El Departament ja no veu cap emergència educativa

Resum de la Mesa Sectorial 30/06/2020

El Departament no inverteix en plantilla docent extra per paliar l’endarreriment formatiu i les desigualtats educatives que s’han produït durant aquests tres mesos de pandèmia i les derivades de condicions que es puguin produir molt possiblement el curs vinent.

Els 3.200 docents extres anunciats són absolutament insuficients i corresponen únicament als que s’haurien de posar en un curs normal per evitar les sobreràtios en els ensenyaments obligatoris.

El Departament ha informat que de les 5.000 dotacions anunciades pel Conseller, 3.200 seran per docents i la resta per personal d’atenció educativa. Segons el Departament, el criteri per adjudicar aquestes dotacions de personal docent serà únicament per evitar que en els centres es continuin produint les sobreràtios habituals en els ensenyaments obligatoris. No es planteja cap tipus de mesura per reforçar l’atenció a l’alumnat, en la tutoria o aprenentatges pendents d’acabar de consolidar d’aquest curs que finalitzem, ni per millorar les condicions de treball del personal docent.

Hem exposat la nostra proposta que pivota en tres eixos: dret a la salut, dret a l’educació i condicions de treball. No podem renunciar a cap d’aquests, cal veure com un tot el pla de centres pendent de la reunió de la comissió paritària de salut laboral i els aspectes organitzatius, les condicions de treball de les docents que cal negociar i la millora de la qualitat de l’educació amb una verdadera baixada de ràtios, per qüestions didàctiques i organitzatives.

Aquesta Mesa Sectorial que arriba molt tard i que havíem demanat tantes vegades havia de servir per negociar pròpiament les condicions del proper curs i no solament per ser informades d’un augment ínfim de la plantilla.

El Departament ja ha enviat als centres unes instruccions d’inici de curs, absolutament inconcretes, que ni tan sols han passat per la Comissió Paritària de Prevenció de Riscos

Esperem que en les properes meses d’aquest juliol el Departament demostri un interès real per reforçar el sistema educatiu en una situació d’emergència com l’actual i una vertadera voluntat de negociació amb la part social.