Comunicat arran de la reunió de Sindicats amb el Departament

Avui hem tingut una reunió amb el Departament d’Educació. Ha estat una reunió presentada com la continuïtat de la reunió mantinguda amb el Conseller el passat 6 de maig. Tres mesos després, el Departament ens convoca per analitzar l’inici de curs. Finalment no hem hagut d’estar pendents d’una roda de premsa, però aquesta reunió es convoca tard i malament. Tard perquè en tres mesos s’han pres moltes decisions en les quals no s’ha tingut en compte a la representació sindical. Malament perquè aquest Departament continua amb la mirada petita pel que fa a l’Educació, tornant a convocar només als sindicats representatius del personal docent de la pública. D’aquesta manera el Departament torna a deixar fora a les treballadores de l’escola concertada i a una gran part de les treballadores de l’escola pública, com el personal laboral, el de menjador i extraescolars i el personal externalitzat.

CCOO som el sindicat que hem explicat al Departament que aquestes reunions no poden ser una Mesa Sectorial del personal docent i que exigim els espais d’interlocució necessaris per poder parlar del conjunt de treballadores del sistema educatiu.

Així mateix, ens hem alegrat que les dades actuals ens portin a pensar que els centres educatius no estan estenent la pandèmia, gràcies a l’esforç de les treballadores i treballadors. Pel que fa als equips directius, hem denunciat que estan assumint la responsabilitat en l’aprovació dels plans d’organització. Davant d’aquesta queixa, el Departament assumeix que ells són els responsables definitius de qualsevol pla d’organització i s’han compromès a realitzar les actuacions pertinents per comunicar-ho a les direccions.

El Departament ha anat responent a les moltes queixes de la representació sindical, amb més o menys encert. N’hi ha hagut una que no ha pogut respondre però: la denúncia de CCOO de no haver volgut trobar la coresponsabilitat de les organitzacions socials en l’organització del curs escolar. Aquesta ha estat una decisió política del Departament que no té cap explicació: la unilateralitat en les seves decisions davant d’una situació tan complicada com la que estem vivint.

Són moltes les queixes dels centres educatius que avui hem traslladat i moltes les nostres propostes, que continuarem defensant en les meses sectorials de negociació. Però són molts els problemes que s’han de resoldre en àmbits molt més generals, amb l’objectiu de defensar totes les treballadores i el dret a l’educació del conjunt de la societat. Ens haurà escoltat el Departament o continuarà com fins ara?