Amb motiu de la celebració del Dia de la nena i la dona en la ciència posem en valor les científiques.

La bretxa de gènere en els sectors de la ciència, la tecnologia, l'enginyeria i les matemàtiques (STEM) persisteix des de fa anys a tot el món. Encara que la participació de les dones en les carreres de grau superior ha augmentat enormement, es troben insuficientment representades en aquests camps.

La ciència i la igualtat de gènere són vitals per a aconseguir els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS), inclosos en l'Agenda 2030. En els últims 15 anys, la comunitat internacional ha fet un gran esforç inspirant i promovent la participació de les dones i les nenes en la ciència. No obstant això, elles es continuen trobant amb barreres que els impedeixen participar plenament en aquesta disciplina.

En l'actualitat, menys del 30 per cent dels investigadors a tot el món són dones. Segons dades de la UNESCO (entre 2014 i 2016), només al voltant del 30 per cent de totes les estudiants trien estudis superiors dins del camp de les ciències, la tecnologia, l'enginyeria i matemàtiques (STEM).

A escala mundial, la matrícula d'estudiants femenines és particularment baixa en tecnologia de la informació i les comunicacions (TIC), amb un tres per cent; ciències naturals, matemàtiques i estadístiques, amb un cinc per cent, i en enginyeria, manufactura i construcció, amb un vuit per cent.

Els prejudicis i els estereotips de gènere que s'arrosseguen des de fa molt temps continuen mantenint a les nenes i dones allunyades dels camps relacionats amb la ciència.

Amb la finalitat d'aconseguir l'accés i la participació plena i equitativa en la ciència per a les dones i les nenes, i a més per a aconseguir la igualtat de gènere i l'apoderament de les dones i les nenes, l'Assemblea General de les Nacions Unides decideix proclamar l'11 de febrer com el Dia Internacional de la Dona i la nena en la Ciència.

En aquest marc és en el que des de la Federació d'Educació de Catalunya volem contribuir a visibilitzar dones en les àrees STEM (Ciència, Tecnologia, Enginyeria i Matemàtiques). Tenir referents és importantíssim per poder construir camins que apassionin les nenes i triïn aquestes disciplines. L’objectiu és donar visibilitat a les dones professionals de la investigació que han desenvolupat aquesta tasca, així com acostar la realitat de la investigació científica.

Aquesta és una línia de treball dins del nostre eix estratègic sobre feminismes i és una acció amb vocació de reduir la bretxa de gènere que afecta també a les àrees del coneixement.

Comparteix.

Comentaris tancats.

Ús de galetes

Aquest lloc web empra galetes per a una millor experiència d'usuari. Accedeix a l'enllaç de política de cookies per a més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies