Aclariment en relació al tractament de les absències després de recuperar el 100% en cas d’IT

Aclariment en relació al tractament de les absències després de recuperar el 100% en cas d’IT

A la reunió del 18 de setembre, a la Mesa General de Negociació dels Empleats Públics de la Generalitat, CCOO va signar un acord que ha fet possible l’aplicació als treballadors i treballadores públics de Catalunya l’augment retributiu i el cobrament del 100% en cas d’IT (incapacitat temporal).

Respecte a les IT l’acord recull que “l’entrada en vigor d’aquesta millora implica pel que fa a les absències justificades per motius de salut, el retorn a la situació anterior a l’any 2012”. Fins aquell moment, els dos primers dies d’absència per motius de salut no tenien tractament d’IT. Les 24h o 48h d’absència per motius de salut s’havien d’acreditar amb un justificant mèdic o amb una declaració responsable.
El 18 d’octubre es va publicar al DOGC el Decret llei 5/2018, de 16 d’octubre, sobre l’increment retributiu per al 2018 i el règim de millores de la prestació econòmica d’incapacitat temporal aplicable al personal del sector públic i, per tant, aquestes millores van entrar en vigor el dia 19 d’octubre. Però el mateix 19 d’octubre es publica a l’ATRI una instrucció amb directrius diferents del que suposaria tornar a la situació d’abans del 2012 i això ha creat alguna confusió.  La nota deixa clar (3r paràgraf) que aquesta instrucció no és d’aplicació al personal docent del Departament. Concretament diu que s’aplica al personal inclòs al capítol 7 del decret 56/2012 . Qui és aquest personal?  Doncs el determinat a l’article 2 d’aquest mateix decret, on s’exclou al personal amb funcions docents integrat a la funció pública docent i al personal laboral.
CCOO vam insistir  a la mesa sectorial del passat 26 d’octubre que s’ha d’aclarir com es gestionaran les indisposicions del personal docent. L’Administració ens va ratificar que les 30 hores han desaparegut i que tornem exactament a la situació anterior a 2012, en la que, si un o una docent es trobava malament durant 24 o 48h, podia absentar-se del lloc de treball, sense haver de demanar una baixa mèdica (només un justificant mèdic o una declaració responsable). Si, el tercer dia, el  o la docent es continuava trobant malament, sí que havia de demanar la baixa i aquesta comptava des del primer dia d’absència; en tots els casos, gràcies a l’ acord signat per CCOO, es cobrava i es cobrarà el 100% del sou. Igualment, a la mateixa mesa, el Departament ens va informar que consultarà amb Funció Pública per tal d’aclarir el tema.
CCOO reclamem al Departament, una nova instrucció on es reflecteixi clarament la nova situació, per evitar que es generin conflictes innecessaris amb les treballadores i treballadors que gaudeixin de la recuperació d’aquest dret.
CCOO estem a la vostra disposició per qualsevol aclariment o qualsevol conflicte  que es pugui generar. No dubteu en posar-vos en contacte amb nosaltres a través del  o de la vostra referent sindical.
Continuarem lluitant per recuperar tots els drets arrabassats, en primer lloc les pagues extres del 2013 i 2014 i per conquerir nous drets. Caldrà mobilització, intel·ligència i unitat sindical per aconseguir-ho. Esperem que tothom estigui a l’altura, a CCOO ho tenim clar: Ara, ens toca a nosaltres!