El sistema educatiu espanyol no avança

CCOO afirma que els resultats de PISA comencen a mostrar clarament els efectes nocius de la LOMCE i les retallades

La reculada en el rànquing, a més del descens de les titulacions en Secundària, l’augment de les repeticions en Primària i la preocupant segregació escolar, són alguns dels efectes més negatius de la llei educativa implantada en solitari pel PP

Per a CCOO, una primera anàlisi general dels resultats de l’avaluació PISA presentats avui a Espanya demostra les conseqüències que està tenint la LOMCE sobre la qualitat del nostre sistema educatiu. Comencem a veure els efectes nocius d’una llei orgànica que es va fer i es va implantar a esquena de la comunitat educativa i amb el rebuig de tots els partits polítics amb representació, en el moment de la seva aprovació, en el Congrés dels diputats i diputades, excepte el Partit Popular

Després de gairebé set anys d’implantació d’una llei innecessària i tècnicament tan mal resolta, no podem sinó atribuir la reculada en els resultats PISA, a més del descens de les titulacions en Secundària, l’augment de les repeticions en Primària i de la preocupant segregació escolar existent en el nostre sistema educatiu, a alguns dels efectes més negatius i perversos de la LOMCE.

L’actual llei orgànica d’educació, al costat d’altres normatives, ha convertit en estructurals –per a CCOO en endèmiques– les polítiques de retallades en la inversió, en les plantilles docents, en el personal d’administració i serveis, i en els recursos i programes imprescindibles per a sostenir i millorar la qualitat i l’equitat del sistema educatiu públic, propiciant l’actual estancament i reculada en l’equitat i la qualitat del sistema educatiu.

En aquest sentit, des de CCOO considerem absolutament necessari, si volem aconseguir l’èxit educatiu de tot l’alumnat des d’un sistema educatiu inclusiu, canviar de manera urgent el model curricular implantat i desenvolupat per la LOMCE.

Aquest model, de clar enfocament academicista, escolàstic i controlador, retalla la capacitat crítica de l’alumnat i converteix al professorat en un mer tècnic al qual només li està permès la simple i reiterativa activitat d’abordar una sèrie d’estrictes estàndards d’aprenentatge, pensats únicament per a preparar a l’alumnat perquè tingui èxit dins de l’antieducativa maquinària de les avaluacions externes

D’igual manera, des de la Federació d’Educació de CCOO demandem un model d’avaluació basat en la innovació educativa i en el desenvolupament de la creativitat, la comprensió, l’empatia i la ciutadania crítica, que superi el model PISA el qual, com ha demostrat la polèmica suscitada pels últims resultats d’aquesta avaluació en algunes comunitats autònomes, ve a incidir en un dels grans perills d’aquests models d’avaluació i que no és un altre que preparar a l’alumnat perquè tingui èxit en aquestes proves, oblidant-se de tota l’enorme riquesa educativa que queda fora d’elles.

CCOO insta al futur Govern a la derogació immediata de la LOMCE, a la reversió de les retallades, al costat d’un finançament que doni estabilitat econòmica necessària, i a la negociació amb la comunitat educativa del desenvolupament d’una llei que permeti al sistema espanyol liderar l’equitat i l’èxit escolar per a totes i tots.

image_print
Comparteix.

Comentaris tancats.

Ús de galetes

Aquest lloc web empra galetes per a una millor experiència d'usuari. Accedeix a l'enllaç de política de cookies per a més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies