LES CONDICIONS DE TREBALL DEL PERSONAL D’ATENCIÓ EDUCATIVA A LES ESCOLES I INSTITUTS

Aquest inici de curs ve marcat, per la pandèmia de la  COVID 19 però  també per un increment significatiu de personal d’atenció educativa a les Escoles i Instituts. Aquests professionals tenen un contracte amb el Departament d’Educació i depenen de la direcció General de Serveis i se’ls coneix com a Personal d’Atenció Educativa (PAE).

Estem parlant  de 415 Tècniques d’Educació Infantil (TEI), 325 Integradores Socials (TIS) i 45 Educadores d’Educació Especial(EEE). Aquest increment de dotacions arriba per poder donar una atenció mes qualitativa als alumnes de P3, als centres amb més complexitat social i per garantir la millor atenció als alumnes dels SIEI, AIS i dels centres d’Educació Especial.

Les funcions i els horaris d’aquests professionals han estat negociades amb el Comitè Intercentres dins del marc legal del VI Conveni Únic de Personal Laboral. Aquests acords s’han incorporat als Documents per a l’organització i la gestió dels centres. Amb la finalitat de destacar la importància de la normativa d’aplicació i per tal de facilitar-vos el seu coneixement, us fem arribar una transcripció dels seus aspectes més importants.

En l’àmbit del VI Conveni destacar que en l’article  45.4 diu “ El personal inclòs en l’àmbit d’aplicació d’aquest Conveni gaudirà d’una pausa en la jornada de treball de 20 minuts computable com a treball efectiu”

Els Documents per a l’organització i la gestió dels centres diuen:

Professionals d’atenció educativa dels centres educatius

Els centres educatius, amb l’objectiu de donar resposta a les necessitats dels alumnes i per reduir les barreres per a l’aprenentatge i per a la participació, poden disposar de professionals d’atenció educativa que, coordinats amb l’equip docent, donen suport al desenvolupament del projecte educatiu del centre, complementen l’atenció educativa als alumnes amb necessitats específiques de suport educatiu, per tal que puguin avançar amb èxit en el procés d’aprenentatge i participar de totes les activitats del centre amb la màxima autonomia, i vetllen per la inclusió dels que es troben en situació de risc.

En aquest sentit, l’atenció educativa inclou l’atenció als alumnes (individualment o en grup); la coordinació amb el tutor o tutora, l’equip docent i, quan calgui, altres serveis, així com, si escau, les reunions amb les famílies i altres agents educatius.

Amb relació als professionals de l’atenció educativa, el director o la directora del centre ha de vetllar pel següent:

  • que la planificació de la seva tasca s’adeqüi a les funcions, la jornada i l’horari de treball establerts al conveni i als acords d’aplicació. El pla de treball ha de formar part de la programació general anual dels centres;

  • que tinguin coneixement i participin en els projectes, la formació i les activitats del centre; que tinguin temps per coordinar-se amb els docents o, si escau, amb els serveis externs;

  • que la seva atenció se centri en els alumnes que els corresponen, d’acord amb els seus perfils professionals. Aquest personal no ha de substituir en cap cas el personal docent ni el servei de monitoratge.