Indicacions per als responsables de l’obertura dels col·legis electorals el 10 de novembre de 2019.

Des de CCOO us informem de les instruccions per a les eleccions Generals del proper 10 de novembre de 2019, tant del departament de població com del Consorci d’educació

Per treballar aquest diumenge, 10 de novembre, i fer més hores d’una jornada laboral us corresponen 3 dies de festa que heu d’acordar amb la vostra direcció i és preferible que la gaudiu al juliol, que no hi ha nens al centre.

Per una altra banda, el departament de població us farà un ingrés al vostre compte bancari de  98 euros nets, segons les últimes eleccions. Aquest ingrés el fa el departament de població i no el CEB i triguen normalment uns 3 mesos com a mínim.

Amb motiu de les Eleccions Generals del proper 10 de novembre,  el Departament de Població i Processos Electorals ens sol·licita que us fem arribar unes indicacions sobre l’actuació  de la persona responsable de l’obertura del vostre centre durant la jornada electoral amb la finalitat de facilitar-li la comesa:

  • Les seus electorals hauran d’obrir-se a les 7.45 hores del dia 10 de novembre per a la constitució de les meses. Per poder atendre l’obertura al públic puntualment a les 9 hores, es posarà l’edifici en condicions normals de funcionament i us demanem la vostra col·laboració amb els membres de les meses per a l’adequació dels espais i per a la preparació del material.
  • El responsable de l’obertura del col·legi electoral, haurà d’obrir a les 7.45 i tancar el centre quan s’acabi el recompte de les votacions; durant la jornada electoral, l’estada en el local vindrà establerta per les condicions fixades pels responsables de l’equipament.
  • El responsable de l’obertura haurà d’estar disponible per a qualsevol incidència, deixant el número de telèfon de contacte als Presidents de Mesa en cas de deixar temporalment el local
  • El pagament al responsable s’efectuarà per transferència bancària (100€ bruts; 98€ líquids) per part de la Subdelegació del Govern amb les dades bancàries facilitades al Departament de Població. (En aquest pagament no intervé per a res el Consorci d’Educació de manera que qualsevol incidència per al cobrament s’ha de reclamar al Departament de Població)
  • Aquesta ocasió hi hauran capses amb sobres per locals (no per urna) que suposaran 700 sobres de mitjana per cadascuna de les Meses del local.
  • En la bossa que portarà la Guàrdia Urbana amb la documentació electoral hi hauran dos exemplars d’un mapa de les seccions electorals assignades a cada centre.

Aquests mapes s’hauran d’exposar al públic per facilitar als electors que no portin la tarja censal que trobin la seva taula (substitueixen les llistes alfabètiques del cens que estaven en exposició). Es recomana que si és possible, una de les còpies s’exposi a l’exterior del local i una altra a l’interior.

El Departament de Població i Processos Electorals demana col·laboració en la supervisió del material electoral següent (tot i recordant que els responsables de les paperetes i sobres seran els/les Presidents/es de les Meses).

Caixes paperetes (totes les candidatures en una sola caixa, del Congrés i del Senat):
De 1 a 5 Meses 1 caixa per Mesa electoral
6 Meses 5 caixes
7 Meses 6 caixes
8 Meses 7 caixes
9 i 10 meses 8 caixes
11 i 12 meses 9 caixes

  • En el moment de constituir el Col·legi es posaran a la taula auxiliar les paperetes de 2 caixes de manera que hi hagi la mateixa quantitat per cada candidatura; també es col·locaran els sobres de votació de 2 caixes

La resta de paperetes i sobres s’entregaran per a la seva custòdia als Presidents de Mesa electoral per evitar que el material de reserva quedi fora del seu control visual. Per tant, aquestes caixes no es posaran sota la taula auxiliar i en cap cas poden quedar en un espai de difícil accés (armari, aula o magatzem tancats); restaran en les proximitats de les Meses electorals, els membres de les quals s’encarregaran de anar reposant el contingut de la taula auxiliar durant la jornada.

Alhora comunicar-vos que qualsevol incidència relativa al local o a les eleccions haurà de ser comunicada pels/per les Presidents/es de Mesa electoral a la Junta Electoral als telèfons habilitats següents:

 INCIDÈNCIES MESES ELECTORAL (JUNTA ELECTORAL)

DISTRICTE 1             93.432.42.08

DISTRICTE 2            93.421.94.11   /  93.296.85.87

DISTRICTE 3            93.432.68.84

DISTRICTE 4            93.296.61.30

DISTRICTE 5            93.298.04.03

DISTRICTE 6            93.298.05.88

DISTRICTE 7            93.432.52.80

DISTRICTE 8            93.431.77.54

DISTRICTE 9            93.432.84.66

DISTRICTE 10          93.432.49.21  /  93.298.00.49

 AQUESTS TELÈFONS TAMBÉS  ES TROBEN EN LA DOCUMENTACIÓ FACILITADA ALS PRESIDENTS DE MESA ELECTORAL

US RECORDEM QUE L’EQUIPAMENT HA DE QUEDAR, AL FINAL DE LA JORNADA ELECTORAL, EN LES MILLORS CONDICIONS DE NETEJA I ORDRE POSSIBLE, PER TAL DE FACILITAR LES ACTIVITATS NORMALS DEL DIA SEGÜENT

 Alarmes Escoles:

SABICO…………………..                 902 787 117

Manteniment i Ascensors:

FCC                                                       93 336 40 02        (Districtes 1, 2. 3, 4)

ACSA                                                    667 16 24 28        (Districtes 5,6,7,8)

CPI                                                        93  551 10 42        (Districtes 9, 10)