Davant les instruccions específiques per a la reorganització de l’obertura dels Centres d’Educació Especial publicades per la Direcció General del Currículum i Personalització, signades el dia 26 de maig  i l’obertura dels Centres d’Educació Especial en la fase 2 de la desescalada, la Federació d’educació de CCOO :

  • Manifestem la nostra preocupació per la  tornada a les aules tot assenyalant la repercussió sanitària, emocional i educativa que aquest retorn pot ocasionar als nostres alumnes, a les seves famílies així com als treballadors i treballadores del centre.
  • Aquestes indicacions no garanteixen la seguretat i la salut de la comunitat educativa tenint en compte la diversitat de situacions i alumnat  de la nostres  escoles.
  • La impossibilitat de mantenir els 2m de  distància de seguretat que marca la pròpia instrucció. Aquest alumnat necessita el contacte físic amb els professionals i els companys.
  • La manca d’espais adequats  d’algunes escoles en  garantir els 4 metres quadrats per a l’alumne.
  • La    dificultat  d’ establir noves rutines i hàbits, sobretot els d’higiene, per les pròpies característiques de l’alumnat.
  • Els inconvenients en l’organització del transport escolar en aquells centres que el fan servir que es la gran majoria.
  • La higiene després de cada ús del WC,  ajuts tècnics; aparells diversos, grues o caminadors, ascensor… La higiene dels espais entre d’altres la  sala multisensorial i d’ús diari i necessari.

Per tot l’exposat creiem que es fa necessari a totes les escoles d’educació especial

  • Més personal de neteja en l’horari que hi ha alumnes per atendre tota la higiene de superficies, materials i espais. 
  • La realització de proves PCR, tant a treballadors/es com als alumnes què com a persones vulnerables i de risc, necessiten d’un major control i vigilància de la seva salut.
  • Es dotin de tots  els equips de protecció necessaris com: termòmetre infrarrojos,  roba i calçat adequats per ús exclusiu a l’escola tal com recull la normativa (amb rentats a 60º) i mascaretes autofiltrans del tipus FFP2.
  • Garantir el nombre d’aules i espais suficients per mantenir les mesures de seguretat i prevenció.

Per finalitzar, amb tots aquests arguments hem de dir que hem qüestionat reiteradament la dificultat del compliment de totes aquestes mesures davant l’obertura imminent dels centres d’educació especial.

Fins a la finalització d’aquest curs a cada escola s’hauria de dedicar el temps a la planificació i organització dels nous espais  i materials així com a l’adequació de les activitat educatives amb als alumnes de cara al proper curs. 

Pensem que aquesta crisi no l’hem d’assumir exclusivament des de les escoles. És per això que demanem als titulars de les escoles d’educació especial i l’administració un àmbit de negociació d’aquests i d’altres aspectes que fins ara s’han concretat amb decisions unilaterals per part del Departament i amb poques garanties en la seva aplicació.

image_print
Comparteix.

Comentaris tancats.

Ús de galetes

Aquest lloc web empra galetes per a una millor experiència d'usuari. Accedeix a l'enllaç de política de cookies per a més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies