El Departament accepta començar les proves de coneixement de les llengües oficials i l’acte de presentació de les oposicions a cossos docents a partir de l’1 de setembre.

Avui s’ha dut a terme la segona reunió telemàtica amb el Departament per parlar sobre les oposicions i altres temes.

Oposicions:

Des de CCOO hem tornat a insistir en la dificultat de la majoria de les persones aspirants a les oposicions per a preparar-se les proves en condicions, degut a les diferents situacions que es deriven de la crisi sanitària i, per tant, mantenint la convocatòria actual, proposem ajornar totes les proves fins a finals del proper curs, en la línia del que ha demanat la majoria de la nostra afiliació que es presenta a les oposicions i que va contestar l’enquesta que vam fer aquest cap de setmana.

El Departament ha insistit en la dificultat organitzativa de solapar al 2021 les proves de la convocatòria de secundària, EOI i arts plàstiques i disseny amb les de primària i FP i ha proposat, en un primer moment, fer les proves de coneixements de les llengües oficials i l’acte de presentació a finals de juliol i la resta de proves a la tardor. Finalment CCOO hem aconseguit que es traslladin totes les proves a l’inici del proper curs, perquè tothom tingui més marge de temps per a fer-ne la preparació de manera adient.

Nota de premsa del Departament d'Educació: Educació ajorna les oposicions docents a la tardor.

Tot i així hem avisat al Departament que l’inici del curs és un moment molt complicat pels docents per fer les oposicions i que aquest any encara ho serà més ja que caldrà reprogramar molts ensenyaments i que la millor opció hagués estat a finals del curs vinent.

CCOO Educació va fer aquest dies una enquesta entre l'afiliació que es presentava a les oposicions docents d'aquest any, dels quals 1374 persones van respondre el següent:

Personal substitut i nomenaments:

En aquesta reunió i l’anterior i des de fa dies per correu electrònic, CCOO hem insistit reiteradament en tractar el tema de la situació de les persones substitutes que han quedat sense nomenament durant aquest temps de confinament i, en molts casos, sense possibilitat de cobrar l’atur. Hem tornat a exigir que es mantinguin els seus nomenaments. És un tema molt greu i tremendament urgent al qual el Departament no està donant cap tipus de resposta. També hem demanat que es reactivin els nomenaments per substituir les persones que estan rebent la baixa mèdica durant aquests dies o que han d’agafar permisos.

El Departament ens ha tornat a emplaçar per tractar aquest tema a una nova reunió que tindrà lloc probablement divendres. Mentre continuem esperant que el Departament pugui parlar d’aquest tema, hi ha persones substitutes que estaven treballant per aquesta administració, que estan en una situació molt greu ja que, a més a més de totes les dificultats que estem vivint degut a la situació de crisi sanitària, no tenen cap ingrés perquè han perdut la seva feina, no tenen cap prestació d’atur i tampoc tenen cap possibilitat de recuperar la feina mentre no hi hagi nomenaments.

Borsa docent:

El Departament ens ha informat que vol tancar el procés obert que tenen de la borsa docent. Cal recordar que la borsa docent ha estat més d'un curs escolar oberta i el dia 15 de març es tancava el procés per poder baremar a totes les persones apuntades a la borsa i donar-los un número a la borsa docent. Això permetria fer pública la llista d'admesos a la borsa docent i que formessin part de la borsa docent de forma definitiva.

El Departament també planteja que no podrà incloure a la borsa definitiva la gent que va presentar la documentació els dies previs al 15 de març, perquè no ha pogut verificar-la per problemes relacionats amb el confinament. Des de CCOO, manifestem el nostre rebuig contundent i creiem que cal habilitar els sistemes necessaris perquè tothom que hagi presentat la documentació dins de termini sigui baremat.

Avaluació al tercer trimestre:

A la reunió tampoc s’ha pogut, per manca de temps tractar el tema de les activitats docents telemàtiques. Des de CCOO, ens planteja molts interrogants la nota informativa que ha publicat el departament d'Educació sobre aquest tema i que informava sobre el començament de l’avaluació del tercer trimestre després de Setmana Santa tot i l’alta possibilitat de continuar en confinament. Tenim molts dubtes sobre quines són les possibilitats reals de que tot l’alumnat i tot el personal docent disposi de les condicions necessàries a casa seva per fer una avaluació “qualificadora i personalitzada, tenint en compte les limitacions de cada alumne”, com diu la nota del Departament. Les docents estan sotmeses a diferents situacions personals i familiars i compten amb recursos tècnics i digitals diferents, això fa que la disponibilitat pugui variar molt segons sigui la salut física i emocional personal i de l’entorn.

Creiem que el problema ja no és només que una part important de l’alumnat no disposi de connexió a Internet o d’ordinador o que l’hagi de compartir o que no tingui l’espai adient per fer-ho, o que una part dels docents tampoc, o que les situacions familiars d’uns i altres dificultin molt que es puguin fer aquestes activitats avaluadores o que sigui impossible refer els criteris d’avaluació en tan poc temps i encara menys fer-ho de manera personalitzada per a cada alumne, és que ni la majoria de l’alumnat ni la majoria de docents estem en les condicions emocionals adients per fer-ho. Creiem que exigint l’avaluació qualificadora en tots els ensenyaments i grups el Departament està provocant una situació que tensarà més les famílies i el personal docent i que, davant d’aquesta crisi tan greu que estem vivint, potser seria bo prioritzar la salut i el benestar de tothom i valorar tot l’aprenentatge informal derivat d’aquesta situació tan delicada. Una de les possibilitats que es podria contemplar, entre d’altres, seria que només es fessin algunes activitats que poguessin formar part de l’avaluació qualificadora de l'alumnat que ha de rebre una titulació a finals d’aquest curs.
Alhora calen ja criteris en relació a la Formació Professional i els Ensenyaments de Règim Especial. Per tal de negociar-ho ens hem reiterat en la petició al Departament de mesa.

Comissió Mixta de Seguiment COVID-19:

Un altre tema tractat ha estat la desactivació de la Comissió MIxta de Seguiment del COVID-19 del Departament d’Educació, al poder en aquests moments tractar tots els temes de seguretat i salut en la Comissió Paritària de PRL i Comitè corresponent, i els temes docents a través de videoconferència entre el Departament i els sindicats o a la mesa sectorial.

 

Comparteix.

Comentaris tancats.

Ús de galetes

Aquest lloc web empra galetes per a una millor experiència d'usuari. Accedeix a l'enllaç de política de cookies per a més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies