CCOO dona la cara pel professorat de FP


CCOO  dona la cara pel professorat de FP

Mesa tècnica del Departament d’Educació sobre la modificació dels currículums d’FP

Ahir, dia 8 de juliol, es celebrà la primera mesa sobre la modificació dels currículums actuals d’FP, després que el Departament es veiés obligat a retirar la modificació que plantejà aquest final de curs, vers la qual ens manifestàrem absolutament en desacord, tant en relació al contingut com amb les formes, i contra la qual lluitàrem fins a la seva retirada.


En la reunió, el Departament manifestà la seva intenció de que la mesa sigui un espai d’interlocució i diàleg  i el desig de que es pugui arribar a consensos. Esperem que sigui així i que aquest consens es pugui materialitzar en el decurs de les meses que s’han de celebrar a partir del curs vinents.

Des de la Federació d’Educació de CCOO, manifestàrem que   a part de la interlocució sindical, cal obrir el debat de la reforma curricular i la interlocució als centres (claustres i  grups de treball per famílies professionals del mateix Departament d’Educació), a les entitats o associacions educatives, d’alumnat i famílies per poder confegir una proposta amb un ampli consens.

És necessària una reforma curricular de l’FP per adaptar-ne els continguts, fent-ne la deguda actualització, així com per atansar-la a la realitat del món del treball, alhora cal  revisar ineludiblement  les condicions de treball del professorat d’FP. El Departament no pot defugir el millorar les reduccions lectives actuals en les coordinacions i tutories, com tampoc continuar amb els desdoblaments actuals, cal  desdoblaments  del  100% de tots els mòduls professionals, sobretot en el cas de que s’emprin metodologies actives. 


Una reforma que afecti a tota la formació professional cal acompanyar-la del suport i recursos per implantar-la, cal aclarir-ne els objectius, fixar-ne els  indicadors i fer-ne l’avaluació i el seguiment corresponent.

També volem manifestar que l’enfocament de l’FP ordinària  és molt diferent del de l’FP Dual, per tant creiem que  un mateix currículum per les dues modalitats pot afectar negativament a totes dues. A la modalitat majoritària que cursa l’alumnat en un 95% que és l’FP ordinària forçant-la organitzativament a atansar-se a un model que no li correspon, alhora també a l’FP Dual com a model que encara  és poc conegut i que està poc consolidat, que podria quedar desvirtuada.

CCOO sempre amb l’objectiu de lluitar  per una millor FP, treballarem per aconseguir els millors models d’FP  en tots els àmbits en què tenim representació.  

En la interlocució en  les meses tècniques d’FP o en la negociació de les condicions de treball del professorat d’FP en les meses sectorials  del Departament d’Educació, i també en l’àmbit de la concertació vetllant per les bases d’un model  d’FP Dual general a Catalunya en aplicació de la Llei 10/2015 de 19 de juny, de formació i qualificació professionals.