FECCOO exigeix la convocatòria urgent de l’Observatori Estatal per la Convivència Escolar per a posar fre al PIN Parental

La Federació d’Ensenyament estatal insta al Govern que aquest òrgan comenci a funcionar de manera “ordinària, planificada i sistemàtica”, amb l’objectiu d’evitar aquest tipus d’actuacions que posen en risc a l’alumnat.

La Federació d’Ensenyament estatal de CCOO (FECCOO) continua en la seva obstinació per a frenar les actuacions de les organitzacions de l’extrema dreta que, amb iniciatives com el veto a determinats continguts impartits dins de l’horari lectiu, pretenen acabar amb els consensos socials i educatius, i desprestigiar i limitar la labor del professorat.


L’objectiu ha de ser comptar amb entorns educatius segurs i lliures de violències

En arrencar el curs escolar, FECCOO va abanderar l’oposició als intents de l’extrema dreta d’imposar el PIN Parental a la comunitat educativa, denunciant davant la Fiscalia General de l’Estat la campanya iniciada per VOX per possible discurs d’odi.

Des de llavors, hem combatut aquesta mesura a través de totes les vies possibles, incloent-hi l’acció sindical, l’assistència jurídica i el suport als i les companyes docents, l’elaboració i posada a la disposició de materials al professorat, reunions amb partits polítics i altres organitzacions, la denúncia davant la Comissió Europea per al racisme i la intolerància, entre moltes altres iniciatives.

En aquesta ocasió, des de FECCOO exigim la convocatòria urgent de l’Observatori Estatal de la Convivència Escolar, ja que entenem que privar a l’alumnat de continguts orientats al respecte de la diversitat està suposant i suposarà interferències greus en la normal convivència en els centres educatius.

Aquest observatori té entre les seves funcions la d'”assessorar la posada en funcionament de polítiques educatives afavoridores per a la millora de la convivència escolar” i “realitzar quantes actuacions li siguin encomanades per al compliment del seu objecte i naturalesa”. Per tant, ha d’actuar davant situacions com les descrites. No obstant això, només s’ha reunit en una ocasió des de la seva creació en 2007.

Entenem que aquest òrgan ha d’iniciar els seus treballs de manera urgent davant aquesta situació i continuar la seva important labor de manera ordinària, planificada i sistemàtica, perquè es puguin evitar aquest tipus d’actuacions i prevenir l’assetjament escolar i qualsevol mena de violència en els centres educatius, que permeti a les nostres nenes i nens desenvolupar tot el seu potencial, independentment de les seves circumstàncies, en un entorn segur com ha de ser l’escola.