Resum de les reunions del Comitè Intercentres amb el Departament

Vàrem acabar el mes de setembre amb un parell de reunions telemàtiques amb el Departament de les quals volem destacar dels següents temes:

Mesures preventives de salut

Vam exposar al Departament la necessitat de fer dotacions específiques de mascaretes FFP2 a les persones especialment sensibles així com a les llars d’infants a les educadores d’educació especial (de CEE, SIEI i AIS) i a les TEI.

Vam destacar la importància que arribin als centres instruccions clares tan pel que fa als EPIs com a la gestió de determinades situacions, com ara el treball amb infants de diferents grups.

Així mateix vàrem qüestionar les ràtios i vam posar de manifest la dificultat de disposar d’espais alternatius.

El Departament es va limitar a derivar tota responsabilitat a la Paritària de salut laboral i va fer relació de les eines informàtiques disponibles per estar informades:

  • Escoles segures: informació actualitzada diàriament
  • Web: Documents de gestió dels casos Covid-19
  • Canal salut escola
  • Pla formatiu adreçat a tot el personal

Pel que fa a les persones especialment sensibles que no poden anar al seu lloc de treball  vam denunciar la dificultat de gestionar les baixes per l’ICAM per la qual cosa la treballadora es queda en una situació compromesa. Manifesta el Departament que s’està treballant aquest tema amb l’ICAM

També van manifestar que en virtut de la patologia i del lloc de treball es fa una proposta d’adaptació  o d’incapacitat temporal de les persones especialment sensibles i que en aquest cas el Departament gestiona la contractació d’un reforç.

Curs 2020-2021: increment de dotacions, reforços i mobilitats

El Departament va exposar la situació del col·lectiu, que es resumeix :

  • renovació  del contracte de les 91 EEE i 11 TIS contractades des del 2017
  • 165 noves dotacions pel curs 2020- 2021 que es concreten en; 133 Educadores d’Educació Especial, 18 Fisioterapeutes i 2 Audioprotesistes
  • Pròrroga del Pla d’Entorn

Com ja sabeu el mes de juliol es va fer un acte telemàtic per l’adjudicació de les noves dotacions, acte que al nostre parer va crear dubtes als participants i així li vàrem expressar al Departament, que va respondre que la seva intenció és instaurar aquesta nova modalitat de nomenaments virtuals. Insistirem en la revisió i millora de l’aplicatiu de les adjudicacions.

Programa COVID, la contractació de reforços és concreta en:

  • 321 TIS
  • 412 TEI
  • 45 EEE en  centre d’educació especial
  • 14 Ajudants de Cuina/Netejadores de llars d’infants
  • 60 dotacions d’educadores per cobrir totes les reduccions de jornada de les LLars d’infants

El Departament també ens informa que hi ha hagut 14 mobilitats voluntàries en diferents categories i 3 canvis definitius i 3 de prorrogats per motius de salut.

Borsa de treball, convocatòria extraordinària, adjudicacions d’estiu, reforços

La situació extraordinària que estem vivint fa que resulti difícil trobar personal per a cobrir totes les places i s’ha obert una borsa extraordinària de les categories i els territoris que tenen més demanda. Ens informen que s’han rebut més de 4300 sol·licituds majoritàriament de TIS i EEE i que no els consta que hi hagi territoris que els faci falta personal d’altres categories. Nosaltres insistim en la necessitat d’obrir altres categories en previsió d’un curs amb molta necessitat de personal per cobrir substitucions

Vam manifestar la nostra preocupació per els errors produïts a l’hora de les adjudicacions telemàtiques i també en fer una previsió correcte dels centres on calia un determinat perfil professional. Aquestes situacions han fet que determinades persones es quedin sense una proposta de contractació o bé que el centre adjudicat fos un altre. El Departament fa un balanç del volum de feina que han hagut que assumir en un període curt de temps i reconeix que s’han produït aquestes situacions i que estan buscant una solució cas per cas.

