Informe oposicions 2019. Funció pública docent

[siteorigin_widget class=”WP_Widget_Custom_HTML”][/siteorigin_widget]
[siteorigin_widget class=”WP_Widget_Custom_HTML”][/siteorigin_widget]
[siteorigin_widget class=”WP_Widget_Custom_HTML”][/siteorigin_widget]

OPOSICIONS 2018-19
CAL MILLORAR EL SISTEMA D’OPOSICIONS!

HAN QUEDAT 508 PLACES DESERTES! UN 25% DE LES PLACES DE PROFESSORAT DE SECUNDÀRIA I VORA EL 50% DE PROFESSORAT TÈCNIC D’FP! QUE NO ES PERDIN!

Segons dades del mateix Departament d’Educació, han quedat desertes una quarta part de les places convocades pel cos de professorat de secundària i prop de la meitat pel professorat tècnic d’FP. En el cas de les places convocades pel cos de mestres ha quedat un 2% de places desertes.

És sorprenent i altament preocupant que hagin quedat desertes un nombre tan alt de places a l’FP. Cal que el Departament faci una anàlisi acurada de les causes, repensi alguns aspectes de la convocatòria i les instruccions, orientacions i formació que dóna a les comissions coordinadores dels tribunals, abans i durant el procés selectiu.

Desgraciadament, aquest fet afegeix més malestar i desil·lusió a les persones opositores d’FP que han viscut en el desconcert abans de l’inici del procés amb la publicació de diverses “notes aclaridores” del Departament en relació a la programació LOE, la darrera canviant el sentit de l’anterior, poc temps abans de l’inici del procés de selecció. Aspirants que han patit el desconcert de rebre orientacions contradictòries sobre la normativa de la convocatòria el dia mateix de la presentació als diferents tribunals i que han sofert irregularitats produïdes per la manca d’harmonització en els criteris d’actuació dels diferents tribunals en la fase d’oposició o inclús d’interpretacions de la normativa clarament errònies. Tot plegat ha incidit majoritàriament en la cronificació de la precarietat del professorat tècnic d’FP amb un alt nivell d’interinatge, d’un 40% d’interinitat de mitjana, i s’allunya i de molt d’arribar a l’objectiu marcat del 8%.

Cal dir també que en la fase de concurs s’han produït interpretacions restrictives de la normativa de mèrits, amb dificultats per aconseguir el reconeixement d’alguns mèrits, per exemple l’experiència docent en centres municipals o el reconeixement de tasques de professionals d’atenció educativa i, en d’altres, també s’han donat interpretacions diferents segons el tribunal.

Exigim que s’incorporin a les properes convocatòries totes les places que han quedat desertes en l’actual convocatòria.

Cal que el Departament d’Educació posi els mecanismes necessaris per evitar que quedi aquesta quantitat tan gran de places desertes i que es produeixin situacions irregulars durant el procés de selecció.