CCOO insta al Departament d’Ensenyament a
impulsar una àmplia oferta d’oposicions a l’FP per combatre els majors nivells
d’interinitat del sistema educatiu
  CCOO porta anys
denunciant l’elevada interinitat a l’FP, la major en les etapes gestionades per
la Conselleria d’Ensenyament, i la dificultat per trobar docents de diverses
especialitats. És necessari un Pla de
Xoc mitjançant una àmplia oferta d’oposicions d’FP, al voltant de 2.000 places,
juntament amb un pacte d’estabilitat.
denunciant l’elevada interinitat a l’FP, la major en les etapes gestionades per
la Conselleria d’Ensenyament, i la dificultat per trobar docents de diverses
especialitats. És necessari un Pla de
Xoc mitjançant una àmplia oferta d’oposicions d’FP, al voltant de 2.000 places,
juntament amb un pacte d’estabilitat.
   El Departament
d’Ensenyament, no ha contemplat convocar especialitats de Formació Professional
a més a més de les 2.000 places d’oposició que surten a concurs aquest curs
2017/2018, i això que la majoria
d’especialitats d’FP compten amb un elevadíssim percentatge d’interinatge
(superior al 30%), el que dispara la inestabilitat curs rere curs i qualsevol necessitat de substitució o
vacant pot restar sense cobrir durant setmanes o mesos. Els centres,
docents, famílies i alumnat en surten greument afectats d’aquesta inestabilitat
de plantilla tant per l’empitjorament de condicions de treball (augment
d’horari lectiu, dificultats per garantir la cartera de serveis del centre i
les hores de dedicació a responsabilitats i tutories, etc) com per l’impacte
per garantir la màxima qualitat educativa (rotació de docents per impartir una
mateixa matèria, etc).
d’Ensenyament, no ha contemplat convocar especialitats de Formació Professional
a més a més de les 2.000 places d’oposició que surten a concurs aquest curs
2017/2018, i això que la majoria
d’especialitats d’FP compten amb un elevadíssim percentatge d’interinatge
(superior al 30%), el que dispara la inestabilitat curs rere curs i qualsevol necessitat de substitució o
vacant pot restar sense cobrir durant setmanes o mesos. Els centres,
docents, famílies i alumnat en surten greument afectats d’aquesta inestabilitat
de plantilla tant per l’empitjorament de condicions de treball (augment
d’horari lectiu, dificultats per garantir la cartera de serveis del centre i
les hores de dedicació a responsabilitats i tutories, etc) com per l’impacte
per garantir la màxima qualitat educativa (rotació de docents per impartir una
mateixa matèria, etc).
   Sovint les direccions han d’utilitzar les places de
difícil cobertura quan no hi ha docents de l’especialitat a la borsa, o
utilitzar el polèmic “decret de provisions/plantilles”
per tal de definir perfils i estabilitzar la plantilla, el que elimina la
transparència i igualtat d’oportunitats d’accés al treball garantides a la
borsa de personal docent o als procediments d’oposició.
difícil cobertura quan no hi ha docents de l’especialitat a la borsa, o
utilitzar el polèmic “decret de provisions/plantilles”
per tal de definir perfils i estabilitzar la plantilla, el que elimina la
transparència i igualtat d’oportunitats d’accés al treball garantides a la
borsa de personal docent o als procediments d’oposició.
   Tenint en compte
que en la convocatòria d’oposicions del 2016 només s’ofertaven 300 places, que
en l’anterior (2011) el Govern va suprimir 600 places de les convocades
inicialment i des d’aleshores no s’ha cobert la taxa de reposició per jubilació
i el nombre d’oferta, de serveis (FP dual, innovació, acreditació, orientació,
…) i de ràtios, les més altes del
sistema educatiu estatal (27 alumnes
grup en FP), s’han incrementat de forma molt important és urgent estabilitzar les plantilles mitjançant l’àmplia oferta
d’oposicions i un pacte d’estabilitat.
que en la convocatòria d’oposicions del 2016 només s’ofertaven 300 places, que
en l’anterior (2011) el Govern va suprimir 600 places de les convocades
inicialment i des d’aleshores no s’ha cobert la taxa de reposició per jubilació
i el nombre d’oferta, de serveis (FP dual, innovació, acreditació, orientació,
…) i de ràtios, les més altes del
sistema educatiu estatal (27 alumnes
grup en FP), s’han incrementat de forma molt important és urgent estabilitzar les plantilles mitjançant l’àmplia oferta
d’oposicions i un pacte d’estabilitat.
Es per tot això, que CCOO insta a l’Administració a:
●      Recuperar el diàleg social
impulsat per CCOO a les meses tècniques d’FP que ara resten aturades des de
principis d’any.
impulsat per CCOO a les meses tècniques d’FP que ara resten aturades des de
principis d’any.
●      Desenvolupar anticipadament
els mecanismes de formació, capacitació, oposició, estabilitat, inversió…
per donar cobertura garantida de professionals docents a l’oferta publicitada
als centres.
els mecanismes de formació, capacitació, oposició, estabilitat, inversió…
per donar cobertura garantida de professionals docents a l’oferta publicitada
als centres.
●      Actualitzar l’Acord d’FP de
1999 que garanteixi unes condicions organitzatives i de treball, i uns recursos
a l’alçada dels reptes actuals.
1999 que garanteixi unes condicions organitzatives i de treball, i uns recursos
a l’alçada dels reptes actuals.
●      El desplegament de la Llei
10/2015, de 19 de juny, de formació i qualificació professionals de Catalunya
amb diàleg social i recursos.
10/2015, de 19 de juny, de formació i qualificació professionals de Catalunya
amb diàleg social i recursos.
   CCOO volem posar en valor la Formació Professional en el
seu conjunt perquè la formació de les persones, a més de ser un dret, no és un
cost sinó una inversió de futur que beneficia a les persones, les empreses i al
propi país. Ha d’exercir de palanca de canvi cap a un model productiu de valor
afegit generador d’ocupació estable i de qualitat, afavorint el progrés
econòmic i social.
seu conjunt perquè la formació de les persones, a més de ser un dret, no és un
cost sinó una inversió de futur que beneficia a les persones, les empreses i al
propi país. Ha d’exercir de palanca de canvi cap a un model productiu de valor
afegit generador d’ocupació estable i de qualitat, afavorint el progrés
econòmic i social.
   Especialitats
de professorat de secundària i professorat tècnic d’FP que podrien haver-se
contemplat en aquesta convocatòria d’oposicions atès el nombre absolut de
professorat i l’elevat % d’interinitat:
de professorat de secundària i professorat tècnic d’FP que podrien haver-se
contemplat en aquesta convocatòria d’oposicions atès el nombre absolut de
professorat i l’elevat % d’interinitat:
| 
ESPECIALITAT | 
INTERINITAT | 
| 
516 PROCESSOS INDÚSTRIA AGROALIMENTÀRIA | 
70,49% | 
| 
503 ASSESSORIA I PROCESSOS D’IMATGE PERSONAL | 
51,96% | 
| 
506 HOTELERIA I TURISME | 
46,07% | 
| 
518 PROCESSOS SANITARIS | 
39,34% | 
| 
620 PROCEDIMENTS SANITARIS ASSISTENCIALS | 
39,87% | 
| 
625 SERVEIS A LA COMUNITAT | 
41,10% | 
| 
626 SERVEIS A LA RESTAURACIÓ | 
40,21% | 
| 
627 SISTEMES I APLICACIONS INFORMÀTIQUES | 
37,82% | 
   Especialitats
de professorat de secundària i professorat tècnic d’FP que podrien haver-se
contemplat en aquesta convocatòria d’oposicions ateses les vacants o
substitucions de difícil cobertura que es posaren en oferta:
de professorat de secundària i professorat tècnic d’FP que podrien haver-se
contemplat en aquesta convocatòria d’oposicions ateses les vacants o
substitucions de difícil cobertura que es posaren en oferta:
| 
ESPECIALITAT | 
PLACES DIFÍCILS COBERTURA | 
| 
507 INFORMÀTICA | 
10 | 
| 
524 SISTEMES ELECTRÒNICS | 
6 | 
| 
525 SISTEMES ELECTRÒNICS I AUTOMÀTICS | 
6 | 
| 
501 ADMINISTRACIÓ D’EMPRESES | 
7 | 
| 
627 SISTEMES I APLICACIONS INFORMÀTIQUES | 
10 | 
| 
606 INSTAL·LACIONS ELECTROTÈCNIQUES | 
 5 | 
| 
627 SISTEMES I APLICACIONS INFORMÀTIQUES | 
10 | 
| 
602 EQUIPS ELECTRÒNICS | 
5 | 
| 
611 MECANITZACIÓ I MANTENIMENT DE MÀQUINES | 
4 | 
| 
623 PRODUCCIÓ EN ARTS GRÀFIQUES | 
4 | 
| 
603 ESTÈTICA | 
5 | 
| 
618 PERRUQUERIA | 
5 | 
| 
622 PROCESSOS DE GESTIÓ ADMINISTRATIVA | 
7 | 
| 
604 FABRICACIÓ I INSTAL·LACIÓ DE FUSTA I MOBLE | 
3 | 
| 
620 PROCEDIMENTS SANITARIS I ASSISTENCIALS | 
6 | 
   Especialitats
de professorat de secundària i professorat tècnic d’FP que podrien haver-se
contemplat en aquesta convocatòria d’oposicions atenent que actualment manquen
candidats en tots els SSTT en la borsa docent:
de professorat de secundària i professorat tècnic d’FP que podrien haver-se
contemplat en aquesta convocatòria d’oposicions atenent que actualment manquen
candidats en tots els SSTT en la borsa docent:
| 
ESPECIALITATS SENSE CANDIDATS EN TOTS ELS SERVEIS TERRITORIALS | 
| 
507 INFORMÀTICA | 
| 
503 ASSESSORIA I PROCESSOS D’IMATGE PERSONAL | 
| 
510 ORGANITZACIÓ I GESTIÓ COMERCIAL | 
| 
511 ORGANITZACIÓ I PROCESSOS DE MANTENIMENT DE VEHICLES | 
| 
512 ORGANITZACIÓ I PROJECTES DE FABRICACIÓ MECÀNICA | 
| 
516 PROCESSOS D’INDÚSTRIA ALIMENTÀRIA | 
| 
517 PROCESSOS DIAGNÒSTIC CLÍNIC I PRODUCTES ORTOPÈDICS | 
| 
518 PROCESSOS SANITARIS | 
| 
524 SISTEMES ELECTRÒNICS | 
| 
525 SISTEMES ELECTRÒNICS I AUTOMÀTICS | 
| 
601 CUINA I PASTISSERIA | 
| 
602 EQUIPS ELECTRÒNICS | 
| 
603 ESTÈTICA | 
| 
606 INSTAL·LACIONS ELECTROTÈCNIQUES | 
| 
609 MANTENIMENT DE VEHICLES | 
| 
611 MECANITZACIÓ I MANTENIMENT DE MÀQUINES | 
| 
618 PERRUQUERIA | 
| 
619 PROCEDIMENT DE DIAGNÒSTIC CLÍNIC I PRODUCTES ORTOPÈDICS | 
| 
620 PROCEDIMENTS SANITARIS I ASSISTENCIALS | 
| 
621 PROCESSOS COMERCIALS | 
| 
622 PROCESSOS DE GESTIÓ ADMINISTRATIVA | 
| 
626 SERVEIS DE RESTAURACIÓ | 
| 
627 SISTEMES I APLICACIONS INFORMÀTIQUES | 
 
					 
						
		 
										
												
										
					
 
	
											 
	
											