Canvis en el funcionament de la

borsa de treball de bressol

Finalment, el passat 23 de maig es va realitzar la reunió de la comissió de borses de bressol a l’IMEB. Es tractava d’adaptar el nou acord de borses de l’Ajuntament al funcionament de les escoles bressol. 

D’entrada, us recordem que el nou acord signat el passat novembre recull millores en relació a :

*S’amplia a 3 el nombre de renúncies a les ofertes de treball per ser exclòs de la borsa.

* S’amplia a 24 mesos  – prorrogable fins 2 períodes de 12 mesos més- la caducitat de la borses per les persones que NO hagin prestat servei, sempre que no sigui necessària l’ampliació per garantir el servei.

*Es publicaran mensualment les borses fins que es puguin gestionar mitjançant el mòdul de gestió on line SAP BORSES.

*Les interines amb una prestació total de més de 24 mesos sense cap informe negatiu durant aquest període i 2 positius deixaran de ser avaluades. Aquesta mesura té caràcter retroactiu, i segons les dades de l’IMEB tindrà la següent repercussió immediata:

  • A 302 interines i 67 substitutes ja no se’ls farà informe aquest curs
  • A 97 interines i 40 substitutes que ja tenen un informe positiu, si el de final de curs és positiu serà l’últim
  • A 11 interines d’estructura que en els últims tres anys no tenen informe (?) se’ls farà un a final de curs i serà l’últim si és positiu.
Les substitutes que a partir del proper curs passin a cobrir un interinatge d’estructura se’ls farà un informe d’avaluació només el primer curs.

En relació a les renúncies i tenint present les especificitats del cobriment de baixes de bressol, s’acorda:
  • Per cobrir una substitució es trucarà 2 vegades i s’enviarà un mail seguint l’odre de la llista. Si no es localitza a la persona es trucarà a la següent, i la persona no localitzada passarà al final de la llista si no contesta durant les 48 hores següents. Els terços i mitges jornades es demanaran voluntàries a l’inici de curs  (es farà un model específic d’instància) i si no es cobreix es seguirà l’ordre de la llista.
En relació als informes d’avaluació, el nou acord introdueix els informes tutorial i un pla de millora 

“Transcorreguts els tres primers mesos es realitzarà l’informe de direcció i
tutoria del personal, i als 12 mesos és farà un informe d’avaluació amb resultat positiu o negatiu. Els informes que es realitzin en els tres primers mesos es
faran servir com a referència en el procés  tutoria del personal,
aquest informe haurà d’anar acompanyat d’un pla i accions de millora al
respecte i el seu resultat no serà ni positiu ni negatiu, es notificarà per
escrit amb còpia al treballador i seran remesos a la Gerència de Recursos Humans i Organització.”

En relació a la gestió de la Borsa i l’adjudicació de substitucions pel proper curs, l’IMEB ens diu que el SAP (que permet agilitat i transparència) no estarà encara a punt. Seguim esperant.
CC.OO va tornar a insistir en la necessitat de que RR.HH informés per escrit a les direccions dels centres de l’aplicació del nou acord de borses.
Per últim, una bona notícia, per fi l’IMEB no farà més nomenaments d’estructura amb data de finalització 31 d’agost a aquelles interines que portin més de tres anys ocupant la vacant estructural.

Entre totes hem aconseguit arribar a bon port la campanya que CC.OO-IMEB va iniciar fa dos anys perquè s’efectués una contractació responsable socialment i respectuosa amb l’EBEP. 

image_print
Comparteix.

Comentaris tancats.