Paco Ramos Falcó, permanent sindical de CCOO Educació.
Segueix-lo a Twitter: @pacoramosbcn
Un tsunami arrasa P3 a Catalunya
Com si es tractés d’un tsunami, una catàstrofe
natural imprevisible, incontrolable i devastadora, la demografia destrueix 67
unitats de P3 al sistema educatiu català. La Conselleria, i els portantveus del
govern de TV3, ens donen tota mena d’explicacions del que era inevitable i de
la bondat i bones intencions de la mesura. Tornem a la vella i rància política:
“quien bien te quiere te hará llorar”.
natural imprevisible, incontrolable i devastadora, la demografia destrueix 67
unitats de P3 al sistema educatiu català. La Conselleria, i els portantveus del
govern de TV3, ens donen tota mena d’explicacions del que era inevitable i de
la bondat i bones intencions de la mesura. Tornem a la vella i rància política:
“quien bien te quiere te hará llorar”.
El
Govern de Catalunya no escolta el Parlament que uns dies enrere aprovava una moció que demanava
reconsiderar el tancament d’unitats i exigia planificació consensuada i baixar
la ràtio d’alumnes per classe.
Govern de Catalunya no escolta el Parlament que uns dies enrere aprovava una moció que demanava
reconsiderar el tancament d’unitats i exigia planificació consensuada i baixar
la ràtio d’alumnes per classe.
Resulta fàcil programar a cop de destral, retallant i mutilant. Sembla que al segle XXI i convençuts
que la inversió en educació és una de les mesures que més reverteix en el progrés
de les societats, en la justícia social i equitat entre els ciutadans, mantenir
la inversió en aquests nivells d’educació infantil i aprofitar per reduir les ràtios,
ampliar els suports i millorar la qualitat és l’opció mes rentable. Però no, la
Consellera Meritxell Ruiz agafa el camí més simple i dolorós:
Tancar les aules, paralitzar projectes, dissoldre grups amb greus conseqüències pels centres, les famílies i els
treballadors i treballadores de les escoles i així estalviar-se el que
considera una despesa.
que la inversió en educació és una de les mesures que més reverteix en el progrés
de les societats, en la justícia social i equitat entre els ciutadans, mantenir
la inversió en aquests nivells d’educació infantil i aprofitar per reduir les ràtios,
ampliar els suports i millorar la qualitat és l’opció mes rentable. Però no, la
Consellera Meritxell Ruiz agafa el camí més simple i dolorós:
Tancar les aules, paralitzar projectes, dissoldre grups amb greus conseqüències pels centres, les famílies i els
treballadors i treballadores de les escoles i així estalviar-se el que
considera una despesa.
Però de què estem parlant quan
demanem la reducció de ràtios? La ràtio és el nombre de nens i nenes que hi ha
a cada aula. En aquest moment la Conselleria marca que poden haver-ne 25, però
en alguns casos, quan les places no cobrien la demanda, aquest nombre s’ha ampliat per decisió de l’administració.
demanem la reducció de ràtios? La ràtio és el nombre de nens i nenes que hi ha
a cada aula. En aquest moment la Conselleria marca que poden haver-ne 25, però
en alguns casos, quan les places no cobrien la demanda, aquest nombre s’ha ampliat per decisió de l’administració.
Feu un esforç per imaginar-vos i
recorreu a la vostra experiència com a pares i mares, què suposa tenir sota la vostra responsabilitat, en un horari de matí
i tarda a un grup de 25 infants de 3 anys (alguns tindran 2 anys si han nascut al darrer trimestre).
Recordeu el darrer aniversari on us féreu responsables dels companys i companyes de
classe? Una estona a la tarda o el mati de dissabte? Eren una desena i acabàreu esgotats,
exigeixen atenció, cura, activitat, energia, empatia … i en el cas de l’escola
aprenentatge.
recorreu a la vostra experiència com a pares i mares, què suposa tenir sota la vostra responsabilitat, en un horari de matí
i tarda a un grup de 25 infants de 3 anys (alguns tindran 2 anys si han nascut al darrer trimestre).
Recordeu el darrer aniversari on us féreu responsables dels companys i companyes de
classe? Una estona a la tarda o el mati de dissabte? Eren una desena i acabàreu esgotats,
exigeixen atenció, cura, activitat, energia, empatia … i en el cas de l’escola
aprenentatge.
Creieu que una reducció de ràtio
aniria bé? No resulta imprescindible? Us sembla el mateix atendre’n a 20 o a 25? D’això
estem parlant i d’ampliar el suport amb els tècnics d’educació infantil per a
que a l’aula hi hagi, juntament amb el mestre o mestra altres professionals de suport per
atendre la diversitat i convertir l’escola en un espai realment inclusiu.
aniria bé? No resulta imprescindible? Us sembla el mateix atendre’n a 20 o a 25? D’això
estem parlant i d’ampliar el suport amb els tècnics d’educació infantil per a
que a l’aula hi hagi, juntament amb el mestre o mestra altres professionals de suport per
atendre la diversitat i convertir l’escola en un espai realment inclusiu.
Font: http://pacoramosfalco.blogspot.com.es/