Hem aconseguit que es tornin a fer nomenaments!

El Departament ha presentat una proposta d’instruccions per cobrir llocs de treball docents inacceptable en la que es pretenia fer substitucions puntuals exclusivament en casos imprescindibles (quan hi havia una part molt important de la plantilla del centre de baixa, per exemple) i només si la direcció feia una proposta motivada.

El Departament al·legava motius pedagògics considerant que l’alumnat havia de ser atès prioritàriament pel personal en actiu del propi centre que ja el coneixia, però sense tenir en compte la sobrecàrrega que aquesta decisió implicava pel personal docent. Davant de l’oposició de tots els sindicats de Mesa Sectorial, el Departament ha hagut de rectificar i ha acceptat tornar a fer nomenaments ordinaris.

Tanmateix l’administració ha manifestat que caldria prioritzar el personal substitut que ja havia treballat en el centre. CCOO i la resta de sindicats ens hem manifestat totalment en contra de què es pugui “saltar” l’ordre de la llista per les desigualtats que comportaria. El Departament ha dit que ho estudiaria i aviat sortiran unes noves instruccions indicant també el primer dia de nomenaments. Tampoc hem acceptat la proposta de fer nomenaments un únic cop a la setmana i hem exhortat al Departament a trobar la manera de fer-los dues vegades a la setmana com es feia habitualment

Des de CCOO, hem demanat que, a més a més, dels nomenaments ordinaris es facin uns nomenaments extraordinaris perquè les nombroses persones substitutes que s’han quedat sense feina i sense possibilitat d’aconseguir-la puguin treballar.

Aquests nomenaments podrien millorar la situació del personal substitut i ajudar al personal en actiu, que en molts casos està patint una sobrecàrrega de feina derivada de la situació de crisi sanitària, garantint una millor atenció a tot l’alumnat i vetllant per la salut de les docents. En un moment com el que estem vivint, no podem deixar al personal més precari al carrer i és més important que mai per fer una bona tasca d’acompanyament tutorial!

CCOO hem proposat en les diferents reunions amb el Departament (veure resum de la reunió amb el Departament de 3 d’abril) l’establiment d’un permís retribuït per a totes les persones que, tot i estar en actiu, estan vivint una situació molt complicada degut a la crisi sanitària i no poden realitzar en condicions adients les tasques docents de teletreball perquè han d’atendre persones dependents o malaltes. En el Document “Condicions de treball docent en els centres públics el tercer trimestre” en fem esment en el cinquè punt.

Hem tornat a demanar el nomenament del mes de juliol pel personal substitut eliminant el requisit d’haver treballat el tercer trimestre i reduint el temps exigit de sis mesos de serveis prestats durant aquest curs, per poder facilitar que moltes més persones ho puguin cobrar. El Departament ha dit que estudiarien la nostra proposta.

També hem aconseguit que s’estableixi un període de reclamació a la borsa de treball!

Des de CCOO hem manifestat el rebuig a la publicació d’una llista definitiva d’admesos i exclosos a la borsa docent sense el període previ de reclamació. Hem tingut moltes queixes de persones a les que no se’ls han comptat bé els mèrits i moltes altres de gent exclosa, tot i tenir presentada la documentació requerida. Davant les nostres denúncies i de la resta de sindicats, el Departament ha rectificat i publicarà aviat un termini de reclamacions per poder-les presentar davant l’administració.

Esperem i, així ho hem demanat, que, en les noves obertures de borsa docent que es facin, s’estableixi per norma la publicació primer d’una llista provisional, un termini de reclamacions i, finalment, la llista definitiva.

Des de CCOO, hem demanat una Mesa Sectorial per parlar de les condicions del teletreball del personal docent, atès que l’activitat docent continua en modalitat no presencial. Calen condicions negociades que es tradueixin en unes instruccions del Departament clares, i que es posi fre a alguns casos que s’estan produint , de situacions de sobrecàrrega de feina o d’excés d’exigència d’algunes direccions.

El Departament ha donat contesta dient que la convocarà.

També hem fet petició de Mesa de Formació Professional per tractar les peculiaritats dels diferents ensenyaments d’FP (valoració de mòduls/UF,…) de cara a aquest tercer trimestre.

Alhora i en relació a la represa de les pràctiques a l’empresa (FCT) i sobretot FP Dual hem intervingut en el sentit de recordar que les condicions de reincoporació a l’empresa de l’alumnat aprenent en les diferents fases de desconfinament (planificació, llocs de treball especial, prevenció de riscos, etc) han de negociar-se a l’àmbit corresponent del SFiQP i amb la representació legal dels treballadors i les treballadores, per garantir una incorporació en condicions pel que fa a l’aprenentatge i a la seguretat de les persones.

 Des del Departament informen:

  • Es publicaran de manera immediata orientacions amb concreció sobre com realitzar la intervenció educativa en els diferents ensenyaments en aquest tercer trimestre.
  • El calendari de les PAU a data d’avui es manté.
  • Es publicarà a xtec la informació relacionada amb la formació del professorat en temps de confinament.
image_print
Comparteix.

Comentaris tancats.

Ús de galetes

Aquest lloc web empra galetes per a una millor experiència d'usuari. Accedeix a l'enllaç de política de cookies per a més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies