En relació amb les tasques a realitzar pel personal laboral d’atenció educativa durant aquest període d’alerta, l’administració ha publicat diferent normativa de caràcter general segons el moment; Instrucció 1/2020 del Departament, en l’apartat 2.2 d’aquesta Instrucció es disposa:“2.2 Disponibilitat del personal que presta serveis en centres i serveis educatius. El personal que hi presta serveis no assistirà als centres i serveis educatius mentre es trobi en vigor aquesta mesura excepcional. Aquest personal ha de romandre disponible dins la seva jornada laboral habitual.
Els equips directius dels centres i serveis educatius han de tenir oberts canals de comunicació amb els serveis del Departament d’Educació, el personal i les famílies dels centres, evitant aquells de tipus presencial.” Instrucció 3/2020 de Funció Pública, Pla de Contingència del Departament.
Ara s’ha publicat una Nota Informativa adreçada al Personal Laboral on es determina quin d’aquest personal realitza serveis bàsics que impliquen realitzar activitats de teletreball.”Respecte el personal d’atenció educativa, i d’acord amb el Pla de contingència del Departament d’Educació, s’han inclòs com a serveis bàsics o estratègics els serveis vinculats al suport i a l’atenció de l’alumnat, entenent que en funció de les necessitats s’anirà requerint la disposició d’aquest personal. Concretament, en primer terme, caldrà disposar dels serveis dels educadors d’educació especial i dels integradors socials dels centres, així com els serveis dels treballadors socials i fisioterapeutes dels serveis educatius.”
Hem de tenir present que aquestes instruccions són modificables segons evolucioni el temps de confinament. Contacta’ns