En alguns centres el Departament ha eliminat durant aquest curs la dotació de la Tècnica d’Educació Infantil i en el seu lloc s’ha destinat alumnat en Formació Professional Dual del cicle formatiu de Tècnic/a d’Educació Infantil.

La pèrdua de la figura de les TEI en aquests centres suposa una retallada de recursos per l’atenció a l’alumnat i la inclusió, en el marc de l’acord del 2005 signat per CCOO i del desplegament del decret del sistema educatiu inclusiu, insubstituïble per la figura de l’alumnat en formació.

Els models dual d’excel·lència precisen d’inversió i de recursos per formar l’alumnat en el centre de treball, l’escola pública en aquest cas, i fins ara no hi ha hagut cap dotació ni recursos en aquests centres per implantar aquest projecte.

Tenint en compte que encara no hem recuperat les condicions laborals prèvies a les retallades, qualsevol nou projecte als centres educatius que no vagi acompanyat de recursos econòmics i humans suficients suposa un augment de càrrega de treball.

Per arribar a la fita d’Educació del 30% d’alumnat en dual el 2025 no tot s’hi val ni es pot aconseguir amb el voluntarisme i l’empitjorament de les condicions laborals de les persones que participen en aquesta modalitat.

La figura de la TEI hauria de ser un requisit en el centre que acull alumnat en FP Dual d’aquesta especialitat i requereix la negociació de les condicions per desenvolupar l’estada formativa.

Per CCOO la Formació Dual s’ha de basar en la vinculació laboral, el consens social i la participació sindical, en aquest cas la mesa sectorial d’Educació, per negociar les condicions de les persones docents que participen en la formació i tutoria de l’alumnat.

image_print
Comparteix.

Comentaris tancats.