajuntament de Mollet. Gran activista implicat en el municipalisme de Mollet participa en les assemblees de: Una Educació 100×100 pública de qualitat i membre del Consell Escolar Municipal

Marta Lozano. Integradora Social. Representant de la Plataforma de Vetlladores en Lluita de Catalunya. Vetlladora escolar des de fa dotze anys. Actualment vetlladora de l’escola Can Coll de Torrelles de Llobregat i vetlladora de l’institut de Torrelles.Mare d’una nena de cinc anys.

Vídeo 3r debat: Biaix de gènere en l’FP i la inserció laboral

amb Andreu Termes

Andreu Termes és investigador post-doctoral a l’Institut d’Estudis Regionals i Metropolitans de Barcelona (IERMB). També és membre del GEPS (Globalization, Education and Social Policies) de la Universitat Autònoma de Barcelona, des del 2012. Els seus interessos acadèmics es relacionen amb la privatització i les polítiques de rendició de comptes en educació, l’economia política de les reformes educatives, la segregació, els processos de tancament social, i la formació professional.

Document complert: La Formació Professional a Barcelona: gènere, trajectòries i inserció laboral

Posterior taula rodona amb:

  • Miriam Milán, enginyera, docent i Cap del Servei de Programes i Projectes de Foment dels Ensenyaments Professionals del Departament d’Educació.
  • Jesús Jimenez- TCAI i tècnic Superior higienista d’urgències al quiròfan pediàtric de l’Hospital Vall d’Hebron.
  • Eva Baen- a- professora d’anàlisi i química industrial i coordinadora d’escola-empresa a l’Escola del Treball de Barcelona.

Cartells dels debats:

Cartell-Cicle-conferencies

Cartell-Cicle-Debats-Educacio_2021

image_print
Comparteix.

Comentaris tancats.