Què passa amb les persones que estan en quarantena, les nomenen i no es poden incorporar?  La resposta del Departament és que no les poden contractar ja que no estan en actiu. Les úniques companyes que es contractaran encara que no puguin incorporar-se immediatament són les dones embarassades o amb permís de maternitat.

Així mateix denunciem els problemes de comunicació amb els diferents Serveis Territorials i el Consorci, fet que dificulta totes les gestions derivades de la borsa i de les noves contractacions. El Departament recorda que tots els correus de contacte són a la web i que aquest ha de ser el mitjà de comunicació més utilitzat.

Concurs d’oposicions de TEEI

El Departament ens informa, que a finals de juliol van rebre un elevat nombre de Recursos de Reposició en contra del Concurs Oposició per cobrir les 756 places de TEEI. Que en aquests recursos es demana la suspensió del concurs d’oposició i que si no donen resposta la Llei en aquest cas determina que el silenci administratiu és positiu.

Que es van veure obligats a suspendre el termini del següent tràmit del procés d’oposició amb la Resolució publicada a finals d’agost per tant la publicació del llistat d’admesos i exclosos no es publicarà fins a tenir resolts el Recursos de Reposició.

Ens informen que el Departament juntament amb els seus serveis jurídics estan treballant per donar resposta a aquests recursos presentats el més aviat possible i així poder retornar el procés del concurs d’oposició.

Que un cop reiniciat el concurs i en el moment de fer pública la llista definitiva d’admesos juntament amb la data de la prova, penjaran a la web del Departament l’exemple de supòsit pràctic.

Llars d’infants: contractació dels reforços, reduccions de jornada, monitoratge

Pel que fa a les llars d’infants vàrem demanar per la distribució de les netejadores de reforç i els criteris seguits. El departament ens va informar que s’han implementat a les llars a partir de 1000 m2 de la manera següent 1 dotació a les llars; La Ginesta, Picarol, El Passeig, La Florida, El Garví, Josep Pallach, Rosaura Terrades, La Llavor, Mainada Oreneta, El Tarlar, Sant Ramón Nonat, L’Arrel i L’Airet.

Vam manifestar que hi ha d’altres llars amb més de mil metres quadrats i amb d’altres particularitats que fan necessari i urgent, la implementació d’una dotació més.El Departament va manifestar no és un tema tancat i que està en estudi.

Així mateix vam exposar que hi ha dificultats a l’hora de la cobertura de terços i ens van assegurar que es cobririen tots.

Pel que fa a les monitores del migdia de les llars, vam manifestar al Departament que cal  assegurar prou dotació econòmica als centres perquè puguin mantenir la contractació de les monitores, personal que  forma part de l’equip del centre i és indispensable pel seu bon funcionament.

Escoles rurals: informació de quines escoles implanten el P1 i P2 i contractacions realitzades.

ESCOLA LA BARQUERA – ZER ATZAVARA /  ESCOLA DOS RIUS – ZER EL JONC/  ESCOLA LES OLIVERES – ZER SERRA D’ANCOSA /  ESCOLA EL TERRALL – ZER ESPERNALLAC /  ESCOLA DE LA GRANADELLA – ZER ELAIA /  ESCOLA PUIG DRAU – ZER BAIX MONTSENY /  ESCOLA SANT JAUME / ESCOLA LES COMES / ESCOLA SAGRAT COR – ZER CONCA DE BARBERA  /   ESCOLA ESPIGOL – ZER RIU ONDARA / ESCOLA JOSEP NIN

El Departament ens informa que el pla pilot d’escola rural ha finalitzat i que la seva voluntat és anar creant places vacants de TEI  a les escoles rurals.

Aquesta decisió ha estat qüestionada fermament des del Comitè Intercentres, ja que suposa canviar el perfil professional d’educadora de llar d’infants del grup B1 per una Tècnica d’educació infantil del grup C1. Les funcions d’aquests dos perfils professionals és diferencien bàsicament per l’edat dels nens a atendre i les taques de tutoria a realitzar. La decisió del Departament obre molts interrogants que dificulta el bon funcionament dels centres.