Declarem l’emergència d’escolarització a l’Hospitalet

Declarem l'emergència d'escolarització a L'Hospitalet de Llobregat

Any rere any els centres públics de la ciutat han patit una important pressió a causa de l’increment de les ràtios a les aules i a l’escassetat de recursos humans, materials i econòmics. Això s’ha accentuat particularment durant aquest primer trimestre del curs 2019-2020. Per aquest motiu les CCOO, conjuntament amb la FAPAC i el Casalet moviment d’ensenyants de l’Hospitalet, hem presentat una moció amb petició de paraula en el Ple Municipal del 29 de gener.

En aquest Ple municipal hem denunciat (en resum):

  • Atès la matrícula viva a la ciutat supera el 2200 alumnes.
  • Atès que a la ciutat de L’Hospitalet hi ha actualment 817 alumnes amb increment de ràtio a 354 aules d’Educació Infantil, Primària i Secundària Obligatòria (dades del 08/01/2012) i continua l’increment a un ritme de 50 alumnes més per setmana.
  • Atès que això significa que un 40% del total d’aules de la ciutat tenen increment de ràtio.
  • Atès que a la ciutat s’han creat els darrers anys un total de 19 grups extraordinaris. (bolets) en els centres públics d’Educació Infantil i Primària, per atendre l’augment de la demanda de places escolars.
  • Atès que dos centres educatius estan completament en barracons i d’altres amb mòduls prefabricats per encabir algun d’aquests bolets.
  • Atès que la sobre ocupació dels centres públics de primària i de secundària ha contribuït a la derivació d’alumnes a centres concertats de forma important i que el 80% d’aquests centres també presenten una taxa d’ocupació mitjana del 103% a la zona nord.
  • Atès que la demanda de llocs escolars supera amb escreix l’oferta educativa de la zona nord de la ciutat i que hi ha alumnes als quals se’ls assigna un lloc escolar fora de la seva zona educativa, cap d’altres amb menys ocupació i que els obliga a assumir unes despeses obligades en transport públic i menjadors escolars.
  • Atès que a la ciutat cada vegada hi ha més precarietat i provisionalitat, més mòduls prefabricats, més de 30 grups extraordinaris, i gairebé 600 alumnes augmentant la ràtio d’aula, representant un volum d’alumnat equivalent a 3 centres complets.
  • Atès que segons s’estableix a l’article 48.2 de la LEC el Departament pot autoritzar d’una manera excepcional i motivada, una reducció i, exclusivament per a atendre necessitats immediates d’escolarització d’alumnes d’incorporació tardana, un increment de fins al 10% del nombre de llocs escolars per grup. I atès que a l’Hospitalet no es respecta aquest principi d’excepcionalitat sinó que és una situació àmpliament desplegada a la majoria de centres.
  • Atès que la sobrecàrrega de feina dels mestres i professors i dels Serveis Educatius a Hospitalet (EAPS, ELIC, CREDA i CRP) es veu incrementada per atendre cada vegada més alumnes amb necessitats específiques ( NEE i SIEI)
  • Atès que la qualitat educativa i la capacitat dels docents per atendre adequadament l’alumnat es veu sensiblement afectada per l’augment constant de ràtio i la manca de suports per a cobrir les necessitats educatives específiques, ja que les hores de vetlladores són escasses a tots els centres.
  • Atès que els centres educatius han perdut espais d’aprenentatge comuns per a ser transformats en aules que encabeixin grups extraordinaris, que els patis, els menjadors, el gimnàs, els lavabos i tots els equipaments pateixen una sobre utilització que genera un ambient inadequat per al desenvolupament de l’activitat educativa.

Exigim al Departament:

  • Que aprovi la creació de nous centres escolars a la ciutat de manera immediata, fins a assegurar unes ràtios normalitzades a les aules.
  • Que sigui sensible a l’enorme esforç dels i les mestres, professors i professores, i equips directius aportant més personal allà on hi ha una ràtio superior.
  • Aturar la sobre ràtios de manera immediata.
  • Incrementar el finançament de l’escola inclusiva, prou titulars de millora sense personal i pressupostos al darrere.
  • Recursos reals per l’escola inclusiva (amb un centre nou, amb condicions, per als alumnes que estan al CEE). I un segon centre per atendre als nous casos
  • Que s’incrementi el personal dels Serveis educatius a L’Hospitalet (EAP, CRP, CREDA, LIC) com les hores de vetlladors als centres perquè els alumnes amb necessitats educatives especials rebin una escolarització adequada.
  • Ampliar les places dels Serveis Educatius perquè, especialment a l’EAP.
  • Dotar als centres que pateixen una sobre ràtio, a tots els cursos d’un docent extra de manera immediata per l’escola.
  • Aturar la tasca burocràtica a les direccions que estan ofegades de feina i fent més hores de les que els hi toca.

JA N’HI HA PROU! No tenim quatre mans!

@import url(https://educaccio.cat/wp-content/plugins/siteorigin-panels/css/front-flex.min.css); #pgc-93777-0-0 { width:100%;width:calc(100% - ( 0 * 30px ) ) } #pl-93777 #panel-93777-0-0-0 , #pl-93777 #panel-93777-1-0-0 , #pl-93777 #panel-93777-1-1-0 , #pl-93777 #panel-93777-1-2-0 { } #pg-93777-0 , #pl-93777 .so-panel { margin-bottom:25px } #pgc-93777-1-0 , #pgc-93777-1-1 , #pgc-93777-1-2 { width:33.3333%;width:calc(33.3333% - ( 0.66666666666667 * 30px ) ) } #pl-93777 .so-panel:last-child { margin-bottom:0px } #pg-93777-0.panel-no-style, #pg-93777-0.panel-has-style > .panel-row-style , #pg-93777-1.panel-no-style, #pg-93777-1.panel-has-style > .panel-row-style { -webkit-align-items:flex-start;align-items:flex-start } @media (max-width:1024px) and (min-width:781px) { #pg-93777-1.panel-no-style, #pg-93777-1.panel-has-style > .panel-row-style { -ms-flex-wrap:wrap;-webkit-flex-wrap:wrap;flex-wrap:wrap } #pg-93777-1 > .panel-grid-cell , #pg-93777-1 > .panel-row-style > .panel-grid-cell { -ms-flex:0 1 50%;-webkit-flex:0 1 50%;flex:0 1 50%;margin-right:0;margin-bottom:25px } #pg-93777-1 > .panel-grid-cell , #pg-93777-1 > .panel-row-style > .panel-grid-cell:nth-last-child(1) { margin-bottom:0 } #pg-93777-1 > .panel-grid-cell , #pg-93777-1 > .panel-row-style > .panel-grid-cell:nth-child(even) { padding-left:15px } #pg-93777-1 > .panel-grid-cell , #pg-93777-1 > .panel-row-style > .panel-grid-cell:nth-child(odd) { padding-right:15px } } @media (max-width:780px){ #pg-93777-0.panel-no-style, #pg-93777-0.panel-has-style > .panel-row-style , #pg-93777-1.panel-no-style, #pg-93777-1.panel-has-style > .panel-row-style { -webkit-flex-direction:column;-ms-flex-direction:column;flex-direction:column } #pg-93777-0 > .panel-grid-cell , #pg-93777-0 > .panel-row-style > .panel-grid-cell , #pg-93777-1 > .panel-grid-cell , #pg-93777-1 > .panel-row-style > .panel-grid-cell { width:100%;margin-right:0 } #pgc-93777-1-0 , #pgc-93777-1-1 { margin-bottom:25px } #pl-93777 .panel-grid-cell { padding:0 } #pl-93777 .panel-grid .panel-grid-cell-empty { display:none } #pl-93777 .panel-grid .panel-grid-cell-mobile-last { margin-bottom:0px } }