Cal que el Departament flexibilitzi els requisits perquè el personal substitut pugui tenir nomenament al Juliol

Des de CCOO, hem instat en diverses meses sectorials al Departament a estudiar la manera en què les persones substitutes puguin ser nomenades al juliol tot i no haver pogut treballar durant el temps que els centres han estat tancats a causa del confinament. Cal recordar que, en condicions de normalitat, per tenir un nomenament el mes de juliol, les persones substitutes han d’haver treballat un mínim de sis mesos i, d’aquest temps, almenys un dia dels mesos d’abril, maig o juny.

Les nostres propostes per comptabilitzar-lo tenint en compte l’excepcionalitat d’aquest curs són:

  • Temps de serveis prestats durant el curs inferior a l’establert: Caldria restar-hi com a mínim els dos/tres mesos que no s’ha pogut treballar degut a la manca de nomenaments i al confinament.
  • Supressió total del criteri d’haver treballat algun dia dels mesos d’abril, maig, juny.

A més a més, per cobrar el juliol s’ha de fer un curs de formació de 30 hores, reconegut pel Departament o bé presentar-se a un procés d’oposicions. Des de CCOO hem demanat que les persones que estan admeses a les oposicions docents que començaran al setembre no hagin de fer el curs, ja que estan estudiant per les oposicions.

No podem permetre que, després de la situació tan precària en què ha quedat gran part del personal substitut per la pèrdua del nomenament o a la impossibilitat d’aconseguir-ne un durant el confinament, a més a més, es trobi ara que no pot ni optar a un nomenament al juliol.

El Departament no pot deixar el personal, que ja porta molts mesos sense poder treballar, en una situació d’absoluta precarietat, personal al qual, a més a més, haurà de demanar els seus serveis al setembre per afrontar l’augment de plantilles imprescindible per començar un curs en emergència educativa.

Esperem que a la Mesa Sectorial de dimecres el Departament faci cas de les propostes de CCOO.

Pots rebre informació actualitzada al teu correu apuntar-te al butlletí del personal interí-substitut.