CCOO durant el confinament ja elaboràrem el document “DECÀLEG del teletreball d’emergència de l’entorn educatiu durant la situació de crisi sanitària pel Coronavirus”, posant en relleu la necessitat de negociar-ne les condicions de treball. Des de l’inici vam demanar insistentment al Departament que es regulés el teletreball per tal d’evitar situacions irregulars o de sobrecàrrega del personal docent. Quatre mesos més tard el Departament accepta finalment de parlar-ne.

Com a punt de partida de la negociació, hem presentat el document “Proposta de punts de negociació de CCOO en relació al teletreball d’emergència i en situació de model híbrid provocat per la pandèmia COVID-19” que recull els aspectes més rellevants.

El Departament ens ha fet proposta de punts a treballar, sobre els quals hem debatut en aquesta primera sessió.

Ens preocupa i creiem que ha de quedar molt clar si estem tractant el teletreball d’emergència en situació de confinament o també la docència híbrida a la qual ha obert les portes el Departament en els ensenyaments postobligatoris en les Instruccions del pla d’organització dels centres educatius per al curs 20-21, també el tard que s’inicia aquesta mesa quan pràcticament els centres educatius ja han de tenir el seu pla enllestit.

En relació amb els punts per tractar el teletreball, coincidim amb els que l’administració planteja, afegint-hi els següents, que considerem irrenunciables: permís de treball retribuït per conciliació familiar, avaluació dels riscos i aplicació de mesures de prevenció, registre àgil de les activitats telemàtiques, fixació dels col·lectius (criteris) que teletreballaran en el cas de regulació de la docència híbrida i que en cap cas teletreballar suposi una minva de drets de qualsevol tipus.

Pensem que per situar el contingut dels diferents punts hem d’aprendre del que ha succeït en aquest període de confinament passat, per evitar les situacions que s’han produït de tecnoestrès provocades per la manca de desconnexió, sobrecàrrega de treball, manca de recursos, manca de conciliació, etc.

Ara ens cal saber amb exactitud els recursos que el Departament està disposat a emprar per a facilitar el teletreball quan s’hagi de produir.

Pel que fa als recursos volem esmentar que el fet que es posés en obert el material de l’IOC va ser tot un encert. Alhora volem remarcar la necessitat inajornable de què a l’IOC, com a únic centre públic no presencial de Catalunya, se li doni un impuls pel que fa a recursos i gestió i se n’actualitzi la plataforma amb un  manteniment propi i àgil. No hem d’oblidar però que els recursos de l’IOC estan plantejats per un ensenyament no presencial i en cap cas usar-los per ensenyaments presencials pot ser l’única mesura en emergència docent.

image_print
Comparteix.

Comentaris tancats.

Ús de galetes

Aquest lloc web empra galetes per a una millor experiència d'usuari. Accedeix a l'enllaç de política de cookies per a més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies