CCOO defensa la gestió pública directa

CCOO defensa la gestió pública directa, amb mitjans i ocupació pública, com la millor fórmula per a l’accés universal als serveis públics en condicions d’equitat a tota la ciutadania

Reunió de CCOO amb el secretari general de Vicepresidència i Economia i la Directora General de Contractació Pública, per tractar sobre la llei de contractes de serveis a les persones

CCOO de Catalunya ha mantingut una reunió amb el secretari general de Vicepresidència i Economia, Albert Castellanos i la directora general de Contractació Pública, Mercè Corretja, amb motiu de la llei de contractes de serveis a les persones. Per part de CCOO hi ha assistit Toni Mora, secretari de Política Territorial, Acció social, Barcelonès i Migracions i Joan Maria Sentís, coordinador de l’Àrea Pública.

CCOO hem manifestat la preocupació per la baixa inversió en despesa social destinada a mantenir els serveis públics per reduir la pobresa i la desigualtat. Ens oposem a fórmules de copagament (art 9) .

Hem defensat la gestió pública directa, amb mitjans i ocupació pública, com la millor fórmula per a l’accés universal als serveis públics en condicions d’equitat a tota la ciutadania. Els serveis d’ocupació no han de ser externalitzats, i per tant, no han de ser objecte d’aquesta llei (art 31). Demanem a la Generalitat que treballi en processos d’internalització de serveis que pel seu caràcter públic han de ser prestats directament pel sector públic, com s’ha fet recentment amb la possibilitat de comprar escoles concertades. Per això és necessari millorar l’ocupació pública en les diferents administracions i serveis.

Què ha de garantir la llei de contractes de serveis a les persones?

En aquest moment, la Generalitat contracta quasi 17.000 empreses per a realitzar serveis. Per a CCOO, la llei que vol regular aquesta contractació ha de garantir:
  • la continuïtat i la qualitat de l’ocupació.
  • l’adopció de clàusules socials, en tota la contractació i en la compra públiques que estableixin mesures per posar fi a la discriminació per gènere, origen, edat, orientació sexual, creences o discapacitat. Les empreses que lo les respectin no han de poder accedir a la contractació pública.
  • Clàusules en les licitacions que assegurin que les condicions no seran inferiors a les del personal propi de l’administració pública. (Art 33)
  • Explicitar el conveni col·lectiu de referència en el plec de licitació. (Art 7)
  • Les condicions laborals han de ser acreditades per informe conjunt de la direcció i la Representació Legal dels Treballadors, i si no n’hi ha, per la comissió paritària del Conveni d’aplicació. (Art 7)
  • La subrogació ha de ser obligatòria i s’ha de explicitar el càlcul del seu cost en el plec de licitació.(Art 8)
  • El preu no pot ser l’únic criteri de valoració sinó l’expertesa dels equips, la qualitat de l’ocupació, la formació contínua, l’estabilitat laboral i les polítiques d’inserció laboral. (art, 10)
  • Cal fixar les mateixes ràtios d’usuaris que en la prestació pública perquè d’altra manera seria equivalent a una minoració de plantilla. (art 30)
  • Cal assegurar el compliment dels drets sindicals en les empreses contractades per l’administració, amb participació real. (Art 33) I la capacitat legal dels representants sindicals de l’empresa principal per realitzar les funcions de representació respecte de les plantilles de les empreses de la cadena de subcontractació i/o externalitzades que estiguin mancades de representació.