Fase 3, nova normalitat, EPI, Personal de Neteja/ajudant de cuina…

Tal com us vàrem anunciar el Comitè Intercentres va reunir-se amb el Departament a petició seva per tal de presentar-nos el nou document de modificació del pla d’obertura de centres educatius en fase 2 de desescalada en la finalització del curs 2019-2020 i per a l’organització i funcionament dels centres i els estudis del curs 2020-2021 (aprovat pel PROCICAT en data 20 de maig de 2020) i noves mesures en fase 3

Va ser una reunió informativa de lectura del document en la qual el Departament no va mostrar gens d’interès d’abordar els temes que li plantejàvem des del Comitè. CCOO vam manifestar, un cop més, la nostra preocupació per les instruccions que es recullen en el Pla d’obertura de les llars d’infants així com a les noves mesures de la fase 3. La discussió de l’obertura o no dels centres docents és un tema de debat molt polèmic on es barregen interessos socials, de conciliació, econòmics, etc. que van més enllà de l’àmbit concret del Comitè però creiem que seria bo de parlar-ne.

Davant la pandèmia i tal com diu el Departament, “la prioritat és la garantia de la salut dels infants i del personal -així com de les famílies-“, el que volem garantir des del Comitè és l’acompliment dels temes de salut laboral, com el nombre d’alumnes (en relació amb els contagis), els equips de protecció individual (EPI), les persones vulnerables, el permís de conciliació, entre d’altres.

Esperem que les instruccions que rebeu als centres permetin acabar el curs en la mateixa situació en què esteu actualment i així li ho vam manifestar. Ens sembla un despropòsit qualsevol modificació en aquests moments del curs.

❖ Pel que fa als EPI hem anat demanant en tots els Comitès de Salut dels diferents Serveis Territorials mascaretes FFP2 per tot el personal de la Llar donat que els infants no en poden dur i per tant és necessari aquest model de mascareta de més alta protecció. Sembla que ens han escoltat i el Departament ens va dir que els Serveis Territorials procediran a subministrar aquest material juntament amb pantalles facials.

CCOO valorem la complexitat del moment i considerem que ara és hora de planificar el curs vinent a partir d’instruccions clares, creiem que s’està posant massa pressió a les direccions dels centres. La planificació del curs vinent és prioritària i així li vàrem expressar al Departament. Tothom és conscient que el pròxim curs haurà de ser diferent pel que fa als espais, materials, joguines, tipus d’activitats processos d’higiene i neteja. Tot això s’ha de preveure i planificar. Estem insistint al Departament que aquesta és una necessitat urgent que s’ha d’abordar. La “nova normalitat” fa preveure la necessitat d’un increment de personal tant educador com ajudants de cuina/ netejadores, per fer front a les ràtios i a un control higiènic que considerem imprescindible. En volem parlar com més aviat millor!

Personal de Neteja/ajudant de cuina

Arran dels problemes que ens heu expressat moltes de vosaltres amb les franges horàries, vam demanar al Departament fer una modificació de l’Acord del calendari laboral del personal de les llars d’infants del Departament pel que fa a les franges horàries actuals del personal ajudant de cuina /netejador, de forma que es permetés fer la jornada laboral amb un criteri diferent. Aquests efectes, es va acordar la supressió de la franja horària de 7 a 15 h i la d’11 a 19 h emmarcant l’horari entre les 7:00 i les 19:00 hores, realitzant vuit hores de manera continuada, de forma que es podran contemplar altres opcions d’horari com ara de 8 a 16 h, de 10 a 18 h de 9 a 17 h tot respectant les condicions de les persones contractades anteriorment 1 de setembre de 2015.

La resta de l’acord no s’ha modificat, us volem recordar que per fer efectiva una modificació de l’horari s’ha de presentar la corresponent sol·licitud davant els Serveis Territorials o el Consorci d’Educació de Barcelona, abans de l’inici del curs escolar amb la conformitat de la direcció del centre.

Vam fer constar la conformitat de les parts en la reunió del Comitè del mes de Maig però la situació de confinament que vivim ha dificultat la signatura presencial de l’acord. Quan tinguem el document signat us el farem arribar.

Esperem que aquesta modificació suposi una millora i que faciliti la conciliació familiar i l’organització de la feina.

image_print
Comparteix.

Comentaris tancats.

Ús de galetes

Aquest lloc web empra galetes per a una millor experiència d'usuari. Accedeix a l'enllaç de política de cookies per a més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies