L’Administració obre la sessió explicant que,
enguany, estan treballant a “marxes forçades” degut als molts canvis que
s’implimentaran el curs 17-18. La intenció és fer arribar als centres la
informació sobre les plantilles el més aviat possible.
Modificacions a la resolució provisional de
plantilles per al curs vinent

Tot seguit ens presenten les modificacions que es proposen  a la resolució provisional de plantilles per al proper curs (documents que no ens havien enviat amb
anterioritat) i passen a detallar-ne les novetats que consideren més
importants:
• El tractament dels Institut-Escola no serà
el que s’havia considerat en un primer moment perquè s’han adonat que tenen
tipologies molt diferents entre si, en funció de si ofereixen tota l’ESO o no.
Així ens comenten que, a efectes de càlcul de plantilles, si no ofereixen encara tota l’ESO, se’ls afegirà en el càlcul de plantilla per a l’exercici de
càrrecs directius i de coordinació un total de 7 hores per cada grup
d’escolarització de l’ESO. Si ja ofereixen els quatre cursos de l’ESO, els serà
d’aplicació el mateix quadre que ja consta a la resolució per a la resta
d’instituts.

• Informen també que han previst increment d’hores lectives a batxillerat segons el nombre de grups oferits. Els increments serien: 2 h en centres d’oferta de fins a 8 grups, 1,5 h entre
9 i 11 i 1 h en centres de més d’11 grups d’oferta. El
Departament entén que aquesta mesura ha de representar una millora qualitativa.
• Presenten també una modificació
de la taula per a les escoles que mantenen l’ampliació horària
(sisena
hora), independentment de què siguin de màxima complexitat o no, amb un
increment que el Departament quantifica equivalent a unes 160 dotacions.

• Com a mesura de millora per atendre la diversitat exposen que, a banda de les
300 dotacions previstes a l’Acord de 31 de gener, hi haurà un augment de plantilla que afectarà els centres
de màxima complexitat
fonamentalment. Ens donen les següents dades: n’hi
haurà 204 centres amb la nova qualificació “d’alta complexitat”, 65 INS passaran de tipologia A a B, 19 INS passaran de tipologia A a C i 20 INS passaran de tipologia B a C.

• Quan a les USEE’s ens informen que tindran 2 dotacions (abans 1,5) si tenen 10
alumnes o més. Quantifiquen que aquesta mesura pot afectar el 40%
aproximadament de les USEE’s que hi ha a tota Catalunya.

• N’informen també d’un augment d’entre
70 i 80 dotacions més per a les Aules d’Acollida i d’un augment també d’entre
25-30 dotacions per a les Escoles d’Educació Especial
.

Resposta  sindical
Arribat
aquest punt, la Part Social demanem un recés per poder valorar la documentació
i les novetats que ens presenten i poder donar una resposta unitària.

La resposta unitària de tots els sindicats presents a la Mesa es basa en
aquests 4 punts i així els exposem:

1. Demanem un desglossament exacte de les dotacions previstes per a implementar
les millores que presenten, perquè entenem que així es va determinar en la
signatura de l’Acord de 31 de gener.
2. Tot i que valorem positivament les millores presentades
avui, hem de recordar-los que l’Acord emplaçava a la negociació, per exemple,
de la reivindicació fonamental que tenia la Part Social: eliminació dels
terços. Lamentem, doncs, que no hi hagi “negociació” sinó
“informació
” només del que pensen fer.
3. Tornem a exigir la publicació de l’Acord al DOGC tal com contempla
la normativa.

4. Aprofitem per preguntar si ja tenen dades més exactes
de matriculació
i si han confirmat l’increment de matrícula que s’esperava
i que suposava un càlcul de 387 dotacions.

Intervenció del Departament

L’Administració
respon que són conscients que es van comprometre a retre comptes de l’Acord,
però que fins a finals de juny no ens els podran fer arribar.
Tornen
a reiterar que enguany no entomaran la supressió-reconversió dels terços en
mitges jornades amb l’argument que això només es podrà abordar en un altre escenari
pressupostari. Manifesten, a més a més, que enguany ja s’ha fet un esforç
pressupostari amb la millora de les substitucions.

Sobre la publicació de l’Acord, diuen que des del Departament
d’Ensenyament s’ha fet l’informe i la memòria corresponent i és qüestió de dies
que es publiqui i no ha de ser cap problema que s’inclogui en un Acord de
Govern perquè així ho preveu també la normativa i que, en tot cas, es publicarà
textualment tal com es va signar.

Sobre
les dades de matriculació, reiteren que encara no ens les poden donar amb
exactitud.

Torn Obert
En el torn obert de paraules CCOO tornem a demanar tenir accés a l’estudi que han fet servir per
catalogar els centres amb les noves tipologies. Sobre les millores presentades
avui, les valorem positivament: sobretot l’increment de dotacions a les USEE’s perquè sempre ha estat una reivindicació fonamental de les
CCOO; però lamentem que el
Departament informi i no negociï realment. Ens hauria agradat
debatre les mesures proposades. Demanem també que es revisi el criteri numéric de l’increment de les USEE’s en el sentit que entenem se li ha de donar més importància
als informes que elaborin els EAPS corresponents. Un centre pot tenir menys de 10
alumnes a l’USE, però pel seu perfil i les seves necessitats pot estar més
que raonat i motivat l’increment de professionals per abordar amb garanties la
seva atenció correcta.

CCOO tornem a demanar les dades
pendents d’aprovats/des a les darreres convocatòries d’oposicions i el
percentatge d’interins/es que es presenten i aproven. Demanem també
informació sobre la suposada instrucció interna referida al Pla Pilot de 0-3 a
Escoles Rurals i denunciem que cap resolució referent a aquest pla pilot ha
passat per Mesa. Manifestem també que estem rebent moltíssimes queixes sobre
el mal funcionament del nou sistema informàtic de gestió als 
centres (ESFERA) Sobre el calendari, lamentem com ha anat tot plegat dins
del Consell Escolar de Catalunya i entenem que és una situació poc seriosa.
image_print
Comparteix.

Comentaris tancats.

Ús de galetes

Aquest lloc web empra galetes per a una millor experiència d'usuari. Accedeix a l'enllaç de política de cookies per a més informació.

ACEPTAR
Aviso de cookies