Aspectes més destacats de la reunió de la Comissió de Prevenció de Riscos Laboral del dilluns 7 de setembre de 2020

1. Personal vulnerable i especialment sensible a la COVID-19
Tothom s’ha d’incorporar el dia 14 al centre,
exceptuant aquells que hagin rebut una comunicació del metge o metgessa del treball que indiqui el contrari.
El Departament comenta que abans del dia 14 de setembre es comunicarà amb tot el professorat i els centres no han rebut cap mena de notificació.

Els col·lectius vulnerables són: embarassades, seixanta anys i determinades malalties (hipertensió, etc.).
El Departament comenta que un primer moment com a criteri de precaució no havien d’anar al centre. Actualment ens podem trobar amb persones que ja no se’ls considera vulnerables perquè la patologia no era d’una especial consideració segons els criteris establerts o perquè ha desaparegut, etc. També que fruit de la valoració mèdica es pot ser NO especialment sensible a la covid però si vulnerables.

Incapacitat Temporal (IT)
La Incapacitat Temporal motivada per la covid no és permanent i pot ser revocable en funció de l’evolució de la pandèmia i de la salut de la persona afectada.

Pel personal de la Seguretat Social la expedirà el facultatiu de la SGAM (Subdirecció General d’Avaluacions Mèdiques). Qui gestiona baixes per covid és la SGAM i No el metge o la metgessa de capçalera. El SPRL enviarà a la SGAM i a la persona afectada, l’informe preceptiu del SPRL conforme no li han pogut adaptar el lloc de treball i que per nivell de risc correspon una IT.

El facultatiu de referència pel col·lectiu de Muface per gestionar la IT és el seu metge o metgessa de capçalera. A partir de l’informe de valoració emès pel personal mèdic del treball del SPRL.

Tant la SGAM com el metge o metgessa de capçalera de Muface poden donar o no una IT, dependrà del seu criteri mèdic com a facultatius.

La declaració responsable (enquesta) és opcional. Una part de la informació que es pretenia recollir actualment és recolleix amb el Traçacovid.

2. Gestió de la covid als centres i Traçacovid
Des CCOO demanem instruccions clares al respecte. Ens trobem que en molts centres estan nomenant una persona per coordinar la covid, molts cops és el coordinador/a de riscos.
La part social demanem una utilització correcta de la nomenclatura per part d’algunes direccions (Ex. nomenar un gestor covid al centre és incorrecte. Aquest és un professional no sanitari d’un equip d’atenció primària o d’un servei de vigilància epidemiològica territorial).

El director/a és el responsable de la coordinació i la a gestió de la COVID19 al centre educatiu però segons el departament pot delegar algunes tasques com: avisar a la família, recollir alumnes amb simptomatologia i aïllar-los.
La persona que té accés a l’aplicació trasacovid és el director/a de centre.

3. Formació covid
Des de CCOO exposem que han fet tard (diumenge a la matinada) la difusió de la Formació inicial COVID, la qual començava el 7 setembre. Aquesta no va arribar a una bona part del professorat. El SPRL del Departament comenta que la difusió pertany a altres unitats.

El Departament comenta que s’ha publicat a la Intranet del departament, la formació covid obligatòria per al personal dels centres educatius. Dilluns 7 de setembre es feia el primer mòdul amb intervenció salut amb educació. El Departament reconeix que la intranet del portal de centres va estar bloquejada a l’hora d’accedir-hi.
Es fa amb format webinar. El segon mòdul es farà dimarts 8 de setembre.

  1. Material subministrat:
    El Departament informa que està enviant mascaretes reutilitzables i material.
    Es farà reposició de mascaretes FFP2 a les llars infants, centres d’educació Especial, i un estoc destinat a cada centre per al professorat que requereixi especial protecció, però no per tothom.
    El personal dels EAPS rebran el material del EAP
    Les catifes en els centres especials i ordinaris amb alumnes amb discapacitat reduïda no han arribat. Les pantalles facials no arribaran de manera general.

    5. Mesures:
    El Departament ens llegeix les mesures complementàries al pla d’actuació. És una actualització i està pendent d’aprovació del PROCICAT.

    PCR: A petició de CCOO el Departament comenta que es farà un cribratge poblacional utilitzant les escoles i instituts des de la tercera setmana de setembre segons indicacions de vigilància epidemiològica i prioritzant les escoles on hi hagi casos. Ho determinarà salut i educació segons els criteris que va apuntar secretari de salut públic.

    6. Treball telemàtic
    CCOO demanem concreció en el document que cal una avaluació de riscos del lloc de treball. Pot ser en format autoavaluació i mesures de prevenció respecte als riscos derivats.

Cal informació i formació sobre riscos del teletreball al conjunt dels personal treballador.

image_print
Comparteix.

Comentaris tancats.

Ús de galetes

Aquest lloc web empra galetes per a una millor experiència d'usuari. Accedeix a l'enllaç de política de cookies per a més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies